Nieuw hier en ook een vraag

Hallo Allemaal. Ik zag vorige week pas dat er een mamaclub voor dec kindjes is.. Ik zal me even voorstellen.. Ik ben linda en mijn zoon Maikel is 18 dec 10 geboren. Hij ontwikkeld zich prima. kan al lekker rollen, heeft tandjes, eet goed en huilt weinig. Ow ja en hij heeft de grootste praatje, die we natuurlijk nog niet begrijpen....

Wel heb ik direct ook een vraagje.. op welke tijden gaan jullie kindjes overdag naar bed?? Maikel heeft nu een nieuw eetschema en nu is zijn hele slaapritme verstoord.... beetjes jammer... Hij slaapt wel altijd goed van 18:30/19:00 tot 6:00 maar dan is het altijd erg zoeken wanneer hij nu naar bed wil.. Vaak denk ik dat hij is slapen, maar dan ligt hij nog zeker 30 min te spelen in bed.. en dan slaapt hij nog niet *zucht*. Vervolgens een hazeslaapje van 30 min tot 1 uur.. en dan smiddag slaapt hij ineens 2 uur achter elkaar... Maar jah zijn humeur rondom het eten wordt er soms niet beter op.. Dus ben erg benieuwd hoe jullie kinderen overdag slapen.

Groetjes Linda

Hanna komt er om 7 uur uit en gaat er om 8.30 weer in. Dan slaapt ze tot 10.30. Om 12.30 gaat ze er weer in en dan slaapt ze tot 14 uur. Dan gaat ze er om 16 uur weer in en slaapt ze tot 17.30 uur.

Maar soms slaapt ze 's middags juist minder. Of slaat ze het slaapje van 16 tot 18 uur over

hoi Linda, welkom hier.
Luke is net iets jonger (van de 30e). Hij slaapt tot een uur of 6. Dan krijgt hij zijn fles en meestal staan we daarna op en wordt hij gewassen. Meestal speelt hij dan wat en valt rond half 9 weer in slaap, soms voor 45 min, soms anderhalf uur. Dan weer van een uur of 12 tot 2. Meestal 's middags nog een kort dutje (45 min, hoewel deze ook steeds vaker wordt overgeslagen) en dan rond 7 uur naar bed (ook afhankelijk of hij dat dutje 's middags heeft gehad).

Chris krijgt om 7 uur zijn fles, ik mag dan blij zijn als hij daarna bij mij nog een uurtje wilt slapen. Slaapt hij nog wel even bij mij dan gaat hij pas weer om 12 uur naar bed tot ongeveer 14.30. Slaapt hij na zijn fles niet meer dan doet hij nog een slaapje van 10 tot 11.
's Middags slaapt hij ook nog van 16 tot +/- 17 uur. en dan om 19.15 weer naar bed, en dan begint het allemaal weer opnieuw :)

Hoi Linda,

Welkom...
Ik heb een dochtertje Olivia (19-12-10)
Overdag heeft ze helemaal geen ritme we hebben er alles aan gedaan het lukt maar niet ze slaapt ook erg weinig 2 uurtje over de hele dag is al veel (jammer genoeg) Om 19.00 uur gaat ze in bad en daarna haar laatste fles een tussen 8 en half 9 gaat ze naar bed, meestal slaapt ze dan tot 7 uur. Eten doet ze wel op vaste tijden...

Hier ook een een kindje zonder ritme! Ik kan er echt geen peil op trekken.
De eerste fles meestal rond half negen/negen uur (ja, ik ben verwend). Ze zit nog maar op 3 flessen in totaal. Ze vraagt er niet om, ik moet alles er in proppen. En slapen....als ik niet uitkijk slaapt ze de hele dag!!

Gr. Karin

Ergens in de verte bespeur ik nu een ritme....
's Ochtends wordt hij tussen 5 en 6 uur wakker. Meestal is hij na 1,5 a 2 uur wel weer moe.
Over het algemeen slaapt hij 2 keer best lang en 1 keer kort.

Terug
Bovenaan