Nieuw hier & word gek van symptomen!

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op dit forum, lees al een tijdje berichten en nu toch ook maar een profiel aangemaakt.
Ik ben sinds begin augustus gestopt met anticonceptie en sinds half oktober houden we het verder ook niet meer tegen dmv condooms. Ik wil heel graag zwanger worden!
Nu denk ik dus dat ik allerlei symptomen heb, OF ik maak mezelf helemaal gek!
26 oktober is mijn laatste cyclus begonnen. Volgens kalenders zou rond 4/5 nov mijn eisprong geweest moeten zijn en 2/3 dagen daarvoor hebben we seks gehad (vorige week dus).
Nu heb ik dus echt het idee dat ik misselijk ben (hoef niet over te geven), ik ben duizelig (maar daar loop ik al langer mee, geen bloedarmoede oid), sinds gisteren tintelingen (geen steken) onderin mn buik (net boven mn schaamstreek), het doet geen pijn, meer een licht drukkend gevoel. Ik hoor weleens dat sommige vrouwen het gewoon voelen dat ze zwanger zijn. Ik heb net online testen besteld die je al 4 dagen voordat je ongesteld zou worden, kunt doen. Dat zou betekenen dat ik de 13e/14e zou kunnen testen..
Ik word echt een beetje gek van mezelf! Mijn vriend is een beetje bang dat ik er teveel in op ga. Wie kan me tips/advies geven of gewoon ervaringen delen?

Groetjes,
Suzy11

Welkom bij de club meid!

Probeer jezelf niet te gek te maken.... Ja, ik weet: makkelijker gezegd als gedaan maar ik denk dat wij inmiddels allemaal experts zijn op het gebied van 'symptomen' willen voelen en natuurlijk ben je er heel erg mee bezig, dat is alleen maar logisch!

Probeer niet eerder te testen dan je NOD, het heeft meestal geen nut omdat je lichaam vaak nog niet genoeg Hcg hormoon aanmaakt, ook hoor je vaak dat het in die tussentijd nog mis kan gaan dus ik zeg het uit zelfbescherming!

Ik hoop dat je niet lang hoeft te wachten op een zwangerschap....en als je wat wilt weten, gewoon lekker schrijven en vragen! We staan allemaal voor elkaar klaar!

Liefs Lynn.

Het lijkt mij behoorlijk vroeg om al iets te voelen als je pas een paar dagen geleden je ei hebt gehad. Je hebt dan nog geen innesteling gehad (zeer waarschijnlijk) dus je eitje zwiert nog lekker rond.

Ik ben inmiddels ruim 2 jaar bezig en heb al meerdere keren (veel te vaak!) het gevoel gehad zwanger te zijn. Dit bleek elke keer vals alarm, dus kijk uit! Probeer je niet teveel op dat ene gevoel te focussen.
En net zoals Lynn zegt, vroeg testen heeft vaak geen zin. Het schijnt dat 1 op de 3 zwangerschappen al voor nod eindigt. In zo'n geval zou je dan dus een valse positieve test krijgen. Een vroegtest kun je natuurlijk wel op je nod gebruiken, dan weet je zeker dat hij positief wordt als je dan zwanger bent!

Succes!

Liefs Daisy

Hee meiden,

Dank voor jullie berichten. Zet me wel even met beide benen op de grond, maar dat is alleen maar goed. Fijn hoor zo'n forum, kan je met lotgenoten kletsen ipv je vriend ermee lastig te vallen (tis een lieverd, maar toch een man he?)
Ga proberen me er niet te veel op te focussen, maar ik kan er niets aan doen dat ik me bewust ben van elk dingetje in mijn lichaam. Ben ook net een maandje gestopt met roken, dus misschien brengt dat ook bepaalde gevoelens met zich mee.
Pffff, lastig, maar het lijkt me zo'n speciaal gevoel om zwanger te zijn. En het lijkt me heerlijk als je niet meer de onzekerheid hebt, zoals nu..

Liefs Suzy11

Hoi Suzy,

welkom bij de club!
En ja idd mannen blijven mannen, ben blij met de meiden hier!
Nog even een paar dagen volhouden meid, ik heb ook 13 nov mijn NOD... Duim voor je!

Liefs Elke

Welkom bij de club haha

We hebben een clubje opgericht.. haha
Het is waar wat den meiden zeggen, je wilt het allemaal zo graag voelen maar waarschijnlijk heb je die dingen ook al eerder/altijd gevoeld maar vielen ze niet op!..

Succes en lekker testen vanaf je NOD niet daarvoor!

Liefs

Welkom!!!! Wij voelen van alles en je lichaam houd je helaas nog wel eens voor de gek......... gewoon wachten tot je NOD meer kan je niet doen helaas

Terug
Bovenaan