nieuw hier dus even voorstellen

Hai,

Mijn naam is Nataly, ik ben 34 jaar en woon in het oosten van het land. Mijn vriend en ik zijn nu 14 maanden "bezig" voor ons 1ste kindje. We zijn elkaar op wat latere leeftijd tegen gekomen maar we gaan er helemaal voor.

Helaas is het tot op heden nog niet gelukt om zwanger te worden, ben zelfs nog nooit overtijd geweest. Heb de afgelopen maanden netjes mijn temperatuur bijgehouden en heb ook ovulatietesten gebruikt. Daaruit blijkt niks raars, er wordt een eisprong aangegeven en ook de lengte van cyclus is normaal, tussen de 28 en 32 dagen.

Nu is vorige week het sperma van mijn vriend onderzocht en dat is helemaal goed, gelukkig wel. Nu moet ik onderzocht worden bij de gynacoloog. Ik vind het allemaal erg spannend. Ik weet natuurlijk nog niet of er iets met mij is want dat is nog afwachten.

Ben wel benieuwd hoe het straks zal gaan bij de gynacoloog. Weet iemand wat mij te wachten staat? Ik hoop niet dat ik over 3 jaar nog bezig maar dat heb je helaas neit voor het zeggen.

Nu er maar weer vol tegen aan want de klusweek is aangebroken.

Veel liefs
Nataly

Hoi Nataly, welkom bij ons op het forum. Wat je allemaal te wachten staat bij de gynaecoloog...........
Waarschijnlijk worden er een heleboel vragen gesteld en gaan ze bespreken wat ze gaan doen, je krijgt misschien wel meteen een inwendige echo, maar daar moet je echt niet bang voor zijn, want er volgen er vast nog veel meer en doet geen pijn, alleen je gevoel zegt dat het erg genant is en dat is het ook, maar goed, een gynaecoloog ziet meer dames op een dag en die is dat echt 's avonds weer vergeten.
Probeer voor jezelf ook al je vragen op papier te zetten, zodat je niets vergeet.
Gezien je leeftijd denk ik niet dat ze je met een kluitje in het riet sturen en dat ze echt wel meteen actie gaan ondernemen, zo niet, dan zou ik daar gewoon om vragen.

Als je vragen hebt, kom maar op, één van ons weet er altijd wel antwoord op.

Liefs, Pleun

Zelf net gestart met de 2e IVF/ICSI poging

hoi hoi

welkom hier.
Je hoeft je echt geen zorgen te maken voor het bezoekje aan de gyn.
Het lijkt eng, maar het valt meestal echt heel erg mee.
Meestal krijg je niet meteen een inwendige echo, maar het kan natuurlijk wel.
Dit is een eerste keer best ff spannend, maar het doet absoluut geen pijn hoor.
Probeer je te ontspannen.
Als je vragen hebt, zet ze dan op papier, want vaak ben je ze op het moment dat je binnenzit vergeten en sta je zonder antwoord weer buiten.

heel veel succes

groetjes
mama Peet

Hoi hoi,

Welkom hier op het forum! Ik heb eigenlijk niet zo veel meer toe te voegen aan wat de meiden hierboven al hebben verteld. Ik wilde je alleen maar even verwelkomen. Succes met je eerste afspraak en als je wat kwijt wilt kun je hier goed terecht!

Liefs, Anke

Hoi,

Welkom op dit forum.  Wij zijn  zo'n 16 maanden "bezig" voor het eerste kindje en hebben net alle onderzoeken bij de gynaecoloog achter de rug en het is me allemaal 100% meegevallen. Alle uitslagen waren ook goed dus is het nu weer even afwachten. Ik heb ook een HSG gehad ( viel ook erg mee) en daarna schijn je 6 maanden vruchtbaarder te zijn, daar gaan we nu maar van uit!
Heel veel succes met alles wat op je af komt de komende tijd!!

Groetjes Rosie

Terug
Bovenaan