nieuw: even voorstellen

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

ook wij proberen al ruim een jaar zwanger te worden. In maart 2005 ben ik gestopt met de pil en in de eerste maanden vond ik het vooral spannend. Was het gelukt of niet en zo niet, dan zou het de volgende maand misschien wel lukken. Na een half jaar vond ik het toch steeds moeilijker worden. Ik maakte me ook zorgen omdat ik al een week voordat ik ongesteld wordt lichte bloedingen heb. Volgens de huisarts is het niks om me zorgen over te maken. Ik weet ook wel dat de  kans heel groot is dat hij gelijk heeft, maar toch voelt het niet altijd zo.

In maart zijn we doorverwezen naar de gynaecoloog en sindsdien zitten we in de molen.  Ik vind het best confronterend om onder ogen te zien dat zwanger langer op zich laat wachten en misschien niet vanzelf zal gaan. Het gevoel is ook wel weer dubbel, eindelijk gebeurt er na een jaar iets en dat voelt goed. Een gedeelte van de onderzoeken hebben we al gehad. We weten inmiddels dat het zaad van mijn partner niet helemaal goed is. Het wordt nog een keer onderzocht en het is waarschijnlijk wel goed genoeg voor IUI of misschien zelfs wel zo goed dat we het eerst zelf nog maar eens moeten proberen. Het hangt er ook vanaf wat er uit de HSG gaat komen die in juli bij mij wordt gemaakt. Dat is frusterend om daar een afspraak voor te maken, zowel in mei als juni hadden ze geen plek. Na aardig doorzeuren heb ik nu wel een datum vaststaan voor juli. Ik merk dat ik me er nu al een beetje druk om aan het maken ben of ik wel in de juiste periode ongesteld word. Die onzekerheid en steeds maar wachten geeft me behoorlijk veel stress. Hoop dat dat een beetje weggaat als de onderzoeken voorbij zijn.

Waarschijnlijk beginnen de lichte bloedingen eind deze week weer. Heb wel een klein beetje hoop voor deze maand. Ik vind het heel moeilijk om daar een balans in te vinden. Als ik hoop heb, merk ik dat ik gelijk beter in mijn vel zit maar de klap is des te groter als ik weer ongesteld word. Toch probeer ik positief te denken (best moeilijk en lukt lang niet altijd). Een vriendin zei laatst tegen mij: het is niet de vraag of je zwanger wordt maar wanneer je zwanger wordt. Die hou ik erin en als het even tegenzit probeer ik hieraan te denken.

De afgelopen weken heb ik vaker op dit forum  meegelezen en  had er nu behoefte aan mijn verhaal er ook bij te zetten.

Groetjes, K

Welkom Kaatje,

Al zou je hier liever niet zijn natuurlijk
Hoop dat je hier je ei kwijt kan.

Kruimel

Welkom hier! Het is niet leuk om op dit forum te zitten, maar het is wel fijn dat iedereen er voor elkaar is. Wens je alle geluk van de wereld toe en hoop voor je dat die duivels wegblijven.

Groetjes Suusje

Hoi,

Wel fijn dat dit soort forums er zijn. In het begin hadden we het niemand verteld, maar ik merk wel dat het mij helpt om het van me af te praten en schrijven. Het wordt er niet makkelijker op maar voor mij wel dragelijker.

Groetjes kaatje

Hoi Kaatje,

ook namens mij welkom op dit forum.
Het is een prettige plek om samen het geheimpje te delen en je kan er naartoe wanneer je wilt. Bij mij weten ook maar weinig mensen het en merk dat ik het wel leuk vind om het allemaal mee te lezen. Schrijf normaal gesproken niet zoveel maar heb d'r vandaag echt zin in.

Succes.

Groetjes Belle

Terug
Bovenaan