Nieuw hier, helaas....

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Helaas maar waar ben  ook ik op dit forum aangewezen. Ik ben Tammy, 30 jaar en zit in ronde 14 voor ons eerste kindje. Ben vandaag ongi geworden en heb morgen mijn eerste afspraak bij de gyn. Ik hoopte eigenlijk dat ik die afspraak mocht afzeggen, maar niet dus...

Eind december zijn we naar de ha geweest en vorige maand heeft mijn man een zaadonderzoek gehad. Daaruit bleek dat er veel zaadcellen waren met een afwijkende vorm en maar weinig normale zaadjes. Wellicht is dat de reden dat het niet lukt, maar mss is er bij mij ook het een en ander niet in de haak. Ook heb ik  laatst (voor het eerst) een uitstrijkje moeten  laten maken en daarbij had de ha moeite met het vinden van de baarmoedermond/hals (?). Ze zei dat ik een gekantelde baarmoeder heb, maar dat dat verder geen probleem was, maar toch... je weet maar nooit.

Verder heb ik in juli vorig jaar en afgelopen maand ovutesten gebruikt en  7 maanden getempt (de eerste 2 maanden elke dag, daarna alleen rond ei en rond nod). Voor zover ik  dat kan beoordelen heb ik een  duidelijke eisprong en een redelijk regelmatige cyclus.  Op afgelopen  ronde had ik toch wel wat extra hoop gevestigd, omdat we na de posi ovutest 3 dagen achter elkaar geklust hadden (eerder was het altijd om de dag) en  bovendien net voor het slapengaan, zodat alles de hele  nacht lekker kon blijven zitten .

Ik heb me de afgelopen 2 weken al ingelezen, zowel  op dit forum als het oktober forum: naar een van de twee zou ik tenslotte heengeen... helaas niet degene waar ik op hoopte.... Desondanks ben ik blij hier lotgenoten te treffen, want ondanks dat er nog geen ernstige dingen zijn ontdekt (ik heb hier al  flink wat nare dingen gelezen)  gaat het je toch niet in de kouwe kleren zitten.  

Ik las ook dat sommigen bij de 1e afspraak bij de gyn al een inwendige echo kregen... ook als je menstrueert?? Ik heb geen idee wat me te wachten staat, maar  wil er  toch een beetje voorbereid naar toe gaan. Iemand tips/advies??

Bedankt voor het lezen van dit veel te lange verhaal. Iedereen succes met de fase waar zij nu in zit(ten) en hopelijk is dit forum voor iedereen van korte duur.

Groetjes, Tammy

heey meid

toch ook maar hier gekomen! De meiden hier zijn errug lief hoor!!!! spreek je snel op bribble of de klusbus!

kus kus

Hoi Tammy,

Welkom op het forum.
Niet te veel zorgen maken over je eerste bezoek aan de gyn! In ieder geval wel je temp.lijsten meenemen. Die willen ze graag zien. Ze gaan veel vragen stellen. misschien willen ze een bloedmonstertje van jullie beiden. Bij mij werd er wel een inwendig onderzoekje gedaan. Geen zorgen om je menstruatie, ze zijn wel meer gewend. Het is alleen voor jezelf vervelend. Maar misschien gaat het bij jullie anders, hoor. Elk ZH is weer anders. En als ze wel een inwendig onderzoek willen en als je aangeeft daar niet op zit te wachten bij een eerste bezoek, houden ze daar vast wel rekening mee.....
Succes morgen!!!!!

Groetjes Kippie.

Hoi Tammy,

Welkom hier!
Ik ben ook net voor het eerst bij de gynacoloog geweest (inmiddels 2 keer).
Bij ons stelde hij eerst een aantal vragen, maar niet heel erg uitgebreid, of mijn vriend rookte, alcohol dronk, hoe vaak we klusten , dat soort dingen...

Daarna deed hij een inwendig onderzoek. Bij mij had de huisarts ook gezegd dat de baarmoeder gekanteld was, maar dat bleek dus niet zo te zijn. Daarna heeft hij een inwendige echo gemaakt, maak je daar geen zorgen over hoor, je voelt er niks van en hoeft niet in "de beugels". Ook al is het natuurlijk niet zo prettig om daar zo te liggen natuurlijk...

Tijdens de echo ging hij vertellen wat hij allemaal zag.

De laatste (2de keer) heeft hij een samenlevingstest gedaan, maar dat moet helaas nog een keer over...

Heel erg veel succes, denk maar aan het feit dat het allemaal voor het goede doel is!!

Groetjes jelka

Hoi hoi,

welkom op dit forum.

Ik kan me voorstellen dat je opziet tegen zo'n eerste bezoek bij de gyn. En dan ook nog als je ongi bent. Heb het onderlaatst gevraagt hoe ze dat vonden, een inwendig onderzoek terwijl je ongi bent, zij vinden het niet raar.

En maak je verder geen zorgen over het onderzoekje. Het doet geen pijn. Het is hooguit onprettig je te moeten uitkleden de eerste keer (dat wende bij mij heel snel, vond dat nl heel erg).

Heel veel sterkte.

Groetjes Belle

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie reacties! Inmiddels ben ik bij de gyn geweest en is het balletje aan het rollen. Ze stelde wat standaard vragen en vroeg naar onze medische geschiedenis. Aangezien mijn man zijn zaad al is getest word nu ik onder handen genomen. Mijn hele cyclus wordt nu in kaart gebracht. Moest al gelijk bloedprikken op hormonen en heb volgende week donderdag een afspraak voor een 1e inwendige echo voor follikelmating. Dan moet ik om de dag een echo laten maken en na de eisprong gaan ze nogmaals bloedprikken. Ook wordt er een samenlevingstest gedaan.

Ik moet zeggen dat we weer heel vlot buitenstonden hoor. Echt effe lekker de tijd nemen was er niet bij (hoewel de wachtkamer leeg was toen wij naar binnen werden geroepen). Naar mijn temp. curven heeft ze niet eens gevraagd en ook niet over wanneer ik met de pil was gestopt en hoe mijn cylcus in het begin verliep (ik was al anderhalf jaar voor onze kinderwens gestopt en heb al die tijd mijn cylcus bijgehouden, maar dat weet ze dus helemaal niet). En ovutesten waren volgens haar grote onzin. Maar goed, ik ben wel  blij dat er iets gaat gebeuren. Ben erg benieuwd of mijn cyclus in orde is en vooral  wat er uit  de samenlevingstest komt.

Intussen heb ik mijn zus ook ingelicht. Die heeft de 1e via IUI gekregen (de 2e overigens geheel spontaan de 1e mnd raak!) dus die weet precies  wat me te wachten staat. Het was een erg grote opluchting eindelijk met iemand er over te spreken, want niemand in onze omgeving weet van onze kinderwens. Dus ik heb al het een en ander aan tips gekregen!

Nou, dat was effe mijn update. Over een kleine maand weten we meer.

Groetjes,

Tammy

Hoi Tammy,

Ook ik ben nieuw op het forum en voor de eerste keer bij de gyn geweest. Hierover heb ik een bericht geplaatst.

Wij stonden ook zo weer buiten. De afgelopen maanden heb ik keurig elke ochtend getemperatuurd en dit ook bijgehouden. Uitgetypt en wel (zelfs met kleur wanneer ik ongesteld was en wanneer ik dacht mijn eisprong te hebben gehad). Maar de gyn heeft hier bij mij ook niet naar gevraagd. Weet nu eigenlijk ook niet of ik, gezien de uitslag van het zaadonderzoek en de samenlevingstest, hier nog wel mee moet doorgaan. Aan de andere kant vind ik het ook wel handig. Zie ik gelijk wanneer ik mijn eisprong heb gehad en wanneer ik ongesteld wordt.

Toch vreemd hè, overal lees je dat de gyn om een temperatuurlijst vraagt (“anders sturen ze je terug naar huis”), doe je je best en dan kijken ze er niet naar!

In ieder geval veel sterkte en succes!

Groetjes,
Nikki

Ha Tammy (en Nikki)

Bij mij vroeg de ha er ook niet naar, de gyn ook niet echt, maar toch begin ik er steeds over. Na 6 samenlevingstesten, waarvan 4 in 1 week dus tijdens 1 cyclus, is het eindelijk gelukt. Dan is een temp lijst wel handig, want wat me verbaasde is dat ik niet de dag na de succesvolle SH  maar twee dagen erna pas een verhoogde temp had.

Blijft raar, het menselijk lichaam.

In ieder geval allebei heel erg welkom hier !

Terug
Bovenaan