Nieuw: mijn verhaal

A

Anoniem

Guest
Hallo allemaal!

Mijn naam is Imme en ik ben 24 jaar, ik woon 4 jaar samen met mijn vriend Brent, hij is (bijna) 29. We hebben ruim 7 jaar een relatie. Ik wist al heel lang dat ik graag jong moeder wilde worden. Ik was er ook al vrij snel klaar voor, helemaal omdat het met mijn vriend zo goed voelt en gaat! Helaas was mijn vriend er nog niet klaar voor, maar afgelopen zomer heeft hij mij verteld dat hij ook heel graag papa wil worden! Dit was echt een geweldig moment! We zijn in september 2006 met de pil gestopt.

Het duurde ruim 3 maanden voordat ik weer ongesteld werd. Lastig en jammer, maar was niet bezord, dit ontpillen had ik al wel vaker gelezen. Daarna werd ik netjes 2x ongesteld, met een cyclus van 35 dagen. Hoewel mijn menstruatie echt heeeel erg pijnlijk waren, ik was hiervoor al een keer naar de huisarts geweest. Ik moest het nog maar even aanzien....prima.

We zitten   nu in de derde echte ronde, hoewel ik dus al ruim 7 maanden met de pil ben gestopt. Deze cyclus lijkt weer heel lang te duren, zit ruim over de 50 dagen heen. Ik heb wel heel veel klachten en pijntjes, de gehele cyclussen door. Dus echt lekker voel ik me niet. Ik ben weer naar de huisarts geweest. Ik moet (zodra ik weer ongesteld ben geworden) 3 maanden mijn temperatuur bij gaan houden, om te kijken of ik wel een eisprong heb. Tevens heb ik vanmorgen bloed geprikt voor de hormonen (o.a. LH en FSH) Volgende week krijg ik de uitslag.

Het is er jammer dat bij het groene licht om aan kindjes te beginnen, te merken dat het echt niet vanzelf gaat. Een zwangerschap is echt niet vanzelfsprekend, daar ben ik nu wel achter. Ik hoor veel om me heen dat een stel bij 1 of 2 keer al zwanger is. En dat terwijl ik nog geeneens 'normaal' ongesteld kan worden. Hier ben ik vaak verdrietig over, maar denk ook vaak 'onze tijd komt zeker ook een keer'.

Ik heb me nieuw aangemeld op dit forum om de wel en wee met jullie te kunnen delen. Ik hoop dat jullie dat goed vinden!

Veel succes iedereen!!

Liefs Imme

Hoi Imme,

Ik ben Jenneke en ben 22 jaar, en mijn man is 25, we willen ook het liefst nu een kindje. We zijn er ook allebei klaar voor.

En volgens mij zitten wij met het zelfde probleem. Ik ben eind september ook gestopt met de pil en daarna heeft het 10 weken geduurt voor ik de menstruatie kreeg, daarna duurde het 9 weken en nu ben ik redelijk regelmatig, 4-5 weken.

rond a.s. zaterdag heb ik de eisprong weer, dus dan even in de zenuwen om vervolgens weer een test te gaan doen. Ben erg benieuwd wanneer het dan wel gaat lukken.
Succes en sterkte en laat vooral de moed/ hoop niet zakken.

Hoi!

Bedankt voor je reactie! Vervelend zo onregelmatig zeg! Gelukkig heb je nu regelmaat en hou je die ook! En hopen dat je gauw zwanger raakt natuurlijk! Ik ben blij dat mijn huisarts al aktie wil ondernemen, dan we niet eerst een jaar zo moeten doorgaan. Kan best zijn dat als ik eenmaal wel ongesteld word dat het daarna wel regelmatig loopt, misschien ben ik nog wel een beetje aan het ontpillen. Maar mocht dat niet zo zijn dat ben ik blij dat er al een bloedonderzoek gedaan is. Soms hoor je dat huisartsen pas na een jaar ofzo iets ondernemen, daar moet ik toch echt niet aandenken! Soms ben ik bang dat er iets is waardoor de menstruatie zo raar gaat. Ik ben ook bang dat ik waarschijnlijk geen eisprong heb.... maar hier is gelukkig ook genoeg aan te doen.

Baal er gewoon van dat het zo raar loopt. Ik had het me heel anders voorgesteld, dacht echt, stop ff met de pil en dan zwanger! Nee dus......

Is dit ook jullie eerste kindje?

Imme

hoi   imme ik heet je welkom op deze forum hoop eens vakker met je te kletsen.

groetjes iris 32j 11de ronde ,de2 kindje

hoi   imme ik heet je welkom op deze forum hoop eens vakker met je te kletsen.

groetjes iris 32j 11de ronde ,de2 kindje

Hoi Imme,

Welkom op 't forum. Wij zijn sinds juli bezig en ik had juist super regelmatige cyclussen van 28 dagen tot de vorige ronde ineens 40 dagen en deze ronde is het weer bingo, de duivels zijn nog steeds niet gearriveed. Zondag is dag 40, pfff! Ik mag niet zeuren, ik weet het, maar ik wordt er super onzeker van. Ik ben van de leg, hihi!!! Gelukkig bestaat het forum en zijn er altijd mensen die het herkennen of je moed inspreken!!! Met andere woorden welkom!!!

Liefs Lientje

Terug
Bovenaan