Nieuw hier... even voorstellen

Hallo allemaal!

Ik zwerf al een tijdje over het zwanger worden forum.Ik ben 25 jaar, getrouwd met een hele lieve vent en wij willen dolgraag een kleintje.

Sinds november 2004 hebben wij de pil de pil gelaten en geprobeerd om zwanger te raken. HELAAS dat is ons tot op heden nog niet 'gelukt'.

Ik heb het er ontzettend moeilijk mee. Probeer positief te zijn, probeer er niet aan te denken... maar ja, hoe doe je dat. Het is toch een heel groot iets een kinderwens, en hoe kan je daar niet mee bezig zijn. In mijn omgeving zijn de laatste tijd veel kinderen geboren en meiden zwanger geraakt. Op straat lijkt het wel alsof er alleen nog dikke buiken en kinderwagens rond lopen/rijden... 't Is voor mij niet makkelijk om er NIET mee bezig te zijn.

Komt er ook nog eens bij dat mijn man iedere week wel voor een paar dagen van huis is. Ook weleens op momenten dat ik hem liever wel effe bij me in de buurt had. Temperaturen e.d. doe ik daarom ook niet, stel ik zie dat ik een ei heb en mannetje is niet thuis? Ik kan dan toch niet zomaar bij de buurman aanbellen?

Als het over een maand of 2 nog niet 'gelukt' is willen we eens met de ha gaan praten. Misschien dat we gewoon een beetje hulp nodig hebben... Al hoop ik van niet.

Mag ik tot die tijd een beetje bij jullie op het forum 'rondhangen'? Ik vind het soms moeilijk om te lezen dat er meiden bijvoorbeeld al in 'ronde' 2 zwanger zijn. Ik gun het iedereen van harte, maar het kan soms zo'n pijn doen. Wij willen het immers ook zo graag.

Liefs van Bloempje

hoi,
tja ik weet wat het is ben ook nog niet onwijs lang bezig bijna een jaar maar wij zijn al wel naar de huisarts geweest ik wilde gewoon weten waar ik aan toe was nu blijkt mijn gevoel juist te zijn geweest bij mijn vriend zijn geen cellen aangetroffen in zijn sperma,dus dat was een heeele erge domper nu zijn we doorverwezen naar de uroloog en nu maar afw88 wat voor onderzoeken er nog volgen!!!ben benieuwd of het nog mogelijk is voor ons!!
je bent ook al bijna een jaartje bezig ik zou gewoon naar de huisarts gaan,mocht er iets niet goed zijn,kan er in heel veel gevallen toch wat aan gedaan worden!!en zit je in ieder geval al in de medische molen,en dat duurt dan ook nog wel een poos!!
groetjes van diaan

He Bloempje,

Ik herken je nog wel van het zwanger worden forum!!! Inmiddels ben ik ook maar hier naar toe gegaan, want dat andere forum vind ik ook frustrerend worden; zo veel die snel zwanger worden!!!

Ik ben in oktober 2004 gestopt met de pil, dus net zo lang als jij ongeveer! Ik ben in juli naar de huisarts gegaan en na het spermaonderzoek (was allemaal goed) meteen doorverwezen naar een gynaecoloog. Inmiddels heb ik ook die onderzoeken allemaal doorlopen en er is niks uitgekomen. Daar ben ik natuurlijk wel erg blij mee, alleen betekent het niet dat ik nu zomaar zwanger ben. Maar de gynaecoloog heeft ons weer voor een jaar naar huis gestuurd.

Ook in mijn omgeving raakt iedereen alsmaar zwanger, erg irritant!!  Maar voordat ik naar de huisarts ben gegaan, was ik wel veel onrustiger dan nu. Doordat er niks uit de onderzoeken is gekomen, heb ik het veel meer los kunnen laten. Dus mijn advies is eigenlijk; naar de huisarts gaan! Meteen vanaf toen ben ik me gaan richten op de onderzoeken en niet meer op het "zwanger moeten worden".

Groetjes kim

Hoi hoi!

Bedankt voor jullie reacties. 't Valt allemaal niet mee he? Het lijkt allemaal zo vanzelfsprekend het 'huisje - boompje - beestje' maar dat is het dus niet...

We hebben besloten om het nog even af te wachten en anders stappen we binnenkort maar eens naar de huisarts.

Daar heb ik dan gelijk een  vraagje over. Ik heb niet dezelfde huisarts als mijn man, als er dan onderzoeken gedaan gaan worden, kun je dan wel bij  1  (bijv. de mijne) huisarts terecht?

Hoop echter dat het niet nodig is natuurlijk. Volgens de kalender heb ik ergens eind volgende week een eisprong. Gelukkig is mijn man die periode thuis, dus ik hoop er op dat het dan eindelijk een keer gaat 'lukken'. Maar ja, of die kalender echt zo betrouwbaar is?

Ik hoop er maar het beste van en anders... tja met misschien een beetje medische hulp.

Meiden jullie ook veel succes en sterkte!

Liefs Bloempje

Hoi Bloempje,

Nou ik zit hier ook nog maar kort, ben nu vanaf vorig jaar eind juli aan proberen zwanger te worden en ben dus onlangs voor het eerst naar de gyn geweest, zit nog in de procedure voor de eerste testen om te kijken of er iets mis is. Inderdaad ze worden nu vlot zwanger op het zwanger worden forum, voor degene die al wat langer bezig zijn niet altijd even leuk om te lezen, ondanks dat je het iedereen echt gunt, maar voor jezelf is het soms erg wrang. maar goed voor ons komt het moment ook wel, duurt alleen wat langer.

Gr. Alice

Terug
Bovenaan