Nieuw hier...

A

Anoniem

Guest
Hallo...

Dit is mijn allereerste berichtje hier op dit forum. Mijn naam is Wendy en ben 25 jaar. Sinds een week hebben mijn vriend en ik besloten om voor een kindje te gaan en zal ik in maart gaan stoppen met mijn pil. Maar ik wil dan nog wel 2 keer menstrueren. Zoals ook in het boek staat... Waarom is dit beter? Zijn dan de hormonen uit je lichaam ofzo? Maar ook wil ik wachten tot ongeveer mei omdat we in augustus gaan trouwen en ik wil natuurlijk nog wel in mijn trouwjurk passen!! Ook is het belangrijk om foliumzuur in te nemen... Mag ik daar nu al mee beginnen ondanks ik de pil nog een maand slik of is het beter om dan pas in maart als ik helemaal gestopt ben met foliumzuur te beginnen? Misschien een gekke vraag maar ik wil het allemaal zo graag goed doen

Groetjes Wendy

hoi    wendy,

Ik ben zelf nu 22 weken  en ik heb weinig ervaring met plannen ik  was na 2 weken klussen al zwanger.
Maar mijn advies is stoppen met de pil zodat de hormonen inderdaad uit je lichaam zijn. NIet omdat het slecht is maar dan is de kans dat je sneller zwanger wordt wel groter (is nog steeds voor iedereen verschillend). En omdat je zelf nog niet meteen zwanger wilt zijn adviseer ik je om gewoon een condoom te gebruiken, is misschien niet zo fijn maar het werkt wel. Je kunt ze dan achterwege laten als jullie serieus willen beginnen.
En als je dan toch meteen stop met de pil kun je ook meteen beginnen met foliumzuur te slikken, ik weet alleen niet of het kwaad kan in combinatie met de pil.

Veel succes er verders mee en ik hoop dat ik een beetje heb kunnen helpen.

En hou ons op de hoogte natuurlijk.

grtz,

Kiertje

He leuk een naamgenoot.

Welkom hier.

Ik ben foliumzuur gaan slikken toen ik gestopt ben met de pil.

We zitten in ronde 3 maar ik denk dat we vandaag naar ronde 4 gaan. Ben bang dat de ongie er aan zit te komen.

Meis heel veel succes.

Liefs wen

Terug
Bovenaan