nieuw groentje

Hallo,

Ik zit hier pas sinds een paar dagen op het forum te lezen. Wil mij even voorstellen
Ben Nicole van 32 jaar, wordt dit jaar alweer 33 en ben sinds november 2003 gestopt met de pil. na een jaar eindelijk naar de gyn. Bleek mijn suikergehalte te hoog te zijn. Mijn gewicht was te zwaar. Kreeg ik Metformine voor het suikergehalt en de opdracht om af te vallen omdat mijn BMI op 30 moet zijn voordat de gyn met je verdergaat. afgelopen zomer waren eindelijk de kilo's eraf (ondertussen weer 15 kilo) en was mijn suikergehalte weer op peil. Slik nu sinds oktober chlomid en hoop dat het hiermee lukt. moet 21 maart terug naar de gyn en als ik dan nog niet zwanger ben krijg ik die hsg test.
Heeft hier ook iemand ervaring mee?

groetjes en alvast aan iedereen heel veel succes

Nicole

Wat ontzettend knap dat je zoveel bent afgevallen! Jouw wens om zwanger te worden moet hierdoor ontzettend groot zijn! Over HSG: heb ik ook gehad en het valt reuze mee.
Je krijgt pijnstillers en ik vond het inbrengen van de eendebek het meeste zeer doen.
O ja en je ligt natuurlijk niet erg charmant met diverse dokters om je heen. Wel heel bijzonder om je eigen lichaam van binnen te zien. Je man/vriend mag mee. Je staat binnen 20 minuten weer buiten. Iedereen ervaart het wel anders, maar je moet maar denken: het is voor het goede doel!

Wat knap van je dat je zoveel bent afgevallen zeg!! Je motivatie is natuurlijk wel groot als je zwanger wil worden maar toch.
Ik heb een hsg gehad maar die heb ik erg negatief ervaren. De eendebek ben ik meer dan gewend wat die is zeker al 20 keer gebruikt bij mij inmiddels en die deed geen pijn  maar aangezien mijn eileiders dicht bleken was het erg pijnlijk. Dit komt ook omdat de pijnstillers bij mij te laat aansloegen. Maargoed maakje geen zorgen want ik ben een uitzondering. Ik lees alleen maar verhalen van meiden waarbij het goed te doen was dus dat zal bij jou ook wel zo zijn. Jij gaat hier prima doorheen komen en wellicht is het helemaal niet nodig.
gr.Inge

Hi Nicole,

Jij bent echt wel een uitdaging aangegaan zeg. Naast de voor ons allemaal bekende frustaties van het niet zwanger mogen raken, ben jij ook nog een gevecht aangegaan met je gewicht. Echt grote klasse dat je zoveel bent afgevallen, dat moet wel wilskracht zijn.
Ik heb zelf net deze week een hsg gehad en hij viel mij reuze mee, maar het kan voor iedereen anders zijn. Zoals ook al wordt gezegd. Ik hoop natuurlijk voor je dat je geen hsg nodig hebt maar als wel dan is het voor een goed doel. Het duurt gelukkig ook niet zo lang en als je partner mag mee dus dat scheelt al een hoop.

Succes he.

Groetjes Scorpy

Hallo,

Bedankt voor jullie reacties. De ongeduld begint nu wel toe te slaan na 2 jaar en bijna 4 maanden. Het enige voordeel is inderdaad dat ik ben afgevallen en kleinere maten kleding aankan. Maarja toch wil ik graag een dikke buik.

Ik hoop inderdaad niet dat ik die HSG-test moet ondergaan maar aan de andere kant denk ik: dan heb ik dat achter de rug en weet ik zeker dat daar ook niks mis mee is.
Zodra ik de test heb gehad laat ik weten hoe het is geweest

Nicole

Terug
Bovenaan