Nieuw en onregelmatig ongi

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Nog een nieuwe op het forum.
Ik bezoek regelmatig deze site en dacht ik zal ook maar eens inloggen.

Ik ben Ilse en ik ben 28 jaar. 1 januari ben ik gestopt met de pil.
Mijn cycles is onregelmatig.
1e ronde na 47 dagen ongi
2e ronde na 36 dagen ongi
3e ronde na 30 dagen ongi
4e ronde         ???????  (vandaag al 42 dagen en nog niets)

Ik heb na 30 dagen een test gedaan, maar die was negatief. Ik durf dus niet te testen.
Zijn er meer meiden met dit probleem. Ik dacht dat het dus de goede kant op ging, dat ik het dus regelmatig zou worden, maar dat is dus niet zo. Ik heb toen ik aan de pil was regelmatig 2 strips achter elkaar geslikt. Kan het daar aan liggen dat het langer duurt voordat ik het regelmatig ben. Het is wel moelijk klussen zo. Vandaag heb ik een nieuwe test gekocht en morgen vroeg ga ik toch maar testen. Als het nu niet raak is, ga ik ovulatietest kopen.

Veel liefs Ilse.

Hoi Ilse

Ik wil je ten eerste even welkom heten op het forum. Ik hoop dat j er veel aan zult hebben.
Ten tweede ik weet hoe het voelt als het niet regelmatig is. Ik ben eind april gestopt met de pil en ben nu al bijna 4 weken overtijd. Ik heb twee weken geleden een test gedaan maar die was negatief. Volgende week moet ik dan ook naar de ha om nog weer een test te laten doen daar. Bij mij is het dus ook dat het niet lekker loopt. En voor heen toen ik nog aan de pil was en ik vergat er tussendoor een was ik gelijk de volgede dag ongi dus. Het is dus vrij normaal dat het zo rommelig verloopt.
Verder wens ik je heel erg veel sterkte mocht je die test gaan doen.

Groetjes Simone.

Welkom hier!

Ja, veel vrouwen herkennen dit. Je zal veel van dit soort vragen op dit forum tegenkomen. Dat is ook zo fijn aan dit forum: het is allemaal zo herkenbaar!

Wat ook handig werkt (en niet zo duur als de ovulatietesten) is gewoon elke morgen je temperatuur meten. Kost je weinig moeite. Gewoon meteen na het wakker worden (dus voor het opstaan). Mag zelfs gewoon in je mond. Hoeft niet eens in je ......    
volgens mijn gyneacoloog. Als je temperatuur omhoog is gegaan is de eisprong geweest. Werkt heel handig. Na een maand of 2 begin je je eigen curve te begrijpen. Het klust dan ook een stuk makkelijker.

Ik was voordat ik met de pil begon erg onregelmatig. Nadat ik in november gestopt was was mijn cyclus rond de 30 dagen. De laatste maanden gaat het alleen mis: het duurt steeds langer. Inmiddels zit ik nu op dag 21 van mijn cyclus en nog geen eisprong te bekennen. Erg frustrerend, maar ik weet in elk geval dat mijn NOD daarom ook later is en ik ga me dan ook niet onbewust 'lekker' maken met het idee dat ik zwanger zou zijn terwijl dat dus nog niet kan.
IK BEDOEL DAAR OVERIGENS NIKS VERVELENDS MEE HOOR!
Ik heb het gewoon over mijn eigen situatie.
Ik kan me juist heel goed indenken dat je gaat testen en wens je dan ook veel geluk!

Ik duim voor je!

Femke, 25 jaar, ronde 7

Hoi,

Bedankt voor jullie berichtjes.
Ik heb vanmorgen een test gedaan, die was negatief.
Dus maar gewoon afwachten.

Groetjes,

Ilse

Terug
Bovenaan