Nieuw hier

Hallo meiden.

Ik zal me even voorstellen, want ik lees af en toen wel mee maar nog nooit gereageerd of een topic geopend wat dat was nooit nodig.
Ik ben 29 jaar en heb een zoon van 2 jaar.
Op een ander forum van jg ben ik ook actief, maar zou eigenlijk met jullie mee kletsen willen want julle hebben misschien veel ervaring met wat ik nu ga vragen.
Ik ben al meer dan een jaar bezig om zwanger te woorden, bij mijn zoon was ik heel snel zwanger, ik voelde mezelf schuldig tegen over anderen waarbij het langer duurde of zelf niet eens lukte, maar nu zit ik in het zelfde schuitje.
Toen ik stopte met de pil was ik ineens onregelmatig ongesteld en dat is zo gebleven en is niet normaal hoe vaak ik het ben en wanneer. dit had ik vroeger dus nooit het was altijd goed.
Nu heb ik van de ha een pillen er voor gekregen een soort kuur, dat hielp voor geen meter.Ik ben nu dus doorgestuurt naar de gyn. Hij zag niks raars op de echó's en dat soort dingen, Hij wist het zelf ook niet.
Hij zei dat ik misschien geen eisprong had, maar ik vind het zo gek hoe dit ineens kan.Na de bevalling was ik ook regelmatig ingesteld. zomaar ineens is het in de war.
Wie herkent dit., of heeft dit ook, zijn er middelen om de eisprong weer op te wekken?

Sorry voor mijn lange verhaal maar ik moest het ff kwijt.

Groetjes Linda

Hoi Linda,

Logisch dat je je verhaal kwijt wil, uiteindelijk willen we dat allemaal, anders waren we hier niet, toch?!

Zelf heb ik geen ervaring met pillen en het niet hebben van een eisprong.
Wij zijn nu bijna 2 jaar bezig en in het begin was de cyclus heel erg onregelmatig, maar dat is inmiddels aardig bijgetrokken, verder weet ik uit onderzoek dat ik niet elke maand een eisprong heb, maar dat is volgens mijn gyn normaal, soms zit er een "rare"cyclus tussen.
Wat je kan doen om een evt eisprong op te wekken, geen idee? Kan dat uberhaupt wel? Vraag dat eens aan jouw arts.

heel veel sterkte en succes met alles

liefs

Hi Linda,

Ik hoor eigenlijk niet op dit forum thuis, maar ik lees het wel regelmatig.
Is het niet verstanding om weer eens terug te gaan naar je huisarts? Van wat ik gehoord heb, is dat als het zwanger worden na een jaar nog niet gelukt is, ze dan verder gaan zoeken. Dat de gyn zegt dat je waarschijnlijk geen eisprong hebt, daar heb je niks aan. Je moet de dingen zeker weten! Ik weet dat het niet leuk is om allerlei onderzoeken te moeten ondergaan, maar het lijkt me wel belangrijk om te weten wat er aan de hand zou kunnen zijn. En als ik jouw verhaal zo lees, dan heb je aan de gyn in ieder geval niks.
Ga in ieder geval naar je huisarts, dan staat alvast genoteerd hoe lang je bezig bent. Want als je nog een half jaar wacht, beginnen ze dan met tellen.

Heel veel sterkte.

Gr. Tamara.

hai

Bedankt voor de reacties,
Ik ben wel degelijk voor inderzoeken in het zh, misschien had ik het niet goed omschreven, maar omdat ik de eerste keer daar was, had de gyn nog geen idee, hij zei hopelijk weet ik meer als je in sept weer bij me terug moet komen,dus daar is het wachten op.
ik hoop dat er dan actie ondernomen wordt.

Gr Linda

Hoi Linda.
Er zijn wel medicijnen om een eisprong op te wekken, clomid. Deze slik ik sinds enkele maanden, helaas nog zonder succes.
Misschien heb je wel PCO, dit heb ik namelijk ook. Dit is bij een echo wel duidelijk te zien door een gyn. Je hebt dat veel eitjes in de eierstok die niet verder willen uitrijpen. Je moet maar even googlen (freya pco) en kijken of je de symptomen hebt.
Ik was van mijn dochter ook snel zwanger. Toen ik stopte met de pil voor een tweede was ik ineens erg onregelmatig. Toch zwanger geworden maar dat is helaas geeindigd in een miskraam. Na de miskraam weer onregelmatig ongesteld. Toen de medische molen in gegaan. Nu al 4 cycli gehad mbv clomid.
Ik zou als ik jouw was even googlen. Hopelijk ziet de gyn meer in september bij je.
Mocht je intresse hebben in mijn verhaal, kijk dan op pagina 5, topic Vraag van een onervaren clomid gebruikster.

Groetjes FB

hai, F-jes1978, bedankt voor je reactie,
ik heb ook echo's gehad en daar was niks geks op te zien, dus dat lijkt wel goed,Ik moet gewoon afwachten. tot sep, dan horen jullie wel meer,
Ik zal meteen op blz 5 ff kijken en toch voor de zekerheid ff google.

Groetjes Linda

Terug
Bovenaan