nieuw hier en heb wat vraagjes

Hallo meiden,
Inmiddels zijn we nu ongeveer een jaar bezig maar is het nog niet gelukt. De laatste maanden ben ik niet heel actief geweest op het zwanger-worden forum omdat ik het rustig aan wilde doen en proberen wat afstand te nemen. Eigenlijk is dat heel goed gelukt, maar het heeft nog niet geleid tot een zwangerschap, helaas.

Laatst was ik bij de dokter, zij weet dat we bezig zijn met zwanger worden, en ze vroeg hoe het ging en of ik er niet te veel mee bezig was? Ik moest maar gewoon lekker verre reizen gaan maken en het komt wel goed! Nou ja zeg! Natuurlijk ben ik er mee bezig, maar volgens mij niet overdreven, en ik plan ook vakanties e.d. anders kom je nergens meer.
Ze vertelde ook dat, omdat ik nog jong ben (ik word volgende maand 29!!) ze pas na 2 jaar proberen door wil verwijzen naar een gyn. Dit vind ik zelf erg lang. De arts in opleiding had mij namelijk van tevoren al verteld dat dit na 1 jaar kon. Overal op internet lees ik dat je na een jaar contact kunt opnemen met een arts hierover. Wat vinden jullie?
Ze zij ook, of je moet er al heeeel erg mee bezig zijn....nou had ik zelf het idee om volgende maand gewoon er heen te gaan en te zeggen dat ik er heeel erg mee bezig ben.....
Het liefst wil ik dat er gewoon getest wordt of mijn man en ik allebei vruchtbaar zijn en of de samenleving goed is. Is dit een reele vraag?
Groetjes,
Manon

Hoi manon,

Natuurlijk kan je al naar de gyn. als jij dat wil moet je dat lekker doen jouw biologische klok tikt ook door als je nog een jaar wacht en het lukt niet eer je dan door de medische molen bent en als je nu laat onderzoeken of er ergens een probleem is laten we zeggen dat het aan een van jullie tweeen ligt dat hopen we niet maar dat kan je wel blijven klussen tot je een ons weegt. ik zou gewoon naar het ziekenhuis gaan heb ik ook gedaan alleen ik ben nu met een tweede kindje bezig de eerste nu 4 jaar oud ging vanzelf maar zijn nu 2 en half jaar bezig voor de tweede. ik hoop dat je hier wat aan hebt.

groetjes linda

Hallo

Ik vind dat je nu meteen geholpen moet worden.Ik was in december ook 1 jaar bezig en ben naar de huisarst gegaan.Ik ben ook 29 en mijn vriend ook.Wij werden meteen doorverwezen en mijn vriend mocht meteen een semenanalyse (sperma onderzoek)  laten doen.2 weken later zaten wij al in het ziekenhuis bij de gynacoloog voor het 1e gesprek.Inmiddels hebben ze bij mij een cyclusanalyse gedaan en een samenlevingstest  en die was prima.Inmiddels hebben wij alle uitslagen binnen en ze hebben tot nu toe nog niks kunnen vinden.Dus als ik dinsadag weer mijn NOD heb dan moet ik beleen en dan krijg ik de week erop een HSG (baarmoederfoto),hier kunnnen ze zien of er geen eileiders verstopt zitten.

Maar goed dat gelul van je moet er niet te veel mee bezig zijn is echt grote onzin.
Jou lichaam moet het doen,niet je hersenen.Dus als het boeltje niet in orde is kun je net zoveel er niet aan denken als je wilt.Maar dan zal het toch nooit lukken.

Dus ik zou zeggen ga terug en maak er werk van.
Waar woon je en in welk ziekenhuis ben je of huisarsts??

Groetjes Karin

Hi Manon,

Wat een onzin om je pas na twee jaar door te willen verwijzen naar de gyn. ivm je "jonge" leeftijd. Tuurlijk 29 is niet oud, maar stel nu eens in het ergste geval dat er wel iets niet goed zit, dan ben je maar zo een paar jaar verder. En dan inmiddels dus wel halverwege de 30. Plus wat ik vind is dat leeftijd niet uit moet maken voor doorverwijziging en behandelingen. Als je met je partner eenmaal ervoor gaat dan wil je dat ook en dan maakt leeftijd niet meer uit.  Dus meid, als jij zeker weet dat je antwoorden wilt en bereid bent om het onderzoekstraject in te gaan, ga dan terug naar de huisarts en laat je doorverwijzen. Ook al kan dat moeilijk zijn, ga anders samen met je partner en bereid je ook heel goed voor. Misschien heeft je huisarts niet uit zichzelf door hoe graag je dit wilt en heeft ie daar een duw voor nodig om je door te verwijzen. Ik ben nu 28 en wij wisten al vanaf onze 24e dat we samen kinderen wilden, hebben de bescherming ook sinds mijn 24e_25e laten staan. Door wat ziekteperikelen en andere zaken  zijn we pas nu inmiddels 2,5 echt heel actief bezig en nog steeds geen resultaat. Sinds afgelopen oktober zijn we via onze huisarts (die er zelfs op aandrong omdat hij vond dat we het lang genoeg hadden geprobeerd) bij de gyn terecht gekomen en hebben alle onderzoeken inmiddels doorlopen van zaad tot hsg (wel ook weer een 5 mnd geduurd) en krijgen we over 1,5 wk de volledige terugkoppeling en uitslagen. Al met al nog best snel gegaan maar nog geen resultaten.
Dus laat je niet afschrikken/tegenhouden door je huisarts, hoe moeilijk ook misschien maar het gaat wel om jezelf/jullie en jullie toekomst dus daar mag je je keihard voor maken.

Succes he.

Groetjes Scorpy

Ik zou toch je laten door verwijzen naar de Gyno. Bij mij ongeveer hetzelfde. 1 Jaar gewoon geprobeerd. Toen zei de huisarts eerst maak een temperatuur curve. Heb ik gedaan.Ze heeft  daarna het zaad van mijn man bekeken en toen ook dat goed was, werden wij gelijk doorgestuurd. Mijn advies: Download een temperatuur curve. ( bij babybox.nl geloof ik) Hou ook bij wanneer je geklusd hebt. Ga dan met die lijst terug naar de huisarts. Succes!!!   MUIS

GAAN! Ik ben op mijn 28ste gestopt met de pil en wordt in april 32 en zit nog in de medische molen. En..ik ben al wel na een jaar doorverwezen. Als dit voor jou goed voelt laat je dan gewoon doorverwijzen!!
gr.Inge

Hallo!!
Bedankt voor jullie reacties! Het was een ware steun!

Zoals jullie al wel hebben kunnen lezen ben ik inmiddels de eerste keer bij de gyn geweest. Dat ging allemaal prima. Afgelopen maandag moest ik weer een follikelmeting laten doen, omdat er een eitje zat. Zo gezegd, zo gedaan.
Nou blijkt het waarschijnlijk een cyste te zijn! Hij vertelde dat het niet zeker is, maar als het zo is dat het niet ernstig hoeft te zijn. Ik was op dag 26 bij hem, en ik heb een cyclus van 31-35 dagen. Nou vraag ik me af of hij al heeft kunnen zien of het deze maand gelukt is of niet? Hij zei alleen dat het er goed uitziet Hij heef tmijn baarmoedermond wat schoongemaakt omdat er veel slijm (sorry voor de details) op zat en hier kon ik wat bruinige afscheiding van krijgen. Ook heb ik progesteron moeten laten prikken om te kijken of ik idd een eisprong gehad heb deze cyclus. Het progesterongehalte was 81 dus ik heb een eisprong gehad. Maar wat heb ik eraan om te weten dat het 81 is als ik niet weet wat dat inhoudt?? Weten jullie dat misschien?

Als het allemaal klopt, moet ik dit weekend ongi worden, maar dat hoop ik natuulijk niet. Op mijn verjaardag....net als vorig jaar...nee dan liever een lief mooi klein kadootje

Nou moet ik dus op dag 3 of 4 weer terug voor een echo. Ben wel blij dat ze mijn cyclus volgen maar had er van tevoren niet aan gedacht dat ik dan 2x per week naar het ZH moest.....maar dat is allemaal voor het goede doel, zullen we maar zeggen!

Meiden, hopelijk kunnen jullie me verder helpen, en jullie iig ook hartstikke succes!!
Manon

Terug
Bovenaan