nieuw hier

Hallo meiden,

Maandag ga ik voor het eerst naar de huisarts, mijn man en ik zijn nu ruim een jaar bezig met zwanger worden, maar helaas tot op heden niet gelukt. Op dit moment heb ik enige weken last van een opgezette buik en behoorlijk borstgroei, maar ook op 29 juli behoorlijk ongi geworden, inmiddels dus geweest, dus zwanger zal ik toch niet zijn. Dus maar eens vragen wat het dan kan zijn, aangezien ik ook wel constant een beetje druk voel ( lijkt wel op spierpijn) bij mijn bekken.

En dan dus gelijk eens informeren welke stappen mijn man en ik kunnen gaan ondernemen en hoe en wat en wanneer, om toch proberen zwanger te worden.
Ik ben nog nooit aan het temparaturen geweest, slik wel al foliumzuur (femnatal). Ook gelukkig nog geen enorme stress of spanning vanwege het nog niet zwanger zijn, want ik geloof echt dat het nog gewoon gaat gebeuren. Wel teleurstelling een beetje als de rode duivels zich weer melden, heb meestal een cyclus van 26 dagen, heb dus ook net weer vruchtbare dagen gehad, dus weer wachten.

Maar nou zie ik hier af entoe allemaal termen waarvan ik heel niet weet wat het allemaal is.

Wat is IUI, PCO bijvoorbeeld?
En wat kan ik zo een beetje verwachten met de eerste stappen in de medische molen?

Overigens om mij even in het kort voor te stellen, ik ben Alice, 32 jaar woon in het midden van het land, ben nu ruim een jaar getrouwd. En nu dus ook ruim een jaar bezig met zwanger worden van hopelijk ons eerste kindje.

Gr. Alice

Ha Alice,

Welkom op dit forum.
Wat er gaat gebeuren bij de huisarts, verschilt nogal. Bij mij stelde de huisarts wat vragen over mijn cyclus en dergelijke en vervolgens kreeg ik direct een verwijsbriefje voor de gyn. Daar kwamen toen pas de testen.
Maar er zijn ook huisartsen die zelf al het zaad van de man laten onderzoeken en pas doorsturen naar de gyn als de uitkomst daarvan duidelijk is.

Bij de gyn moet je iig voor de eerste keer rekening houden met een bloedtest (van jou), een inwendig onderzoek en een lijst met vragen. De gyn vraagt vaak wel naar temperatuurlijsten. Het is dus wel goed om alvast een maand of 2 a 3 je temperatuur bij te gaan houden.
Waarschijnlijk kun je ook niet direct bij je gyn terecht.

Veel succes. Ik hoop dat het voor jou allemaal niet nodig zal zijn.

Gonnie

Terug
Bovenaan