Nieuw hier....

Hallo,

Ik kom van het novemberforum, ik had nog niet gezien dat er een forum was zoals deze.
Ik heb vorige week donderdag een miskraam gekregen na ruim 6 weken zwanger te zijn geweest. Vruchtje bleek al eerder te zijn gestorven.
Nu ik eenmaal even op die roze wolk heb mogen zitten samen met m'n vriend zijn we erachter gekomen hoe erg graag we toch eigenlijk een kindje willen (wisten we al, maar als je eenmaal zwanger bent wordt het alleen maar des te meer bevestigd!).
Vandaag nogmaals bij de gyneacoloog geweest om nog even te kijken of alles weg is van binnen, en dat was het geval.

Ik was altijd heel erg regelmatig ongesteld, kon er echt de klok op gelijk zetten. Weet iemand hoe het dan zit met de eerstkomende menstruatie? Komt dit dan gemiddeld ook 4 weken na de miskraam of is dit echt een kwestie van afwachten?
Ik wil natuurlijk proberen zo snel mogelijk weer zwanger te worden, dus ik ben erg benieuwd naar de verhalen van lotgenoten!

Groetjes, ©hihiro.

Hi Chihiro,

Wat ongelooflijk rot voor je.
Ik had ook nooit echt rekening gehouden met het feit dat het wel eens misgaat en dan ga je samen zo lekker fantaseren en dan is het zomaar over. Dat is toch een behoorlijke tegenvaller. Toch blijven we positief en zal het ook voor ons ooit allemaal gaan lukken en ook voor jou!!!

Ik heb 3 miskramen gehad en heb normaal een cyclus van  26 tot 28 dagen .
Na de miskramen waren mijn cyclys  1 x 28 dagen en 1 x 33 dagen en 1 x gelijk weer zwanger na 28 dagen. Maar het kan bij iedereen verschillend zijn.

Heel veel sterkte en succes.

Corina

Hoi Corina,

bedankt voor je berichtje!

Jeetje, drie miskramen, da's behoorlijk pittig!

Je hebt verder ook nog geen kinderen?

Jammer dat het zwanger zijn nit bij iedereen even goed afgaat....

In ieder geval prettig dat er een forum is waar iedereen elkaar een
beetje kan oppeppen! Ook in het novemberforum waar ik zat waren er een
aantal met hetzelfde, dan heb je toch nog steun aan mekaar.

Laten we maar hopen dat het ons allemaal alsnog snel zal lukken!!

groetjes, C.

Hoi Chihiro,

Wat een nare 1 april grap zeg. Hoe gaat het met je?

Ik heb ook nog geen kinderen.  Afgelopen november heb ik een mk gehad met 10 weken. Hoewel ik ergens wel een voorgevoel had, kwam het bij ons toch ook  heel hard aan.  We hadden ons er zo op verheugd.

Bij mij is het vruchtje dmv een curettage weggehaald omdat het niet spontaan loskwam. Ik weet niet of het verschil uitmaakt  of het natuurlijk loslaat of weggehaald wordt, maar bij mij duurde het bijna 3 maanden voordat ik weer ongi werd. Moet ik wel bij  zeggen dat ik ervoor een onregelmatige cyclus had ergens tussen de 6 en 8 weken.  Toen ik bij een nacontrole  de gyn vroeg hoe lang het kon duren voordat je weer ongi wordt,  antwoordde hij dat alles tussen  de 1 en 6 maanden normaal  is.  Ik wil je  geen schrik aanjagen hoor, volgens mij worden de meeste meiden toch al vrij snel weer ongi, maar schiet niet meteen in de stress als je niet na je normale cyclus weer ongi wordt. En wie weet, als je in de tussentijd weer aan de klus geweest bent, ben je meteen weer zwanger. Veel sterkte!

Groetjes, Em

Hoi Em,

Bedankt voor je bericht.
Ik ga inderdaad overal maar rekening mee houden!
Ben je net van al die onzekerheden af vóór de miskraam, ná de miskraam zijn er wer andere dingen die je in spanning houden!
Ik heb op internet maar van die ovulatietestjes aangeschaft, heb ik nog nooit gedaan, kan ik de boel alvast een beetje in de gaten gaan houden.
Ik hoefde gelukkig niet gecurrateerd te worden, dat lijkt me erg naar en ingrijpend!
Ik had verder ook geen 'zware' miskraam met enorme pijnen of hevig bloedverlies (emotioneel was het natuurlijk wel enorm pittig!), en als het mogelijk is wil ik gewoon lekker snel nog een keer proberen zwanger te raken!
Hopelijk dat iedereen hier weer snel van dit forum in  het 'zwanger zijn' forum kan!!

Groeten, C.

Helaas welkom op dit forum,

Ontzettend vervelend dat je dit mee moet maken, helaas ben je niet de enige.
Ik wens je heel veel sterkte met dit verdriet.

Ik heb helaas 3 miskramen achter de rug en nog geen kinderen.
een met 5wk (spontaan), 12weken curettage en 10weken curettage. Bij de laatste keer ben ik gelijk zwanger geworden na de curettage en achteraf voelde dat al niet zo heel lekker. Ik heb me constant zorgen daarover gemaakt. 4-6weken na je curettage of miskraam kun je ongesteld worden maar dat is bij iedereen verschillend. Misschien is het verstandig om een ongi af te wachten maar dat is per persoon verschillend hoe het bij je voelt. Nu heb ik al 2 ongi's gehad na mijn laatste curettage en mijn oude cyclus is gelijk weer terug.

Ik hoop dat je wat hebt aan mijn verhaal.

Nogmaals sterkte met je verdriet.

Liefs Bibi

Hoi Chihiro,
Wat rot voor je meid!!!
Heel veel sterkte met het verdriet en de verwerking ervan.
Gelukkig is dit een heel fijn forum met hele lieve meiden die je steunen en naar je "luisteren".
Ik kom hier nog heel veel buurten, maar weet sinds gisteren dat ik weer zwanger ben.
Liefs van Annemarie

Terug
Bovenaan