Nieuw en onzeker

Hallo allemaal. Ik heb gisteren een test gedaan en ik ben zwanger. Al ruim een week overtijd en dus 5 weken zwanger!! Probleem is dat ik twee maanden terug ook al zwanger was, maar die is heel vroeg (5 wkn) geëindigd in een miskraam. Deze zwangerschap voelt heel anders, maar ook al probeer ik aan andere dingen te denken, ik denk de hele tijd na over alle dingen die ik voel en of dit weer geen voorboden voor een miskraam zijn. Ik wil zo graag genieten van deze zwangerschap, maar de angst voor een miskraam overheerst. Wie herkent dit?
 


Hoi Hoi

Ten eerste van harte met je zwangerschap!
Ik heb zelf ook een miskraam gehad en ben nu inmiddels weer zwanger bijna 8 weken! in het begin toen ik net hoorde dat ik zwanger was.. voelde ik me ook erg bang!

Maar het belangerijkst is om er juist niet teveel mee bezig te zijn dit kan de kans op een miskraam juist alleen maar vergroten hoe meer je eraan dnekt hoe groter de kans.. probeer er echt van te genieten! zoals het hoort.. het is moeilijk maar wel veel beter!

Heel veel succes en geluk!

Liefs chantal

 

Hallo ,

Proficiat hoor !!!
En niet zo tobben of het wel goed gaat !! Je bent net als ik 5 weken zwanger en het is logisch dat je onzeker bent. Vooral omdat het al eerder mis is gegaan. Maar waarom zal het nu weer bij jou gebeuren ???

Zet het uit je hoofd en geniet ervan !! Ik zal voor je duimen ( en een beetje voor mijzelf) dat we vlekkenloos door de 40 weken heen huppelen !!
 
Hartelijk gefeliciteerd,

Ik wens je een hele fijne zwangerschap toe en kan je weinig anders zeggen dan de meiden die hier boven staan.

Geniet en maak je niet al te veel zorgen( makkelijker gezegd dan gedaan weet ik uit ervaring) het komt vast allemaal goed!!!

Die eerste maanden gaan gewoon langzaam maar je moet erdoorheen.

Groetjes Odette
 
Hoi,hoi,
Ik ken het probleem ook. Mijn mk was in april met 8 weken. Nu ben ik 10 weken zwanger. Toen ik net van deze zwangerschap wist dacht ik dat ik letterlijk gek werd van onzekerheid. Durfde niet meer naar de w.c. en elk buikpijntje voelde niet goed. (die rotdarmen ook.) Ik denk dat iedereen die een mk heeft gehad jou probleem wel herkent.
Maar geloof me, over een week wordt dat gevoel steeds minder.  
gr. Shelby  
 
Hoi Allemaal..

ik ben nu 12 weken zwanger en dit is de eerste keer en nog nooit een miskraam gehad gelukkig..hoop ook dat alles goed blijft gaan..
ik weet dan wel niet hoe het is om een miskraam te hebben maar ben er wel angstig voor geweest in de eerste weken..Ik zou het ook nooit willen mee maken en zou het ook niemand willen toe wensen..
Ik hoop voor je dat alles nu goed gaat en probeer rustig te blijven in je lijf ondanks je angst..
veel plezier met je zwangerschap..

groetjes van Patricia
 
Hallo Mar

Gefeliciteerd. Ik weet hoe je je voelt, ook ik heb deze onzekerheid. Mijn miskraam was begin augustus en was van de week totaal overdonderd toen bleek dat ik weer zwanger was. Bij alle pijntjes en kleine bloedingkjes krijg ik een onbehagelijk gevoel. Mijn huisarts is in dit geval niet erg behulpzaam, zij vertelde me vandaag doodleuk aan de telefoon dat het wel een miskraam zou worden omdat ik een hele kleine bloeding had gehad en vroeg of het kon komen door hard persen (rot darmen). Ze had nl nooit gehoord dat als je hard perst of hoest dat je een kleine bloeding kan krijgen. Gelukkig waren en vrouwen die mij gerust konden stellen.
Laten we allemaal hopen dat het goed gaat en dat we over een aantal maanden een klein kindje in ons handen houden

liefs

Lydia
 
Hartstikke bedankt voor alle bemoedigende berichtjes. Jullie ook van harte gefeliciteerd! Het is fijn om te horen dat er heel wat vrouwen een goede zwangerschap na een miskraam hebben.

Ik probeer er niet teveel aan te denken (ook al is dat lastig wanneer je misselijk wordt op de momenten waarop het echt niet uitkomt). Ik hoop inderdaad dat het met de tijd minder wordt en dat ik van deze zwangerschap kan genieten.

Ik kan niet wachten om het mensen in mijn omgeving te vertellen, maar ik heb al heel veel aan dit forum. Het is fijn om met andere zwangere vrouwen te praten over alle gemakken en ongemakken. Bedankt!
 
Terug
Bovenaan