nieuw hier.... afgelopen maandag curettage gehad.... hopelijk mogen we snel weer verder kijken...

Hoi hoi,

Vorige week vrijdag zagen we op de echo dat de hartjes van mijn twee kindjes niet meer klopten. Ik was op dat moment ruim 9 wkn zwanger. Een flinke domper, want het zwanger worden is bij ons niet vanzelf gegaan. Ik ben zwanger geworden middels hormoonbehandelingen. Ik mocht kiezen, de natuur zijn gang laten gaan of toch een curettage plannen. Ik koos meteen voor het laatste, want ik had er geen fijn gevoel bij om hier nog lang op te moeten wachten. We kregen nog wel een echo foto mee. Dat vond ik echt heel fijn. We hadden al twee echo's gehad met kloppende hartjes en nu dus een met twee dode kindjes in mijn buik. Maar ik vond het toch fijn om te hebben. Als een soort afsluiting zeg maar...
Afgelopen maandag moesten we naar het ziekenhuis voor een gesprek over hoe de curretage zou gaan verlopen dinsdagochtend. Ik verloor sinds zondag veel bloed en maandag leek het er op dat er ook vanzelf weefsel af kwam. Omdat we toch naar het ziekenhuis moesten 's middags hebben we even afgewacht. Helaas was het nog niet vanzelf los gekomen. Mijn baarmoedermond stond wel al open, dus mijn lichaam had het wel al in gang  gezet.  De gyn. vond het beter om me niet te laten wachten tot de volgende dag en ik mocht diezelfde middag gecuretteerd worden. Er viel echt heel veel van me af toen ik wist dat het snel zou gebeuren. Ik zag er ook echt niet tegen op. Moest 4 uur wachten, want had net van te voren nog iets gegeten.
Van de hele ingreep heb ik helemaal niks gemerkt. Heb lekker geslapen en na een uurtje was ik weer terug op de kamer. Eigenlijk was ik vreselijk opgelucht dat het voorbij was. Emotioneel was ik maandagavond ook echt heel sterk. De opluchting had de overhand op de emoties...
Dit was gisteren wel weer andersom. Gisteren heb ik echt een heel moeilijke dag gehad. Veel gehuild en had vreselijke hoofdpijn.
Vandaag gaat het weer een stukje beter.... Ben nog lekker thuis en ga deze week ook niet werken. Of ik volgende week ga, dat weet ik nog niet....
Volgende week donderdag krijgen we de uitslag, want alles is opgestuurd naar de patholoog anatoom. We gaan er eigenlijk van uit dat het echt vette pech was en hopen dat we onze neuzen weer snel de goeie kant in kunnen zetten.
We hopen snel weer verder te mogen kijken en dat ik dus ook weer snel met de clomid mag beginnen....
Hopelijk komt er toch nog een keer een wondertje op ons pad.....

Liefs, Mama Peet

p.s. lang verhaal... maar ik moest het ff kwijt....

hoi,

ik las net je verhaal en wil je via deze weg heel veel sterkte wensen met het verlies.

Uit ervaring wil ik tegen je zeggen doe het de aankomende dagen rustig aan neem de tijd om het een plekje te geven des te eerder ben je weer hellemaal de oude.

groetjes ida

hoi hoi,

Heel veel sterkte!!! Wat ontzettend rot voor je dat je, nadat je al veel moeite hebt moeten voor een zwangerschap, nu ook nog eens een miskraam hebt gekregen!
Ik ben ook afgelopen maandag gecuretteerd en voelde me, net als jij, enorm opgelucht. Dat gevoel heb ik nog steeds eigenlijk.  Voel me gewoon goed. Ik ben wel een beetje onzeker geworden na m'n mislukte zwangerschap (alleen leeg vruchtzakje), maar hoop dat het bij ons snel weer raak is. Dit was mijn eerste zwangerschap die ook meteen raak was zeg maar. Dus ik heb het gevoel dat ik best geluk heb, in een keer raak, het was nog geen kindje, heeft geen hartje gehad, alleen een vruchtzakje. Het kan allemaal veel erger en dat houdt me op de been. Maar de teleurstelling is er wel hoor, we hadden ons er op verheugd.
Ik hoop dat je je lichamelijk snel weer ok voelt. En neem voor het emo gedeelte echt de tijd om het een plaatsje te geven!! Heel veel sterkte!

Groeten,
Annemarie

Terug
Bovenaan