(Nieuw) leven en dood liggen dicht bij elkaar...

A

Anoniem

Guest
Dat leven en dood dicht bij elkaar liggen, wist ik al, maar dat heb ik vandaag ook aan den lijve mogen ondervinden.

Wij proberen inmiddels al 7 maanden -tevergeefs- zwanger te worden in de hoop nieuw leven te maken, maar vandaag hebben wij onze lieve kat verloren. Ineens van het ene op het andere moment kreeg hij het enorm benauwd, lag te piepen en te hijgen. Met spoed zijn wij naar de dierenarts gereden, waarna hij aan het infuus en de zuurstof werd gelegd. Hij bleek vocht in zijn longen te hebben.  Diverse injecties en röntgenfoto's mochten niet baten en zijn toestand verslechterde alleen maar.Toen  hebben de onmenselijke beslissing moeten nemen: of hem laten stikken of hem uit zijn lijden te verlossen. Wellicht dat jullie de keuze al wel kunnen raden. Snif... de tranen rollen me weer over de wangen...

Ik weet niet of dit bericht hier thuishoort en ook niet of iedereen mijn intense verdriet begrijpt, maar ik moest dit even kwijt. Tenslotte heb ik hier ook al heel wat  bedgeheimen verteld. Wij hebben 11 jaar lang voor deze kat mogen zorgen, dus dat gaat je niet in de kouwe kleren zitten.

Bedankt voor het lezen.

Liefs,

een verdrietige Tammy

Hoi Tammy,

Goh wat ontzettend rot voor jullie zeg!!!
Ja tuurlijk snap ik dat je dan verdrietig bent je gaat je zo aan zo'n beestje hechten toch!!!
Wens je heel veel sterkte toe met het verwerken van dit verlies!!!
Succes hé meid!!! Bah soms is het ook niet eerlijk allemaal snik snik!!!

Liefs Sandy

lieve Tammy
aaach wat zielig voor jullie poes..
ik heb pas hetzelfde meegemaakt
de kat van mijn ouders had exact hetzelfde, hij was ook helemaal onderkoeld
een acute astma aanval en ook vocht in zijn longen
hij lag ook echt op sterven en hij vocht voor zijn leven
maar wonder boven wonder heeft hij het overleefd maar hij zal niet oud worden!!
het is naar om zo'n beestje te moeten laten gaan mijn   allereerste eigen kat is toen ze net een jaar oud was dood gereden in onze straat(ik was toen net 4 maanden zwanger)
en had net een nestje jonge poesjes van mijn andere kat .
heel tegen strijdig allemaal

nou meid ik wens je veel sterkte en lekker een dagje huilen dat helpt
liefs prietje

Hoi Tammy,
Wij hebben 4 katten en een hond dus ik begrijp je heel erg goed.
Je houdt gewoon van zo'n beestje. Al 11 jaar. Dus dat raakt je. Dat  lijkt me normaal.
Toch?
Ik hoop dat je je er bij neer kan leggen en verder kan gaan met je baby plannen..
Ik wens je veel sterkte..
Liefs melanie

Bedankt voor jullie lieve reacties, dat doet me goed. Sowieso helpt het even het van me af te schrijven. Heb zojuist ook  nog even met mijn vader gebeld en vanmiddag nog met een vriendin. Da's fijn.

We dachten net we gaan maar eens lekker vroeg naar bed, maar ik ben meer een avondmens dus ik lag daar een beetje klaarwakker verdrietig te wezen, dus ik denk ik kruip nog maar even achter de computer voor een beetje afleiding en dan hou ik mijn man tenminste niet ook nog eens wakker met mijn gesnotter. Moet zeggen dat ook hij erg verdrietig is, dikke tranen bij de dierenarts hoor, dus we hebben veel steun aan elkaar. Hierdoor is onze kinderwens nog sterker geworden, dus we gaan volgende week flink aan de klus!

Nou, dat lucht weer even op (for a while).

Nogmaals bedankt voor jullie lieve woorden en de .

Tammy

he meid
strekte he?
Je gaat je toch echt wel hechten aan zo'n beestje. Wij hadden 2 konijnen (net zo aanhankelijk als een kat)  en 1 ervan hebben we ook in moeten laten slapen vorig jaar. Huilen..... tja het is dan toch net een kind. Nou ja niet helemaal, maar je bent er wel veel mee bezig enzo.
gewoon lekker blijven huilen, het moet er toch uit en dan hup de schouders er weer onder en gaan.
Klinkt misschien wel makkelijk, maar ik weet ook wel dat het niet makkelijk is.
nogmaals sterkte
liefs daan

Lieve Tammy !
Tonge meid, wat een verdriet....ik moest zelf huilen dat mijn vogeltje een spuitje kreeg, dus kan me   heel goed voorstellen dat het niet makkelijk is.
Vooral als je je kat/poes al 11 jaar hebt gehad.
Huil maar lekker hoor, dat hoort erbij, een teken dat je heeeeel veeeel van dat beestje gehouden hebt.

Liefs van Miena.

Lieve Tammy,

Las je berichtje hier net pas. Wat onzettend verdrietig zeg!
Ik begrijp heel goed wat je bedoelt en je mag je hart hier lekker luchten hoor!
Zelf heb ik een paar jaar geleden mijn kat in moeten laten slapen na 11 jaar omdat ze heel ziek was.
Verder hebben we er nog een poes  rondlopen van bijna 17 jaar oud. Ze is dement aan het worden en dun etc. dus ik ben heel erg bang haar binnenkort te moeten verliezen.....

Het zijn toch je kindjes?? Ze zijn dag en nacht bij je en je houdt van ze..... Ook al zijn het dieren.

Heel veel sterkte meis! Geniet maar van elkaar en als je nog wat wil schrijven hierover dan gewoon doen hoor!!

Liefs,
Rosanne

Terug
Bovenaan