Nieuw hier

Hoi allemaal ik ben noëlla en ik ben nieuw hier. Ik ben eind mei getrouwd en toen gestopt met de pil. In ben nog steeds niet ongi geworden en zit lichamelijk helemaal niet lekker in mijn vel. Heb de laatste tijd vaak buikpijn er ben misselijk. Heb wel een test gedaan maar deze was negatief. Volgens de huisarts heb ik één cyclus overgeslagen en moet ik maar gewoon afwachten. of ze willen het op gaan wekken met tabletten. Dit is zo frustrerend. Je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
Weet iemand of het normaal is als je zo lang niet ongi word.

Groetjes Noëlla

Hoi Noella,

Allereerst welkom op dit forum! Ik heb net zo'n situatie als jij. Ik ben op 27 april gestopt met de pil, en nog nooit weer ongesteld geweest. Volgens de huisarts komt de cyclus bij de meeste vrouwen wel weer snel op gang, maar het kan ook een 1/2 jaar tot een jaar duren. Grote onzekerheid dus. Ik weet niet of jullie willen wachten met vrijen tot je ongesteld geweest bent, hebben wij niet gedaan. De kans bestaat dan dat je zwanger raakt zonder ongesteld te zijn geweest.

Als je er zo'n last van hebt zou ik ens overleggen met je huisarts of het toch niet opgewekt kan worden. Dan zit je in elk geval wat beter in je vel.

Succes ermee in elk geval,
Liefs Marianne

Hoi,
Join de club zou ik zeggen 9hopelijk zit je niet te lang op het forum, ik bedoel dus eigenlijk hopelijk ben je snel zwanger). Maar ik heb hetzelfde gehad, en het komt vaak voor. Je lichaam staat eigenlijk als je de pil slikt op de automatische piloot en nu je stopt moet alles vanzelf weer op gang komen. Bij mij duurde het een week of 9 geloof, aan het eind voelde ik me helemaal opgeblazen. Het komt inderdaad vaak vanzelf wel op gang. Mijn huisarts raadde mij wel aan om eerst mijn menstruatie op gang te laten komen en om er dan pas voor te gaan. Wij hebben gewacht tot ik 2x mijn menstruatie had gehad. Ik hoop dat je er wat aan hebt.
groetjes brechtje

Terug
Bovenaan