Nieuw hier

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

Ik zit al een paar weken mee te kijken op het forum van zwanger worden. Zelf proberen mn vriend en ik ook zwanger te raken. We zijn nu 7 maanden bezig. Sinds 3 maanden eindelijk een normale cyclus tussen de 27 en 37 dagen. We gaan voor ons eerste kindje.

Het NOD gedeelte weet ik nog niet zo goed hoe dat werkt. Ik ben vorige week maandag ongesteld geworden. Hoe vul je dat dan in?

Iedereen succes met zwanger worden en we gaan er voor :)

Hey,
Welkom op het forum!

Je NOD is de eerste dag wanneer je weer ongesteld hoort te worden.
Maar aangezien je een beetje een onregelmatige cyclus hebt, is het toch iets moeilijker in te schatten... Verder over hoe je menetruatiecyclus werkt, kun je veel op internet van terug vinden.

Als je vragen hebt, stel ze gerust, en we duimen voor een baby!

Liefss

Oh wacht.... Ik zie dat ik NOD verkeerd heb uitgelegd.... Het is natuurlijk de dag dat je weer ongesteld hoort te worden, maar niet wilt worden (Niet Ongesteld Dag) hihi

Welkom hier!

In principe wordt er aangeraden om bij een onregelmatige cyclus de gemiddelde duur te nemen. Bij jou zou dat dus 32 dagen zijn.
De gemiddelde vrouw heeft haar eisprong 14 dagen voor de volgende menstruatie, dus dat zou bij jou dan op of rond dag 18 zijn. Hierbij gaan we uit van de gemiddelde cyclus bij jou. Als we uitgaan van de langste en kortste cyclus, zou jouw eisprong vallen tussen cyclusdag 13 en 23. Om degrootste kan te hebben dat het raak is, zouden jullie eigenlijk moeten klussen van ongeveer dag 10 tot 23. Maar natuurlijk wanneer jullie zin hebben!
Het is het beste voor het zaad als je zo om de dag klust. Dan is de zaad kwaliteit optimaal.

Dt is een beetje een globale berekening voor jou. Dnk er wel aan dat sommige vrouwen hun eisprong eerder hebben en sommige vrouwen wat later dan de 14 dagen voor je menstruatie.

Je hebt ook ovulatietesten om je eisprong te bepalen, maar dan gaat er wel en stukje spontaniteit verloren. Ik spreek uit ervaring, haha!

Ik hoo dat je hier wat aan hebt, als je vragen hebt, lees ik het wel!

Liefs Daisy

Bij ons waren de ovulatietesten testen geen probleem. Mijn man zei: als We toch zin hebben???

Maar We ájn dan ook niet zo lang bezig geweest. Ik heb de testen gebruikt omdat ik niet heel erg lang tussen de eerste en de tweede wilde hebben. Het was dan ook zo, als ik niet binnen 1,5 jaar zaak.ger was, We het bij eentje zouden ûouden. Daarom dus de testen!

Succes en ik duim voor iedereen hier!!

Liefs

hallo,
welkom hier!

ik hoop dat je nu snel zwanger bent.
wachten duurt lang!

ik(en mijn man :)) ga voor een derde,en ben net pas begonnen..

succes

Welkom bij ons. Hopelijk kun je snel doorstromen naar het volgende forum, en hopelijk doen wecdat met z'n allen :-D

Terug
Bovenaan