Nieuw hier en verhaal even kwijt!!!

Onze mick...van 12 aug 2008... is met een flinke stuit geboren. En ik zag meteen al een behoorlijk scheef hoofdje. Hij heeft ook een voorkeurshouding en wat rare bobbels op zijn hoofdje. Dus al bij het consultatiebureau aangegeven en doorverwezen naar kinderfysio.
Na de hoofmeting gisteren bleek er een extreme afwijking voor een baby van deze leeftijd...wat dus nu alleen maar erger zal worden. Ze hebben ook het idee dat zijn hoofdnaden vastgegroeid zijn. Dus moest naar de huisarts voor verwijzing voor een foto.
Vandaag meteen geregeld dat we dus morgen al naar het ziekenhuis in utrecht moeten, want er zijn maar zes ziekenhuizen die dit behandelen. De kans is dus groot dat hij geopereerd zal moeten worden....
En als ik dan zo naar hem kijk vind ik dat zo zielig....hij mag dan wel scheef zijn, maar het blijft mijn mooie koppie!!!
Zo...ik moest dit even van me afschrijven hoor...vind het alllemaal zo spannend....ik heb er barstende koppijn van....en meneer ligt lekker te slapen...

manon

hallo,

wat een vervelende situatie met jullie zoontje. dat is niet wat je voor ogen hebt als je net een baby heb. ik wens jullie veel sterkte de komende tijd. en als je lekker alles van je af wil zetten, het forum is daar uitermate geschikt voor.

gr. bambi
mama van lois. 10-07-08

Hoi Manon,

Dat is zeker heel vervelend! Heel veel sterkte de komende tijd en hopelijk gaat het allemaal meevallen en komt het snel helemaal goed met jullie ventje.

Liefs,
Susan (mv Tijs 2-8-06 en Stef 29-7-08)

Vandaag in het ziekenhuis geweest! Jeeee wat gaat dat anders dan hier in deventer zeg..

Eerst werden we gezien door twee kinderartsen. Die keken hem helemaal na..Maar wilden toch ook even advies van een derde kinderarts. En toen kwam de neurologe er ook bij staan en die riep er ook ter bevestigeng nog een neuroloog bij. Dat waren dus al 5 artsen ...en ze overleggen alles waar jij als ouder bij staat. Ze wilden graag een echo van mick zijn nekje (daar zat een enorme verdikking..waarschijnlijk bij bevalling gescheurd) en een foto van zijn schedel laten maken. En we konden daar meteen voor naar de desbetreffende afdelingen.
De foto van zijn nekje werd ook weer door twee mensen beoordeeld...geen rare tumor gevonden, maar een hardnekkige littekenverkleving, die door maanden fysio ook te genezen is, waardoor hij alle kanten weer op kan kijken. Dan gaat hij ook meer op zijn andere zij liggen, waardoor het scheve hoofdje weer bij kan trekken nu het nog soepel is.

De foto van de schedel..i.v.m. de vastgegroeide hoofdnaden, krijgen we volgende week uitslag van, maar ze vermoedden dat we er redelijk van af komen....dus dat nieuws volgt nog. Al met al een lange dag, maar wel fijn dat ze alles zo even vlotjes regelen.....echt fijn .
Bedankt trouwens ook voor jullie reacties...doet altijd goed he!

groetjesss manon

Terug
Bovenaan