nieuw hier

A

Anoniem

Guest
ik ben hier nieuw en wil mij graag even voorstellen. Ik ben Tess, 22 jaar en sinds een paar maanden is mijn lichaam getransformeerd. Was de voornaamste functie van mijn lichaam eerst 'mooi zijn' en aandacht vragen, nu gilt mijn lichaam de wens om zwanger te worden uit. Alles in mij wil zwanger worden, ik wil niets liever.
Gelukkig heb ik een lieve vriend, die ook niets liever wil dan zwanger worden met mij. Dus nog geen maand geleden is mijn spiraaltje eruit gehaald en heb ik mij aangesloten bij fora over zwanger worden.

Ik moest heel erg wennen aan het jargon wat hier wordt gebruikt. Termen als ongi en klussen maken het soms moeilijk om berichten serieus te nemen.
Maar deze vreemde eufinismen voor menstruatie en vrijen terzijde ik ben hier voor dezelfde reden als iedereen, ik wil zwanger worden en heb zo nu en dan een vraagbaak nodig.

Zondag ben ik voor het eerst weer ongesteld geworden, was door mijn mirena (spiraaltje) helemaal vergeten wat daar allemaal bij kwam kijken. De hoofdpijn, steken in mijn onderrug, misselijkheid en de grote hoeveelheden chocola en tampons die moeten worden aangeschaft.    
Maar nu? Nu mijn lichaam zich tijdens mijn menstruatie weer gedraagt als voor mijn spiraaltje zegt dat dan ook dat het weer 'normaal' is? En hoe zit het nu met mijn eisprong? Moet ik afwachten tot mijn cyclus regelmatig is?

Tess

hoi meid,

welkom hier!!!
ik heb zelf in feb. mijn mirena spiraal laten verwijderen, het schijnt dat je dan meteen weer een "normaal" cyclus hebt, niet zo als bij de pil.

mijn cyclus varieert tussen 26 en 30 dagen.
op www.babybrabbel.nl of op www.negenmaanden.com kun je je vruchtbare dagen heel makkelijk uitrekenen!!

ik hoop dat je hier wat aan hebt?!
liefs Tamara

Hoi Tamara,

Wat fijn zeg om eindelijk eens iemand te horen die niet iets negatiefs zegt over het mirena spiraaltje. Ik heb de laatste maand niets anders gelezen en gehoord over dom het van mij was dat ik een spiraaltje met hormonen heb genomen. Dat terwijl mijn dokter zei dat het voor mij het beste was omdat ik erg veel bloed verloor tijdens mijn menstruatie en dan heel erg moe en duizelig was.

Maar jij hebt die ervaringen dus niet. Hartstikke bedankt voor dit berichtje, maakte me al erg zorgen na het horen van alleen maar negatieve reacties over de mirena

Tess

Hoi Tess, welkom.
Als ik eenmaal m'n tweede "geworpen" heb wil ik ook graag een Mirena spiraaltje. Ik hoor er namelijk ook alleen maar goede berichten over.
Wat zijn die nadelen dan??
Je kan ook es op www.predictor.nl kijken. Daar wordt alles wat je van je biologieles bent vergeten nog es haarfijn uitgelegd.

Succes met zwanger worden!

TeHa

Hoi TeHa

Ik heb zelf geen nadelen ondervonden aan de mirena. In tegendeel ik was niet meer ongesteld (voordat ik een mirena had kon ik niets in de week dat ik ongesteld was omdat ik overal te slap voor was en doordat mijn hormonen overstuur waren niet te genieten was) en dat was voor mij een hele opluchting. Mijn hormoonhuishouding was eindelijk op orde.
En heb nooit gemerkt dat ik een spiraaltje had (mijn vriendin heeft ook een spiraaltje maar dan zonder hormonen en die zei dat als ze plat op haar buik lag ze ervan overtuigd was hem te kunnen voelen)
Dik in orde mijn periode met mirena. Tot ik met mijn vriend besloot om zwanger te worden, toen vertelde de gynealoog dat het wel een jaar kon duren voor ik weer ongesteld werd en zelfs dan was de kans groot dat mijn cyclus niet regelmatig zou zijn en dergelijke.
Verder las ik daarna op internet alleen maar negatieve dingen, zoals "Je baarmoeder is waarschijnlijk beschadigd door de mirena". Ik ben echt een paar dagen best overstuur geweest door alles wat ik las en besloot toen maar gewoon niet meer zulke fora te bezoeken.
Voor het eerst in mijn leven was het dan ook een opluchting toen ik ongesteld werd zondag, 38 dagen na het verwijderen van mijn spiraaltje. Voor mijn gevoel had iedereen op dat moment 'lekker' ongelijk en had ik het idee dat ik gewoon weer alleen bezig kon zijn met zwanger worden.
Maar desondanks was een positief nieuwtje over de mirena wel welkom. Nu alleen nog wachten tot ik mijn cyclus een beetje in kaart heb en zwanger word.
Tess

Wat een rare verhalen zeg???
Hier ook mirena gehad (ok maar 5 maanden omdat we 2e willen) en het was ok.
Met mirena werd ik ook gewoon ongesteld.
Hiervoor had ik koper maar dat was helemaal niets, heeft jaren geduurd voordat ik geen buikpijn meer had. En ik ben gewoon gelijk weer superregelmatig.

bij de weg, het is niet normaal al die bijverschijnselen als je ongesteld bent (itt wat de artsen je doen geloven). Ik heb jaren te horen gekregen dat ik moest leren leven met mijn kwalen en toen ik uiteindelijk (om andere redenen) bij de acupuncturist terecht kwam was mijn eerste ongesteldheid 4 dagen (normaal 14 en 2x per maand) en helemaal zonder pijn (normaal had ik 8 dagen pijn). Kortom misschien ff verder zoeken, of zwanger worden natuurlijk.

Terug
Bovenaan