nieuw hier...en wie heeft dit ook meegemaakt

A

Anoniem

Guest
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben zwanger (nu 14 weken)  van de derde. Ik heb 2 zoontjes van 5 en bijna 3. In januari van dit jaar heb ik een miskraam gehad en ben gelijk daarna weer in verwachting geraakt. In de 10e week kreeg ik een flinke bloeding en dacht dat het allemaal over was. In het ziekenhuis bleek dat dat het met het kindje goed ging en ze konden geen verklaring geven voor de bloeding. 2 weken later kreeg ik weer een echo (inmiddels de 4e). Daar bleek dat er nog een tweede vruchtzak aanwezig was. Het vreemde was dat het bij de vorige 3 echo's niet te zien was. Er werd verteld dat de bloeding die ik had doorgemaakt wrs kwam doordat het tweede vruchtje zich had afgestoten. Op dat moment was ik enigszins gerustgesteld dat er een oorzaak voor de bloeding kon worden gegeven. Maar nu bijna 4 weken later heb ik nog dagelijks flink wat bloedverlies. De verloskundige vertelde zolang het bruin bloed was (oud bloed) ik me geen zorgen hoef te maken, zodra het helder bloed is moet ik het meteen melden. Ik probeer het allemaal van mij af te zetten. Maar sommige dagen maak ik me behoorlijk wat zorgen. Steeds als ik naar het toilet ga ben ik bang dat ik helder bloed ga verliezen en als ik buikpijn heb hoop ik dat ik geen krampen krijg. De vorige twee zwangerschappen zijn allebei probleemloos verlopen, maar nu kan ik echt nog niet genieten van het zwanger zijn.  Zijn er misschien meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?

mijn zus had dat ook! en hoeveel mensen zijn niet gewoon 9mnd ongesteld als ze zwanger zijn ken ook iemnand die vreselijk veel helder bloed verloor en alles is verder goed gegaan!

ik heb ook twee zonen en net bevallen van een dochter eruuug leuk!

maak je niet te druk komt allemaal goed is gewoon dat andere vruchtzakje wat nog aan het rommelen is !

probeer te genieten je krijgt gewoon een mooie baby!!

gr francis

Hoi,

Bij de zwangerschap van mijn derde kindje heb ik ook een keer een paar
dagen bloed verloren, maar was redelijk bruin (maar 1 dag helder).

Nou bleek daarna uit de echo's dat ik een voorliggende placenta had.
Dat betekent een placenta die voor de uitgang ligt. Zodoende kun je af
en toe wat vloeien, wsl bloedvaatje geknapt ofzo. Zolang het niet
helder is gaat het gewoon goed.

En gelukkig is tegen het eind van mijn zwangerschap de placenta gewoon
opgeschoven (mee naar boven gegroeid) zodat ik toch via de normale weg
bevallen ben.

Ik vond het ook moeilijk om me te ontspannen na die bloeding, maar bij mij is het ook goed gegaan.

Probeer de moed erin te houden!!!

Genieten he?

Groetjes,

Vanessa

Hoi.
Ik heb idd ongeveer hetzelfde meegemaakt als jij toen ik 12 weken zwanger was.. Ik had op maandag mijn eerste echo gehad, en alles zag er goed uit. De dag erna had ik een drukke dag (paard moest naar de tandarts dus veel gesjouwd enz. enz..) en toen ik 's avonds thuis kwam en mijn zoontje op bed aan het leggen was, voelde ik wat lopen dus ik kijken..was het bloed. Dus ik nog redelijk rustig tegen mijn man gezegd dat we de vk moesten bellen, dus toen mijn zoontje in bed lag belde ik de vk, en toen ik met haar aan de telefoon zat liep het echt in stralen langs mijn benen naar beneden.. Ik dacht dus ook gelijk dat het helemaal voorbij was.. Door de vk werden we gelukkig gelijk doorgestuurd naar het ziekenhuis en na heel lang wachten bleek dat het met het kindje alles goed was, en dat ik 2 weken later terug moest naar de gyn. Op woensdag verloor ik nog steeds heel veel bloed, en ook veel stolsels (waaronder een hele grote, wat toen waarschijnlijk het vruchtje is geweest). Toen ik 2 weken later naar de gyn. ging kon die idd zien dat er een tweede vruchtje had gezeten, en dat ie was gegroeid tot, ik geloof, 4,5 cm of zo..
Ik heb al met al een week of 2 of 2,5 bloed verloren, (dan weer heel weinig en dan weer veel..), maar uiteindelijk is het gewoon helemaal gestopt, en het kindje wat "over was" doet het nu gelukkig heel erg goed, en ik ben ondertussen al weer 30 weken zwanger..
Ik hoop dat je het snel een plekje kunt geven, en dat alles verder voorspoedig blijft verlopen!!!
Gr. Anne-Marie

Hallo,
Mijn vriendin dacht een miskraam te hebben gehad, maar bleef lang vloeien. Uiteindelijk wilde ze gaan curetteren, maar gelukkig werd er van te voren een echo gemaakt en daar bleek, dat ze nog zwanger was en dus 1 vruchtje had verloren. Zij is toen bevallen van een gezonde zoon.
Groetjes, Yoeke

Terug
Bovenaan