nieuw hier, zulke dubbele gevoelens

Hoi iedereen,
Ik heb 1,5 week geleden mijn miskraam gehad na een 1e zwangerschap van 10w3d. Die laatste week tot die veilige 12 weken grens er voor onszelf al bijgesmokkeld, dus totaal onverwacht toch nog zo'n verlies.
Nu zulke dubbele gevoelens, het ene moment denk je dat het wel gaat, het volgende moment weer helemaal verdrietig omdat ons kindje er blijkbaar nog niet klaar voor was.
Dubbele gevoelens ook, aan de ene kant dat verdriet aan de andere kant die enorme wens toch weer snel opnieuw te proberen. Ik vraag me alleen af of ik niet wat meer tijd nodig heb het allemaal een plekje te geven.
Herkent iemand dit?

Hoi Janneke,

Wat vervelend dat het mis is gegaan!
Ik denk dat het voor iedereen op deze site heel herkenbaar is.
Je hebt er verdriet van maar je kinderwens is alleen maar groter geworden.
Had ik ook.
Toch kan ik nu zeggen dat je het echt beter eerst kan verwerken hoe moeilijk het wachten ook is.
Ik ben 3x zwanger geweest en heb nog geen kindje thuis ben wel inmiddels zwanger 9 weken en 3 dagen en kan nu zeggen dat ik alle ellende verwerkt heb.
Bij de een gaat dit snel en bij de ander duurt het wat langer.
Je moet doen wat voor jou goed voelt.
Heel veel sterkte met jullie verlies.

Liefs Pupke

Janneke,

Wat je schrijft is idd heel herkenbaar. ik heb 2x een mk gehad en ondanks dat de laatste mk in aug was zitten de emoties af en toe nog in de achtbaan.

Maar neem de tijd, luister goed naar je gevoel en blijf vooral praten met je partner. Veel sterkte meis!

Liefs Lientje

he Janneke,

Iedereen hier begrijpt je gevoel, we kunnen er allemaal over meepraten. Het duurt inderdaad even, neem je tijd. Je lichaam geeft vanzelf aan wanneer het er weer klaar voor is. Je zal zien dat als je opnieuw zwanger wordt dat je weer hele dubbele gevoelens krijgt. Ik ben nu na mk van het zomer 6 wk en 5 dagen zwanger. Ik blijf onzeker.
Praat er zoveel mogelijk over, hier, thuis en wat je prettig vindt. Naar mijn menig hoef je niet te wachten om opnieuw zwanger te worden. Ik dacht ook van maar dat vervangt het niet, en dat klopt want het is een nieuw kindje, het broertje of zusje van het kindje dat je verloren bent.
ik ben dan ook van mening dat ons verloren wondertje altijd bij ons zal zijn.

Succes meid, en heel veel sterkte toegewenst.

liefs nath

he meis, ook ik weet hoe je je voelt, alleen ik sta er heel anders in want wij hebben al een kleintje van 19 maanden, heb 2keer een miskraam gehad achter elkaar 1 wist ik het niet zeker en de 2de met 8 weken,( wist het pas een week dat ik uberhaupt zwanger was) hoe ik er in staat kan niet iedereen sommige denken van heb je wel gevoelens , ja die heb ik ook ik heb verdriet gehad maar niet zo veel als andere, ik denk bij me zelf van : ik weet dat ik zwanger kan worden, liever een miskraam dan een misvormd of dood kindje , maar ook een misvormd kindje is welkom alleen ik gun het niet want de meeste weten hoe andere mensen erop reageren en dat maakt zo'n kindje ongelukkig, ( niet discriminerend bedoelt) je moet zelf de tijd gunnen en je geeft zelf aan wanneer je weer wilt proberen, ik had alleen van de verloskundige gevragat of ik kwa lichamelijk rustig aan moest doen maar dat hoefde niet mag gewoon gelijk weer proberen.

op dit moment moet ik als ik van uit ga 14 dagen na mijn eerste dag van mijn menstruatie dat ik rond de 24ste deze maand mijn eisprong krijg.

veel sterkte liefs mama van sharon

Hoi Janneke,

Het spijt me enorm voor jullie dat het toch nog is misgegaan, ik weet helaas uit eigen ervaring hoe het is (al 3 keer mk gehad en in november ons zoontje van 6 dagen oud verloren).
Een kinderwens is zo sterk, die heb je nog steeds. Aan de andere kant ben je nog met je verlies bezig. Dat kan naast elkaar bestaan. al wordt je heen en weer geslingerd tussen hoop en verdriet.
Ik wens jullie heel veel sterkte, en inderdaad, communicatie tussen jullie beide is nu heel belangrijk.
liefs,
Maaike

Terug
Bovenaan