Nieuw en een vraag over clomid

Hallo Dames,

Ik ben hier nieuw op de site en stel me even voor...

Mijn naam is Annemarie Janssen, 31 jaar en moeder van Jill Sofie ( roepnaam Jill) van 6 jaar :)

Inmiddels ben ik al weer 2 jaar bezig voor een tweede kindje....ik loop hiervoor in het ziekenhuis en slik clomid...
Tot nu toe is er nog geen resultaat en ik zit redelijk met mijn handen in het haar...

Veel vriendinnen van mij hebben ook clomid gebruikt en als ik dan hoor hoe het er bij hun aan toe ging in het ziekenhuis, vraag ik me af waar ze bij mij in hemelsnaam mee bezig zijn!
Ik lees op internet ook verschillende verhalen dus ik zou graag wat concrete info willen van misschien oud gebruikers van clomid of degene die in hetzelfde schuitje zitten?

Waar ik tegenaan loop is het volgende:
Ik moet de clomid beginnen te slikken op de 3e dag tot de 5e dag...ik heb vaak al gelezen dat er normaal tot de 7e dag word geslikt??

Die groei echo's die je krijgt ( vanmiddag heb ik er weer eentje gehad..) krijg ik als eerste op dag 10 en daarna krijg ik er weer eentje op dag 17...een week later...dat stoort me het meest omdat ze denken dat ik een vroege eisprong krijg, dan lijkt het mij meer handig dat ze dan toch om de 2 dagen een echo uitvoeren of heb ik het dan volledig mis?

Vandaag was er weer niks te zien bij de dosering van 150 mg clomid...vorige maand had ik 100mg en toen gebeurde er wel iets ik begrijp er geen snars meer van :s

15 april moet ik terug naar de fertiliteitsarts om te bespreken hoe nu verder te gaan...Ik doe werkelijk alles eraan om het zwanger worden te bevorderen...ik ben gestopt met roken( 4 maanden) en ben inmiddels ook 14 kg afgevallen ondanks de hormonen die ik slik en ondanks de PCOS...

Wat moet ik nog meer doen? Ik zit zelfs te twijfelen om accupunctuur te doen omdat ik echt het gevoel krijg dat ze in dit ziekenhuis niet echt weten wat ze aan het doen zijn...als ik dit bespreekbaar maak word het weggewuift en zijn ze zelfs kribbig, het ziekenhuis staat juist ook hoog aangeschreven wat betreft fertiliteit....

Zodoende dames heeft er iemand wat meer duidelijkheid voor me?
Of heb ik te weinig geduld?

Groetjes Annemarie

Hoi annemarie,welkom!gefeliciteerd al met je kindje van 6.
Ik heb clomid gebruikt.dag 3-7.(5dagen slikken) dag 10controle,fm,follikelmeting.daarna om de 3 dagen. En als het dan bijna zover was dan soms 2dagen.op dag 22moest ik aan de provera.
Sloeg bij mij niet aan.nu ben ik vanaf dag 3 puregon aan het spuiten.en dan als het groot genoeg is,pregnyl om eisprong te krijgen.fm op dag 3,10 endan om de 3en op het einde 2dagen.
Ik hoop dat het deze ronde lukt.duim voor je.
Wat gek dat je al een nieuwe afspraak hebt,alsof ze denken dat het toch niet lukt.
Maar vergeet niet.ook op dit forum lees je verschillen in beleid.
Wees welkom.stel je vragen of reageer,maar voel je niet verplicht.
Ik schrijf veel.1pers in omgeving weet er maar van.ben trouwens heleen,24,5 jaar,3jaar getrouwd,pcos,bijna 2jaar bezig voor kindje 1.

Elk ziekenhuis werkt anders. Ik kreeg van dag 3 tot en met 7 clomid. Dag 10 FM daarna om de 2 dagen en als het bijna zover was elke dag. Dan pregnyl spuiten en 36 uur later klussen. Na 7 rondes was ik zwanger van de oudste. Dosis was steeds 50 mg. Bij de tweede eerst dosis van 50 mg die deed niks, diezelfde ronde opgehoogd naar 100 mg. 1 follikel. Rondje van 6 weken. Resultaat zoon nummer 2. Slechts 1 rare ronde. Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik even proefkonijn heb gespeeld. Gyn wilde geen rondes verspillen.

Met clomid heb ik geen ervaring, maar als je je niet prettig voelt bij de artsen, waarom gaan jullie dan niet eens voor een second opinion naar een ander ziekenhuis? Juist in een situatie als deze moet je de artsen kunnen vertrouwen en je op je gemak voelen.

Liefs Daisy, na 4 IUI met stimulatie zwanger!

Hoi Annemarie,

Wat balen dat het niet lukt ondanks alle moeite die je doet. Ik zit nu in de 4e ronde Clomid. Steeds dag 3-7 slikken en meting op dag 12. De eerste 2 rondes (met 50g) gingen volgens het boekje. Moest ovulatietesten gebruiken en had een eisprong op dag 15. Ronde 3 is er niets gebeurd vandaar nu ronde 4 met (100g). Je ziet hierboven dat elke arts dus zijn eigen beleid heeft. Maar ik ben het eens met Daisy, als je twijfelt aan je arts moet je misschien toch een 2nd opinion halen. bij deze behandelingen komen veel emoties kijken en dan is het belangrijk dat je je arts vertrouwt.

Succes ermee en houd ons op de hoogte!
xxx

ik zit in me eerste ronde clomid 50 mg heb dit ook 5 dagen moeten slikken van dag 4 tot 8. heb op cyclusdag 11 een ego gehad met een duidelijk positief resultaat. heb hierna 7 dagen ovulatie moeten testen en 7 dagen na een positieve test bloed moeten prikken om te testen of het eitje daadwerkelijk is gesprongen. ik heb net als jij pcos, op dit moment zie ik het positief in, maar wat jij zegt 2 dagen clomid slikken heb ik nog nooit gehoord. ik zou inderdaad ook een second opinion aanvragen in een ander ziekenhuis.

Ingeborg,bloedprikken om te zien oe het eitje is gesprongen.daar heb ik nog nooit van gehoord.lijkt mij wel een geruststelling.

Annemarie,zoals anderen al zeggen.vertrouwen hebben in de arts.dat is erg belangrijk.

Liefs,

Terug
Bovenaan