Nieuw hier

A

Anoniem

Guest
Ik ben hier weer terug na een behoorlijk poosje! Ik ben de trotse mama van 2 meiden. 1 van bijna 3 en de andere is net een jaar geworden. We zijn nu bezig om zwanger te worden van een 3e kindje. Aangezien het bij ons niet zo snel gaat en we met medicatie zwanger moeten worden loop ik bij de gyn. Ik heb namelijk pcos! Over de 1e hebben we ruim anderhalf jaar gedaan en toen die 8 maanden was zijn we begonnen voor een 2e! Ook toen waren we gelijk naar de gyn gegaan en waren we naar 4 maanden met medicatie zwanger! Er zit dus 21 maanden tussen onze meiden!

Groetjes mamaLenR

Welkom terug op het forum.
hopelijk word je snel zwanger. ik zal voor je duimen.

liefs hilda

Heel veel succes, hoop dat het snel raak mag zijn!!! En wat is toch pcos?! Ik lees dat hier wel vaker maar heb geen idee...

Ilse 77, je stelde hier dezelfde vraag als ik in een reactie op het andere (dezelfde) berichtje!

Ik heb ook geen idee wat pcos is en wil het ook graag weten...

PCOS is de afkorting voor polycysteus ovarium syndroom. Er is sprake van PCOS als er een combinatie is van tenminste twee van de volgende kenmerken:

•geen of onregelmatige menstruatie,
•tekenen van teveel mannelijk hormoon,
•veel kleine follikels (eiblaasjes) in de eierstokken bij echoscopie

De ziekte PCOS (=Polycysteus Ovarium Syndroom) wordt geassocieerd met meervoudige eierstokcystes en is voor het eerst beschreven in 1934 door Irving Stein en Michael Leventhal (artsen). Zij gaven voorbeelden van zeven vrouwen die niet zwanger konden worden, overgewicht en overmatige haargroei op het lichaam hadden en talloze kleine cystes in de eierstokken lieten zien.

Symptomen van PCOS
Onderzoekers zijn nog niet in staat om het ziektebeeld van PCOS volledig te verklaren. Verder onderzoek is dan ook noodzakelijk. Wel is vastgesteld dat een te hoge productie van androgenen in de eierstokken en in de bijnieren de oorzaak is van deze aandoening. Belangrijke symptomen van PCOS zijn een verstoorde menstruele cyclus en een teveel aan androgene hormonen.

•Verstoringen van de menstruele cyclus zoals:

?Onregelmatige menstruatie
?Geen menstruatie (amenorrhea)
?Tussentijdse bloedingen (metrorhagiën)
•Teveel aan androgene hormonen (b.v. testosteron) leidend tot:

?Acné
?Verhoogde lichaamsbeharing
?Uitval van het hoofdhaar
?Overgewicht
?Onvruchtbaarheid en/of miskramen
•Andere klachten kunnen zijn:

?chronische vermoeidheid
?wisselende stemmingen
?duizeligheid
?auwvallen
?gewrichtsklachten

Thanx voor de info! Ik weet nu een beetje wat ik mer erbij voor moet stellen.

Klinkt behoorlijk heftig trouwens...
Onwijs veel succes voor jullie derde kindje!

@Mama: Hee bedankt voor de informatie, nu begrijp ik het eindelijk. Wat vervelend voor je dat je dat hebt! Ik hoop toch dat alles snel goed voor je zal gaan!
@daycey:Wat toevallig dat we precies dezelfde vraag hadden in bijna dezelfde bewoordingen!

@ ilse 77: Ik denk dat nog wel meer mensen ook deze vraag hebben. Nu is het duidelijk voor iedereen!

@mama: houd ons op de hoogte, ik ben wel benieuwd of het allemaal goed verloopt en wanneer je zwanger bent!

Terug
Bovenaan