A
Anoniem
Guest
Ik zal mij even voorstellen. Ik ben zwanger (nu 14 weken) van de derde. Ik heb 2 zoontjes van 5 en bijna 3. In januari van dit jaar heb ik een miskraam gehad en ben gelijk daarna weer in verwachting geraakt. In de 10e week kreeg ik een flinke bloeding en dacht dat het allemaal over was. In het ziekenhuis bleek dat dat het met het kindje goed ging en ze konden geen verklaring geven voor de bloeding. 2 weken later kreeg ik weer een echo (inmiddels de 4e). Daar bleek dat er nog een tweede vruchtzak aanwezig was. Het vreemde was dat het bij de vorige 3 echo's niet te zien was. Er werd verteld dat de bloeding die ik had doorgemaakt wrs kwam doordat het tweede vruchtje zich had afgestoten. Op dat moment was ik enigszins gerustgesteld dat er een oorzaak voor de bloeding kon worden gegeven. Maar nu bijna 4 weken later heb ik nog dagelijks flink wat bloedverlies. De verloskundige vertelde zolang het bruin bloed was (oud bloed) ik me geen zorgen hoef te maken, zodra het helder bloed is moet ik het meteen melden. Ik probeer het allemaal van mij af te zetten. Maar sommige dagen maak ik me behoorlijk wat zorgen. Steeds als ik naar het toilet ga ben ik bang dat ik helder bloed ga verliezen en als ik buikpijn heb hoop ik dat ik geen krampen krijg. De vorige twee zwangerschappen zijn allebei probleemloos verlopen, maar nu kan ik echt nog niet genieten van het zwanger zijn. Zijn er misschien meer mensen die iets soortgelijks hebben meegemaakt?