nieuw.....enne gelijk tips willen geven

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik wilde me even voorstellen. Ik ben Nathalie, 31 jaar woon in Deil (gld) en ben mama van 2 prachtige meiden. Jaycee van 3 1/2 (11-01-2004) en Kahlyn van bijna 1 (23-08-2006).
Vanaf dat ik zwanger ben van kahlyn lees ik al met jullie mee maar had of de puf niet of manlief had de computer in gebruik om mee te kunnen kletsen met jullie.

Mijn vriend hendri zit op dit moment in china voor een aantal weken en nu heb ik dus de kans om eindelijk mee te kunnen kletsen over die lieve schatten van mij. (en natuurlijk die van jullie).

Enne ik wilde eigenlijk gelijk een tip geven aan de mama van Linde en Roos. Het is namelijk erug herkenbaar. Het is een jaloerse fase waar je erg verdrietig van kunt worden en ook zeer vermoeiend is. Maar wat bij mij op dit moment helpt is een mama en jaycee uurtje. Op het moment dat kahlyn ligt te slapen mag jaycee beslissen wat we gaan doen puzzelen, kleien, tekenen met de megabloks spelen. Noem maar op en dan gaan we dus samen lekker spelen. Ik zie dat ze daar erg van geniet en dat ze een stuk minder jaloers op d'r zusje is. Want iedereen en dat doet iedereen onbewust trekt toch meer naar een kleintje toe. Als je gaat wandelen of visitie krijgt of wat dan ook de kleintjes krijgen dan toch iets meer aandacht en dat voelen kindjes toch aan.

Dus laat ik heel bewust jaycee dingen vertellen over d'r zusje en over wat zei allemaal al kan en gedaan heeft op de peuterspeelzaal, zodat ze dan als eerste de aandacht van mensen heeft. Werkt ook goed. En vooral veel complimentjes geven als ze dingen goed doet. En proberen en dat is echt moeilijk het negatieve gedrag te negeren.

Oh ja jaycee heeft ook nu de neiging om de hele tijd aan kahlyn d'r armpjes en beentjes te trekken of als ze over de grond kruipt boven d'r mee te kruipen of in een bepaalde richting te duwen of soms zelfs trekken. Ik heb dus hetzelfde gedaan bij haar voor ongeveer 10 / 15 minuten. Aan d'r lopen trekken, duwen bijna op d'r gaan liggen enz.   (zal een erg grappig gezicht zijn geweest denk ik). Maar het hielp wel mama hou nou eens op, dus ik zeg ja dat doe jij de hele tijd bij kahlyn die vind dat ook niet leuk. Ja dat was toch wel zo, dus dat ging ze toch maar niet meer doen.

Nou heel verhaal zeg. En gelijk al zo bemoeierig klink ik. Ben ik niet hoor maar ik voelde zo mee met de mama van linde en roos omdat het zooo herkenbaar was.

Ik hoop dat je er wat aan hebt of iemand anders misschien.

Groetjes nathalie

Oh ja zodra het me lukt zal ik mijn meiden showen.

bedankt voor je tip en WELKOM bij ons gezellige kippenhok.

Groetjes sandra mv Nick en Tess

Hoidiehoi!

Welkom! Gezellig dat je mee komt kwebbelen!

Liefs Annet

Welkom en goede tips hoor! Heb zelf maar 1 zoontje, maar zal de tips in gedachten houden voor het geval dat. (nee meiden...we zijn hier niet aan het klussen!)

Groetjes,
Ellen mv Julian

Nou gezellig hoor! En meteen een goede binnenkomer!!
Ik heb het (nog) niet nodig, maar het lijkt me nuttig.
Liefs Nelleke

Welkom Nathalie,

Leuk dat je erbij komt..........
wat nog leuker is........ik heb 2 dochters. TARA 11-01-2004
BRITT 23-08-2007

TOEVAL!!!!!!!!!!!!!!!!

Ben alleen 27 jr...... .(ben je toevallig ook jarig in aug??? haha)
gr diana

Terug
Bovenaan