nieuw huisdier

Hee meiden,

Me zusje heeft net een jong katje alvast voor er verjaardag gekregen, bestaat er een kans dat het schadelijk voor me is als ik dat kleintje aai, of alleen als ik de kattenbak zal verschonen ?

groet meisje1990
 
he meis ik heb zelf 4 katten dus aaien geen probleem is alleen de kattenbak wegens dat daar bacterien in kunnen zitten en jij en je kindje heel ziek kunnen worden dat is het zelfde als met de konijnen verschonen.

dus geen probleem ga er lekker van genieten liefs
 
Oke ik was namelijk bang want ze is namelijk nog niet ingeent enzo, en op internet stond er dat ik contact met jonge katten liefst kon vermijden
 
Het gaat om de uitwerpselen van het jonge katje. Dat kan toxoplasmose bevatten en dat zou schadelijk kunnen zijn voor je baby. Ik verschoon zelf de bakken van mijn 5 katten omdat ik vroeger al toxoplasmose heb gehad en dan ben je resistent. Dus het katje lekker kroelen.
 
Vraag aan supertje: hoe weet je of je toxoplasmose hebt gehad? Ik heb zelf 3 katten waarvan er 2 net een jaar zijn en ik laat mijn vriend de kattenbak doen. Maar misschien heb ik het ook allang een keer gehad.
 
Terug
Bovenaan