nieuw gevoel;bezorgdheid

hallo
hebben jullie kindjes al eens koorts gehad?
boas is nu 5 weken en al een tijdje verkouden.daar maakte ik me niet zo'n zorgen om.wij zijn ook verkouden en dat krijgt hij natuurlijk ook mee.helemaal niet erg.
maar gisteren had hij was verhoging.helemaal niet erg,37,9,maar o wat voelde ik me raar.dit gevoel van bezorgdheid kende ik nog niet.heel anders als een ziek huisdier,waar ik uiteraard ook erg bezorgd om ben,maar dit is zo anders.hij dronk overdag ook al minder,dat was ook al opmerkelijk voor onze hongerige zoon.ik denk dat hij even stilstaat in zn groei en dat mag ook wel want hij is in de 5 weken dat ie oud is 2 kilo aangekomen!
ik ben de hele avond en nacht met hem bezig geweest.wel laten slapen natuurlijk,maar als het tijd was voor de fles weer tempen,zn warme lijfje deppen met een koude washand
 en ik had hem in zn rompertje in bedje gelegd.en ik bleef me maar afvragen of ik misschien iets verkeerd had gedaan.te warm of te koud gekleed,flesjes niet goed gereinigd,teveel met hem gezeuld.mijn man stelde steeds voor om hem te voeden,maar ik moest het even zelf doen om hem te controleren.heel irrationeel,ik weet het.baby's krijgen snel koorts,koorts is goed voor het imuunsysteem,ik heb goed gehandeld,als het erger zou worden had ik hem een zetpilletje kunnen geven..ik weet het allemaal,maar o o,wat was ik van slag.zou dit nou elke keer als hij wat heeft zo zijn?of went het een beetje?
zijn temp  is nu gelukkig weer gezakt,maar ik sta nog steeds op scherp.ik durf ook niet echt de deur met hem uit vandaag.we zouden in het bos gaan wandelen.zou dat erg onverstandig zijn?
groetjes kari

Ik zou met 37,9 me nog niet te veel zorgen maken hoor en niet veel anders doen dan anders. Kleine kinderen (tot een jaar of drie is mijn ervaring), hebben er snel hoge koorts als er iets aan de hand is. Persoonlijk schrik ik al niet meer van 39 graden koorts, pas als we over de 40 graden gaan ga ik me druk maken. Het allerbelangrijkste is of je kindje nog allert reageert en nog wel drinkt bij zulke hoge temperaturen.
Zelf geef ik meestal paracetamol als de koorts boven de 38,5 is en ik merk dat ze er last van hebben.
Onder de 38 heet het ook nog geen koorts maar verhoging; maak je niet te druk en ga vanmiddag lekker naar het bos. Het is er heerlijk wij zijn vanmorgen al geweest.

Judith

Hoi Kari,

Wat vervelend voor jou en Boas! Ik kan me voorstellen dat je bezorgd bent. Maar ik denk echt niet dat het op de één of andere manier jouw schuld is, hoor! En met koorts mag je ook best naar buiten, je mag je alleen niet al te druk maken. Maar aangezien de meeste kindjes in de wandelwagen heerlijk slapen, denk ik dat dat juist goed is voor Boas. Van slaap word je sneller beter. Dus hopelijk hebben jullie er nog even van genoten (wij wel, samen met de rest van kinderrijk Nederland: we zagen door de bugaboos het bos niet meer...).

Veel beterschap voor Boas!

Eveline

Hoi
Wat erg he als je kindje ziek is. Maar dit is echt jouw schuld niet hoor.
Koorts is het pas als het boven de 38,5 is trouwens. Maar als je kindje onder de
3 maanden is en koorts heeft, moet je altijd even contact opnemen met je huisarts. Dit omdat zulke kleintjes nog geen koorts horen te hebben en omdat ze snel uitdrogen.
Verhoging is niet erg zolang ze goed blijven drinken en idd altijd opletten of ze alert blijven. Een kleintje onder de 3 maanden moet je zonder overleg met je huisarts ook nog geen zetpilletje geven, want dit onderdrukt alleen de temp maar neemt de oorzaak niet weg.
Heel veel beterschap gewenst.

bedankt allemaal.
ik noemde het in mn stukje ook verhoging.ik weet dat koorts boven de 38 is.was alleen beniewd of al meerdere kindjes hier iets gehad hadden.
het was snachts alweer gezakt bij boas.hij was nog wel warmer als "normaal"(37,4) en dronk ook wat slecht en spuugde meer.ik zat te denken aan misschien een sprongetje?maar daarbij krijgen ze toch geen verhoging?we zijn smiddags nog heerlijk naar t boas geweest.(idd niet de enige)
savonds heeft hij wel heel veel gehuild,maar vancht heeft hij hardstikke goed geslapen.kon ook niet anders.hij was doodmoe.o,wat vond ik hem zielig zeg.hoe moet dat als er echt wat is?een topic openen waarschijnlijk haahaa....
groetjes!!

hoi,
jaap heeft met 8 weken oud 1 dag koortd gehad, 38,6. verder was er weinig aan hem te merken, behslve dat hij wat sneller huilde, ook anders dan normaal. 2 dagen wat extra aandacht nodig gehad, toen was het weer over. Ik moest wel bij huisarts langs vanwege leeftijd jaap. die keek oortjes na en luisterde naar longen.omdat jaap verder heel alert was maakte ik me geen zorgen, maar vond um wel n zielig mannetje!!
succes, groetjes mira

Terug
Bovenaan