nieuw en keizersnede

hoi hoi,

ik lees al een paar dagen de berichten op het forum en moet zeggen dat het prettig is om te lezen dat meer mensen de dingen meemaken die ik meemaak en dat het allemaal "normaal" is wat je voelt, niet voelt etc.
Ik ben op 30 januari trotse mama geworden van zoon Mark, via een geplande keizersnede. Mark lag nl al weken in stuit. Blij dat ik me goed heb kunnen voorbereiden op het feit dat het een "andere" bevalling werd, jammer dat ik nu geen "gewone" bevalling heb meegemaakt. Het was heel raar om opeens een kindje te zien die dan uit jouw buik kwam. Gelukkig geen bindingsproblemen gehad en na wat opstartproblemen is ook de borstvoeding op gang gekomen.
Zijn er nog meer die een keizersnede hebben meegemaakt en hoe voelen jullie je er onder? Ben benieuwd naar ervaringen van anderen op dit vlak!!!

groetjes,
Elise

Hoi,

ik heb nog geen ervaring, maar ik krijg volgende week mijn keizersnede, ook ivm stuit, liet zich ook echt niet draaien.
Ik lees dus vol belangstelling je reakties af, vind het best spannend.
Hoe is je herstel gegaan? Moest je lang in het zieknhuis blijven? Nog tips om zo snel mogelijk weer gezond op de been te zijn?

Hoi,

spannend de keizersnede die je te wachten staat! ik kan je zeggen dat het een heel bijzondere ervaring is. Mijn kraamverzorgster zei dat kinderen die in stuit liggen, nooit de makkelijkste weg kiezen in het leven, dus er staat ons nog wat te wachten haha!
Het herstel is me enorm meegevallen. De eerste dagen kun je echt niets hoor, maar daarna gaat het echt per dag een stuk beter. Houd je alleen wel aan je rust die eerste week/weken en doe echt geen zware dingen.
Ik ben heel benieuwd hoe het bij jou zal gaan. Laat je het nog een keer weten? Veel succes, maar vooral een heel bijzondere bevalling gewenst!
groetjes!!!

Hé, en welkom bij het forum Eilse.
Ik ben zelf bevallen  van een prachtzoon op 22 januari.
Dit met een spoedkeizersnede ik kon mij nergens op voorbereiden en wist
ook niet wat mij te wachten stond.
Maar het is mij 100% meegevallen, het herstel is snel verlopen ik kon snel weer alles
zelf doen en met de bv ging het ook vrij snel goed.
Eerst samen nog een beetje gestunteld maar na een paar dagen wisten we hoe het moest.
Vorige week voor het laatst bij het ziekenhuis geweest voor een na controle en ik ben ontslagen met vlag en wimpel

Groetjes trotse moeder van Michael

Hoi. Welkom hier!! Ik heb geen keizersnee gehad dus daar kan ik niet over mee praten.
Wel was ik ook 30 januari uitgeteld. Uiteindelijk is Teun 18 december al geboren. 6 weken te vroeg,dus eigenlijk hoor ik bij de december-moeders thuis maar ik klets hier al zo lang mee. En het is hier gezellig!! Groetjes Mikkie.

hoi Elise!

Welkom op dit forum en natuurlijk nog gefeliciteerd met je kindje (weet ff niet meer wat je nu had gekregen , af en toe nog wat vergeetachtig, sorry!)
Hier een mede-keizersneebevallene: Ik heb op 02-01 een geplande keizersnee gehad, vanwege dwarsligging van onze kleine. Zoals je zegt heel fijn dat je je erop hebt kunnen voorbereiden, al heb ik dag dat draaipoging niet lukte en dus definitief ks (en nooit meer thuis bevallen) een enorme off-day gehad. Hele dag alleen maar gehuild! Om vervolgens vooruit te kijken. Vond t erg gek dat we de geboortedatum al 2 weken tevoren in handen hadden, maar ook wel prettig, we konden er echt naar toeleven..
De keizersnee is me 100% meegevallen. Eerste nacht was erg, omdat de pijnpomp die ik had niet werkte, toen ik adequate pijnstilling had ging t elke dag beter en was ik 3 dagen na ks weer thuis! 4 weken na ks was ik lichamelijk zodanig hersteld dat de leefregels die er zijn na ks steeds moeilijker na te leven waren. Ik heb het voor eigen bestwil gedaan, maar muren kwamen af en toe erg op me af!
Nu is het alweer ruim 10 weken geleden en ik voel me prima. Ik begin morgen ook weer met werken, verlof is dan afgelopen. Spannend!
Groetjes en tot forums, mira sinds 02-01 trotse mama van jaap

Terug
Bovenaan