nieuw op deze site kan iemand mij meer vertellen over inwendig onderzoek als je al 40 weken ben?

Hallo dames,
IK ben nieuw op deze site,IK ben of sta bijna op het punt om te moeten bevallen ik ben op 11 december 2010 uitgerekend.Ik ben verplicht om in het ziekenhuis te bevallen daar ik een medische bevalling moet ondergaan en ik dus bij een gyn.via het ziekenhuis loopt.en niet los nog eens bij een verloskundige loopt zoals de meeste van jullie dames.Ik heb al veel controles gehad en ook ik heb last van harde buiken en samentrekkingen in me buik.IK ben veel alleen van degene die mij zwanger heeft gemaakt heb ik totaal geen steun van.Dus zonder partner moet ik gaan bevallen voor het eerst in het ziekenhuis.Ik weet ook niet of mijn moeder meegaat naar binnen als het moment daar is. Zij is daar erg onduidelijk over nog steeds tegen mij.Maar mijn vraag is iemand van jullie bekend met inwendig onderzoek via de gyn.?Ik weet alleen dat ze met twee vingers naar binnen gaat. en verder weet ik niet echt wat me morgenmiddag te wachten staat.Wie weet hier meer van?groetjes s.c.

Inwendig onderzoek door de gyn of VK is hetzelfde. Als je tenminste bedoelt om te kijken naar eventuele ontsluiting en verstrijking van de baarmoedermond. Ze gaan inderdaad een stukje met hun hand naar binnen en met twee vingers kunnen ze voelen hoe het ervoor staat. Veel vrouwen ervaren het als niet prettig, ik heb het nooit erg gevonden, gewoon goed ontspannen van onderen. Alleen tijdens een wee vond ik het pijnlijk maar dat kwam vooral omdat ik dan op mijn rug liggen moest en dat niet zo goed kon.

Je hebt ook inwendig onderzoek om te strippen. Dan doen ze eigenlijk hetzelfde met hun hand maar voelen dan niet alleen naar de ontsluiting maar "masseren" ook je baarmoedermond. Dat vond ik wel pijnlijk. Maar goed, als je eenmaal flink overtijd bent, ben je voor alles in! ;-)

Ik hoop dat je moeder alsnog bij je bevalling is, helemaal alleen lijkt me erg zwaar. Veel sterkte!

Succes vandaag, mama van 3 heeft het al uitgelegd dus dat hoef ik dan niet meer te doen. Heb je anders een goede vriendin die je kan steunen? In elk geval veel sterkte!

Terug
Bovenaan