nieuw kindje en peuterspeelzaal. Jaloers?

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal,

Even een vraagje. Wij willen graag een tweede kindje, maar stel dat het zo uitkomt dat het nieuwe kindje in dezelfde periode komt als Lotte naar de peuterspeelzaal gaat?

Zijn dat dan niet heel erg veel nieuwe prikkels tegelijk? En zal ze zich dan niet extra jaloers voelen omdat ze op de peuterspeelzaal 'gedumpt' wordt net als er een nieuwe baby is?

Misschien teveel vanuit een volwassen standpunt gedacht? Is er iemand die hier iets over kan zeggen?

Groetjes, Marisa

Hallo Marisa,
ik heb er geen ervaring mee hoor, maar ik denk inderdaad dat het een beetje teveel vanuit een volwassen standpunt is gedacht.
Daar komt bij, het moet wel heel toevallig zijn, wil de komst van de nieuwe baby samenvallen met de eerste gang naar de psz. En mocht het toch zo zijn, dan zou ik de psz even uitstellen (een maandje ofzo)  tot iedereen gewend is aan de nieuwe baby. En je kunt ook tegen je kindje zeggen: jij bent nu al groot genoeg om naar de psz te gaan! Je broertje of zusje niet, die moet eerst nog groeien, maar jij bent al zo groot!

Of zoiets... Ik zou me er niet bij voorbaat al druk om maken, wie weet komt het wel helemaal niet aan de orde. Ik zou er in ieder geval het proberen zwanger te worden niet om laten.

succes!
groet
Mandarijn

Hoi,

ik zou, als het echt zo is dat je een kindje krijgt als je grote meid naar de psz kan, ook een maandje wachten. Kinderen kunnen wel degelijk het gevoel krijgen dat ze worden ingeruild door de baby, dus je kunt dan beter het zekere voor het onzekere nemen en een maandje wachten.

Groetjes van Marloes

Hoi Marisa

Ik deel ook de mening van de meiden hierboven..En daarbij   psz moet leuk zijn en geen verplichting toch? Ik denk dat je daar wel flexibel mee kan omgaan mocht het toevallig zo uitkomen..Alhoewel ik me nu wel realiseer dat toen ik was bevallen van de tweede, ging de oudste gewoon meteen weer naar het KDV terwijl ik thuis bleef bij de jongste en heeft daar eigenlijk helemaal geen problemen mee gehad, maar ja, dat was natuurlijk niet nieuw voor hem.
Succes, groetjes Inge

Terug
Bovenaan