Nieuw op de site

A

Anoniem

Guest
Goedemiddag allemaal,

Vandaag ben ik voor het eerst op de site, ik lees al weken jullie onderwerpen en kijk steeds met spanning en véél enthousiastme terug op jullie reacties.
Eigenlijk hoor ik nog niet te zijn maar kon niet wachten.
6 mei zal voor mij de grote dag zijn want dan stop ik met de pil

Heb  al weken geleden  folium zuur in huis gehaald en deze moet je zover ik kan lezen  6 mei  innemen en dan 3 mndn lang.
Nu zit ik een beetje met de lastige vragen in mijn hoofd.
Moet of kan ik nog iets doen eer ik stop met de pil.?
Ik lees steeds NOD en cycles dagen?

Hoop dat jullie mij even op weg kunnen helpen.

In ieder geval alvast bedankt en voor jullie allemaal héél véél succes

Jeannette

Hoi!

Wat spannend dat jullie hebben besloten met de pil te stoppen!
Om even op je vragen te reageren:

NOD = Niet Ongesteldheids Dag (dus de dag dat je niet ongesteld hoopt te worden...)

Wat je bedoeld met je vraag over  'cyclusdagen'... Weet ik niet zo goed, maar ik zal voor de zekerheid hier even op gaan. Je cyclus begint op dag 1 van je menstruatie t/m de dag voor je ongesteld wordt. Dus als je op de 29e dag ongesteld wordt, heb je een cyclus van 28 dagen.
Je eisprong vind gemiddeld (kan natuurlijk iets meer of iets minder zijn) 14 dagen voor je menstruatie plaats, dus de dagen ervoor ben je op z'n vruchtbaarst...

Het is inderdaad goed om met foliumzuur te beginnen als je met de pil stopt. En verder kun je eigenlijk weinig doen..., ja, gezond leven en flink 'klussen'

Ik hoop dat je vragen zo een beetje zijn beantwoord....

Ik hoop wel dat je op de hoogte bent van het feit dat bij de meeste vrouwen het niet zo snel raak is na het stoppen met de pil; je lichaam moet weer wennen aan het leven zonder de pil, dus de normale cyclus is vaak niet meteen op gang.
Natuurlijk duim ik voor je dat het snel raak is!!! Maar ik zeg dit er even bij, zodat je het wel weet, en straks niet heel erg teleurgesteld gaat zijn....

Veel succes!!

Groetjes Jammie

hallo Jammie,

ik las je berichtje voor die andere vrouw. Aan jou verhaal te lezen ben je best op de hoogte. Wij proberen ook zwanger te worden ik weet dat t een pas begin is (ben 6maanden bezig)maar als je graag wilt dan lijkt het wel jaren! IK ben nu ook ik de war over verschillende dingen. Ik ben op 2april ongesteld geworden, 8 april was mn laatste en zondag 1mei moet ik mijn NOD hebben. (ohh ik klink nu naar je alsof je een dokter bent..) nu begrijp ik niet omdat je zij dat 14dagen voordat je ongi wordt je ovulatie plaatsvind betekend dit dus dat mijn ovulatie plaats heeft gevonden op 17 april..?  mocht jij het weten of iemand anders kunnen jullie mij dit uitleggen, tot nu toe heb ik elke dag (ja je leest het goed) geklust.

nou ik hoop dat ik helderheid krijg

groetjes

Hoi Jeannette en Souraya

Hier even wat informatie. Ik ben zelf nu in ronde 1 bezig, en heb al het een en ander op internet opgezocht.

Jeannette wat dat foiliumzuur betreft, je moet hier al mee beginnen vier weken voordat je met de pil stopt. Zolang als je niet zwanger bent, blijft je dit gewoon gebruiken, ook al duurt het bv een jaar.
Als je dan zwanger bent, gebruik je het tot den met de 10 week van je zwangerschap. Dus ik zou er nu meteen mee beginnen. Denk dat je de bijsluiter verkeerd begrepen hebt. Nou ja geeft niet hoor, ik heb het me in de apotheek laten uitleggen.

En wat de cyclus betreft. De eerste dag van je menstruatie is dag 1 en de dag voor je volgende menstruatie is de laatste dag van je cyclus. Dus de dag voordat je weer ongesteld word.
Ongeveer 14 dagen voor je verwachte ongi(ongesteldheid) is je eisprong. Wil je zwanger raken moet je voor deze dag vrijen, erna kan ook, maar blijkt dat ervoor beter is om zwanger te raken.
Iederen dag vrijen Souraya is natuurlijk heerlijk, maar om zwanger te worden niet zo juist. Volgens een verloskundige heeft het zaad een lange tijd nodig eer het rijp is zal ik maar zeggen. Dit zou dan betekenen dat de derde keer vrijen er vrijwel geen rijpe zaadjes inzitten. Zij adviseerde om om de dag te vrijen. Zal mijn cyclus als voorbeeld gebruiken.
Ben 5 april ongi geworden, dus is dit dag1
Ben begonnen met temperaturen op die dag iedere dag om 8 uur voordat ik uit bed stapte.
Op dag 14 dus 18 april had ik s'morgens een temperatuur verhoging van 0.5 graden. Dat betekend dus dat ik op dag 13 dus 17 april mijn eisprong heb gehad.
Volgens de berekeningen op www.babbybrabbel.org  ( kun je je cyclus laten berekenen) zou ik pas 19 april mijn ei hebben.
Als ik een cyclus heb van 28 dagen zou ik op 3 mei ongi moeten worden. Maar omdat ik nu mijn ei twee dagen eerder heb gehad, kan het ook zijn dat ik een kortere cyclus heb, en dus 1 mei al ongi word.

Nou hopenlijk hebben jullie er wat aan, en als er nog meer vragen zijn, vraag maar raak.

Liefs Doortje

Hoi Souraya!

Ik ben nu in de 7e ronde..., dus niet veel langer bezig dan jij... Ik heb op een ander forum inmiddels al zoveeel opgestoken..., ideaal dat internet

Om even in te gaan op jou vraag:
2 april ongi geworden, en je NOD op 1 mei. Dus jij hebt een cyclus van  29 dagen. (is deze regelmatig??) Als deze cyclus ook weer 29 dagen is, zou je inderdaad je eisprong op 17 april hebben gehad... (als je dat volgens 'het boekje' berekent, zouden dan je vruchtbare dagen 14 t/m 18 april zijn geweest)
Maar het is een gemiddelde he.., dus het kan ook eerder of later zijn.

Ik ben momenteel ook aan het temperaturen, en de vorige cyclus had ik m'n eisprong op dag 17, en 13 dagen later werd ik ongesteld. Zo zie je maar dat het 'ideale' gemiddelde niet helemaal opgaat...

Aangeraden wordt vaak om in ieder geval vanaf dag 10, zoals Doortje al zei,  om de dag (of om de 2 dagen) te vrijen. Dan zit je altijd goed.  Dit inderdaad i.v.m. de kwaliteit van het sperma.

Ik hoop dat je een beetje duidelijkheid hebt... En anders hoor ik het wel!

Groetjes!

hallo Jammie!

Nou je hebt me goed op de hoogte gehouden gelukkig ben ik nu wat meer opgestoken door je antwoord. En als ik in mn agenda kijk heb ik op die dagen geklust, ik wil me er niet op gaan verheugen zo heb ik dus nog geen kwaaltjes wel wat puistjes op mn gezicht maar ja dat kan ook zijn omdat ik ongi moet worden of ik heb iets verkeerds gegeten! dus ik w8 t weekend gewoon af op mn NOD.. laten we hopen dat het deze keer raak is het is toch vermoeiend hoor om om de dag te klussen maar mn partner die weet niet wat hem overkomt!!

Nou bedankt voor je uitleg en laten we het beste hopen..

groetjes souraya

Terug
Bovenaan