Nieuw op dit forum

Hoi allemaal,

Ik zal me even voorstellen. Ben Jolanda, heb een zoontje van 4,5 en ben nu 1,5 jaar bezig voor de tweede. Heb vorig jaar een bbz en een miskraam gehad.
Met name de bbz was erg ingrijpend omdat diverse artsen het niet herkend hebben als zodanig, ik wist zelf ook niet dat ik zwanger was, en ik met diagnose nierstenen naar huis ben gestuurd. Uiteindelijk een kijkoperatie gehad en helaas 1 eileider kwijtgeraakt.
Dit is heel in  het kort wat er gebeurd is, ik heb het er nog steeds moeilijk mee hoewel het een jaar geleden is, en probeer het achter me te laten en dapper verder te gaan.
Lees veel dingen hier die erg herkenbaar zijn en dat steunt me erg.

Groetjes,

hoi jolanda..

lijkt me een pijnlijke tijd die je achter de rug hebt,, hoe zit dat met zwanger worden met een eileider minder?
zijn je kansen dan ook gehalveerd?

ik hoop da tje hier net als ik je verhaal kwijt kunt. sommige dingen kun je moielijk tegen andere mensen vertellen.. hier kan dat gelukkig wel!

stort je hart maar uit wanneer het nodig is!
liefs Carina

Hoi meiden,

Bedankt voor jullie lieve reacties!
Dit doet me echt goed.
De huisarts is de enige arts die heeft gezegd dat het met 1 eileider misschien iets langer duurt. Gyn zei dat je lichaam gewoon de andere eileider neemt. Dus nu maar hopen dat mijn lichaam dit ook doet :)

Groeten,

Jolanda

hoi,

Wou nog even reageren op het 1 eileider verhaal..... heb 2 ervaringsverhalen in mijn omgeving. Nicht van mij heeft al op redelijk jonge leeftijd 1 eileider moeten laten verwijderen (was 22) en toen zij kinderen wilden hadden ze ook even twijfels of het wel zou lukken etc, maar het schijnt dat een eileider die alleen overblijft vaak de functie van de verwijderde overneemt en zodoende hebben de meeste vrouwen met 1 eileider wel elke maand een eisprong.
Bij hun oudste duurde het 4 maand en bij de jongste 3... best snel zwanger geworden dus met 1 eileider.

En een vriendin van mij heeft na een mk ook een bbz gehad waarna die eileider verwijdert moest worden en daar ligt biiiiijjjnnnaa een klein babietje in de wieg.... dat zijn de enige 2 verhalen in mijn omgeving maar die zijn dus allebei positief.

Dus voor jullie ook alle kans

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan