nieuw hier,even voorstellen!en binnenkort ivf,wie kan mij gerust stellen??

hallo meiden,ik ben 27 jaar en nu 1 jr en 3 mnd bezig om zwanger te worden!!
in oktober ben ik naar mn dokter gegaan,en verteld hoe of wat,hij heeft gelijk mn vriend zn zaad nagekeken en dat zag er niet zo best uit,en dan ga je naar ziekhuis hier en daar je weet wel hoedat gaat!maar zn zaad is gewoon te zwak,balen maar ben al blij dat er nog wat in beweging is!zou dan na wat onderzoeken die ik inmiddels ook al heb gehad en mn vriend ook zoals bloed testen en binnenwaartse onderzoek.Dan zou ik voor de hsg onderz.gaan dat was dan het laatste wat ik zou moeten doen,maar de arts belde afgelopen donderdag avond en vertelde mij dat
ik dat hsg onderz.niet meer hoeft te doen en dat ik een afspraak moest maken bij
hem en dat hij nog wat vragen had voor mij,en me dan direct door zou sturen naar
 de arts voor ivf om daar een afspraak te gaan maken!ze gaan nu het eitje bij mij er uit halen,dus er buiten bevruchten!
en nu heb ik die afspraak staan a.s. dond.om kwart voor 10 en dan hoor ik waarschijnlijk wanneer het nu echt gaat gebeuren spannend he?maar wel snel als ik erop terug kijk dan is het net 3,5 mnd geleden dat ik voor het eerst bij mn huisart was,dus ik denk dat ik ook niet mag klagen,hoewel het altijd wel lang duurt!!bedankt voor je aandacht en ik laat het zeker weten hoe het afloopt
succes allemaal gr liefs voetbalgekxxxxx
p.s wie heeft dat al meegemaakt??

hoi,

welkom hier! fijn voor je dat er zo snel al wat gedaan wordt.
ik ben zelf met de tweede IVF bezig,vandaag toevallig naar het zh geweest voor de eerste echo om te kijken hoeveel follikels er zijn gaan groeien,nou....het waren er wel 30!!! alleen veel kleintjes,waar ze helaas niets mee kunnen maar er zijn er ook een paar grote bij en die moeten het gaan doen deze ronde!
ik moet vrijdag terug en dan wordt de punctie afgesproken.....SPANNEND dus weer.
ik vond de vorige punctie erg meevallen,dus hopelijk valt het deze keer ook weer mee?
ik heb nu meer hormonen gespoten dan de vorige keer en dat is ook wel duidelijk te merken....hoofdpijn,moe en snel geirriteerd,maarja,al bij al vind ik de hele behandeling goed te doen hoor,behalve de laatste twee weken,die zijn echt ERG!!!dan kun je niets anders doen dan afwachten....
hopelijk heb ik je wat gerust gesteld,als je nog vragen hebt dan lees ik het wel en misschien kan ik je er wat meer over vertellen?!

sterkte met alles,en ik hoor het wel,

gr. moniek

hoi,hoi
nou zeker spannend zeg!!
ik ben afgelopen donderdag in het ziekehuis geweest,en kreeg
te horen dat we 8 mei van start gaan,dus gaan ze alles uitleggen en dan zal ik ook
wel met die spuiten te maken krijgen enzo,maar ik moet nog effies wachten
tot 8 mei en als ik vragen heb weet ik je te vinden!!ik wens je succes want het lijkt me allemaal geen pretje maar het is niet anders!!ik ben eigenlijk wel benieuwd hoelang er tussen zit,vanaf het  moment dat je het allemaal gaat aan horen tot het  terug plaatsen?
harstikke bedankt en we houden elkaar zou nu en dan wel in de gaten
gr liefs voetbalgek  en ik duim voor  je he!!  

hi voetbalgek,

bedankt dat je voor me wilde duimen maar zoals je al gelezen hebt is dat voorlopig ff niet meer nodig....dus laat die duimen maar weer rusten,ha ha....
maar je hebt 8 mei een gesprek?duurt nog wel even dus misschien is je IVF dan helemaal niet nodig????zou  helemaal mooi zijn...
je vroeg hoe lang  de behandeling ong duurt,dat ligt er  als eerste aan of je een lang of kort schema krijgt(lang is eerst nog een maand aan de pil),(kort is gelijk beginnen met de  hormonen spuiten),zodra je met de hormoonspuiten kunt beginnen(2e dag vd menstruatie)   krijg je na ong 10 dagen de eerste echo om te kijken hoeveel follikels er gaan rijpen en hoe groot ze zijn.en aan de hand van die echo wordt de rest besproken,dus  nog wat langer doorspuiten,er wordt een nieuwe echo afgesproken en als de follikels groot genoeg zijn(boven de 20mm) wordt de puntie afgesproken,ong 2 dagen na de punctie is de terugplaatsing...en dan volgen de 2 spannende weken!!!!
dus de spuit-periode tot de terugplaatsing zal ong 2 tot 3 weken zijn,ligt aan de  goei vd follikels.......

hopelijk is t een beetje duidelijk zo en anders lees ik het wel weer.

gr. lfs  moniek

Hallo voetbalgek!

Ik wil je even heel veel succes wensen de komende tijd, weet wat je allemaal doormaakt.
Ikzelf heb ook het hele traject gehad en heb op 18 maart 2003 een prachtige zoon gekregen via IVF met ICSI en daarna is ook nog een keer het onmogelijke gebeurd, ik raakte spontaan zwanger (wat volgens de dokters dus eigenlijk onmogelijk kon gebeuren omdat mijn man heel weinig goed zaad had) en heb op 4 maart 2005 nog een zoontje erbij gekregen. Dus blijf erin geloven want  de wonderen zijn nog steeds de wereld niet uit. Nogmaals heel veel succes en mocht je nog vragen hebben of gewoon even willen kletsen dan hoor ik het wel.
Heel veel groetjes.

Terug
Bovenaan