nieuw hier

Hallo allemaal,

Zo ver als jullie ben ik nog niet maar ik hoop hier zo nu en dan m'n ei kwijt te kunnen en vragen te stellen aan mensen die weten hoe het is als het niet direct lukt.
Ik ben een getrouwde vrouw van 26 jaar en wij zijn nu al 1,5 jaar bezig. Je hoort vaak dat je geduld moet hebben en dat je je er niet zo op moet focussen want dan lukt het zeker niet, maar iedere maand dat het langer duurt om zwanger te raken word ik toch zenuwachtiger.
Nu eindelijk besloten om volgende week naar de huisarts te gaan. Kan iemand me vertellen wat het traject is wat we ingaan, waar we rekening mee moeten houden en waar we beslist van tevoren over moeten praten?

Liefs,
Anne

Hoi,
Ik denk dat het per huisarts verschillend is maar ik denk  dat er zoiezo gevraagd gaat wordt hoe jou cyclus in elkaar zit en of je getemperatuurd hebt. Ik had drie maanden getemperatuurd en volgens mij wordt dat altijd wel gevraagd. Wij werden eigenlijk gelijk doorgestuurd naar de gynaecoloog en daar zijn alle verdere onderzoeken gedaan zoals inwendig onderzoek, bloed prikken en zaad bekijken. Bij ons kwam er uit dat het zaad van mijn vriend van slechte kwaliteit is. Maar goed, wie weet is er bij jullie niks aan de hand en lukt het zo! Heel veel succes ermee! groetjes Noortje

Ook ik ben nieuw hier en als 79 is ook mijn geboorte jaar!!
3 weken geleden hebben wij de stap naar de ha gezet. Zij stuurde ons door naar de gyn waar ik anderhalve week later al terecht kon! Met de gyn hebben wat zitten kletsen over onze wens, gezondheid en beroep. Kortom zij wilde niets weten over ov testen, tempen etc. Ik kreeg een inwendige echo waarop zij mijn eierstokken en baarmoeder duidelijk in beeld bracht. Het zag er allemaal goed uit en ook kon ze zien dat ik mijn eisprong al had gehad ( wat ik ook al dacht). Alles zag er prima uit. Mijn vriend kreeg de opdracht tot een zaadonderzoek (een week later) en precies op diezelfde dag moest ik bloed prikken....................

En dan is het wachten op de uitslagen. Afgelopen woensdag hadden we de afspraak gemaakt. Stiekem hoopte ik deze af te kunnen zeggen want ik had die zaterdag ervoor ongesteld moeten worden.................. helaas zondag na 1 dag overtijd te zijn ben ik toch ongesteld geworden. Een ernorme domper maar goed op naar woensdag.........

Woensdag is een ware nachtmerrie geworden. De onderzoeksuitslagen van mijn vriend waren er niet omdat ze het dossier van mijn twee-ling zus voor haar neus had ipv die van mij. Maar goed mijn uitslagen stonden in de computer dus die kon ze zo opzoeken. Die van mijn vriend niet, na 2 bakken koffie en wat aan gebrabbeld kwam ze met de uitslagen.

Meteen vertelde ze na het openslaan van het dossier dat ze de oorzaak had gevonden. Het zaad van mijn man is zo slecht dat er geen natuurlijke zwagerschap kan ontstaan.   Ook ivf zou geen oplossing zijn, ook daar kwamen we door het slechte zaad niet voor inaamerking. Ivf icsi kan wel uitkomst bieden, maar goed dat is natuurlijk niet zo even beslist of dat willen.

Terug in de auto drong het ons pas echt door...................... er zal nooit geen spontane bevruchting in mijn buik plaatsvinden.

We hebben er al veel over gepraat en dat zullen we moeten blijven doen. Volgende maand hebben we een gesprek met de gyn over hoe we de toekomst ingaan.

Nou ik hoop dat je wat aan mijn verhaal hebt. Ik wens je enorm veel sterkte de komende tijd en hou vooral moed!

X-mees 26jr

Dank jullie meiden! Fijn te weten dat ik niet de enige ben, want daar lijkt het wel op! Heel veel sterkte en ik laat jullie weten hoe het a.s. woensdag vergaat... Duim voor ons aub!!!
Gr Anne

Hallo Anne!

Welkom hier (helaas moeten we je hier welkom heten want niemand wil  hier eigenlijk zijn verhaal moeten vertellen)

Als je anderhalf jaar bezig bent is het zeker wel tijd om eens naar de huisarts te gaan.
Meestal zeggen ze dat als je na een jaar nog niet zwanger is, dat er dan sprake is van verminderde vruchtbaarheid.

De eerste onderzoeken zullen zijn: Een gesprek, een aantal maanden een temperatuurcurve bijhouden (je kan ook zelf ovulatietesten gaan gebruiken misschien helpt jullie dat) en als hij denkt dat er meer aan de hand is word je vast doorgestuurd naar de gynaecoloog.

Daar zullen ze ook een paar testen doen, zoals sementest (sperma) samenlevingstest, een inwendig onderzoek bij jou, en ze bekijken daar de temeratuurcurves die je gemaakt hebt.

Het ligt eraan wat ze daar ontdekken of juist niet ontdekken. Ik hoop dat het jullie voor die tijd alsnog spontaan lukt zwanger te raken!
En dat de echte Medische Molen jullie bespaard blijft!

Kijk ook eens bij www.freya.nl misschien vind je daar nog wat extra informatie!

Groetjes en succes

Cynthia

Hai Hai meissie..
ik wens jullie heel veel suc6 morgen bij de ha.
en hopen dat net als ik gauw doorverwezen wordt..
kunnen we misschien samen de familie onveilig maken..
  als we tegelijk zwanger worden..

ik mag 11oktober naar het ziekenhuis   voor me 1ste onderzoek..
goh wat toevallig he..
nichtjes en zonder dat we het van mekaar wisten   (voor de duidelijkheid   weten het nu ong 4maanden van mekaar) hebben we samen jammergenoeg het zelfde probleem, maar toch ook weer niet   want   ik kan je bellen met vragen en jij kan me altijd bellen met vragen..

nou meis doe je mannetje de groeten..

dikke kus..

daantje   (je weet wel wie ;-) )

Ik zit inmiddels ook in het gynaecologen traject. Mijn huisarts heeft ons na een jaar meteen doorgestuurd. Bij mij/ons hebben ze bij de gyn eerst een echo gemaakt, naar mijn temperatuurcurves gekeken (want die had ik al, wat een hoop tijd scheelt, want ze begon bij mij meteen met de onderzoeken), diverse bloed testjes, uitstrijkje, chlamidia-test, uitslagen bekeken van sperma-analyse (die was al gedaan; doorverwezen door huisarts) en  deze week een HSG (röntgen onderzoek van baarmoeder en eileiders). Dat laatste schijnt nogal pijnlijk te zijn, dus daar zie ik erg tegen op. Die andere testjes stelden allemaal niks voor en gelukkig is er nog niks uitgekomen!! Hopelijk is die HSG ook  goed. Dan gaat  ze daarna nog een samenlevingstest doen. Maar dat zijn de laatste onderzoeken die ze gaat doen zei ze. Ik hoop dat  het je  allemaal wat duidelijker is. Ik kreeg trouwens voor het 1e bezoek aan de gyn ook een boekje thuis met alle informatie.

succes morgen.

Gr kim      

Hallo Anne,

Ik ben ook nieuw hier, wij zijn bijna 1,5 jaar bezig. Ik ben al wel 2x zwanger geweest maar helaas niet goed afgelopen, wij zijn verder nog niet met onderzoeken bezig. We laten de natuur haar gang gaan tot december, daarna weer naar de gyn.
Ik heb net een stukje geschreven, dan krijg je een beeld bij mijn situatie.

Succes in ieder geval.

Liefs van mij.

Terug
Bovenaan