Nieuw op dit forum!

Hoi meiden!

Ik ben nieuw hier, en zal me in mijn eerste berichtje maar eens voorstellen! Ik ben Lunas ;-) en ben bijna 26. Ik woon samen met mijn vriend en onze twee lieve katjes in het noorden van Nederland.

Wij willen dolgraag een eerste kindje! Ik ben al een flinke tijd geleden gestopt met de pil. Om precies te zijn in nov. 2007. Op dat moment waren we er nog niet heel erg 'bewust' mee bezig, meer zo van; als het gebeurde waren we heeel erg blij. :) Zo begint iedereen denk ik wel.

Het jaar 2008 is voor ons een behoorlijk druk en hectisch jaar geweest. Huis gekocht, verbouwing, nieuwe baan en ga zo maar door. Ik heb gehoord dat 'het' soms ook niet lukt als je stres hebt, dus daar heb ik het maar op gegooid! Ons leven is nu een stuk rustiger geworden maar er gebeurt nog steeds niets...grrr... Ik heb maar een doel voor me genomen (het einde van dit jaar) om de stap naar de dokter te nemen. Waarschijnlijk start ik dan ook met waar een hoop van jullie mee bezig gaan/zijn... Onderzoeken en behandelingen...

Ik wil hier graag de frustraties, ervaringen, verdriet en blijdschap met jullie te delen! Ik hoop dat het voor iedereen hier een keer mag lukken!! :)

Ha Lunas,

Welkom hier in t schuitje. Ik zal mij ook voorstellen: wenser, 30 jaar en in dec 2007 gestopt met pil en in maart 2008 voor het echie begonnen. Ons is t ook nog niet gelukt, hoewel uit de testen alles goed lijkt. Zoals zovelen helaas.

Ik ben na een baarmoederfoto waarbij ze je eileiders doorspuiten weer voor 6 rondes naar huis gestuurd en maak binnen een paar dagen de 4e daarvan af. Aan het einde van het jaar ga ik dus ook weer terug als het nog niet zo ver is. Nu in de 'wachtdagen' dus weer spannend.

Tuurlijk mag je alles met ons delen, vragen etc.
Veel zijn wat verder, daar leer je dan weer van (ik ook trouwens).

En verdriet, teleurstelling of gewoon leuke dingen, want ook dat laatste moet je nog onderdeel van je leven laten zijn, ook al is het soms moeilijk.

Welkom dus!
gr.
Wenser

Hoi Wenser!

Dankje! :)

Heel veel dingen (onderzoeken en medicaties etc.)die ik hier lees zeggen mij (nog) niet zoveel.. Dus wat dat betreft leer ik hier veel! Ik weet alleen dat mijn cyclus redelijk goed loopt, dat ik volgens mij mijn eisprong 'voel' en dat ik op de een of andere manier maar niet zwanger wordt...:-(

We zijn ongeveer tegelijkertijd gestopt!
Jeetje, zag alles er dan goed uit op de baarmoederfoto? Is dat je 'eerste onderzoek' geweest? Ik hoop voor je dat het dan eindelijk eens raak mag zijn!! Spannend de 'wachtdagen' wanneer is je NOD? Die van mij is rond 5 oktober. Ik hoop dat je het niet vervelend vind dat ik zoveel vraag..:-S

Als het deze maand weer niet raak is, haal ik denk ik zo'n 'vruchtbaarheidstest'. Wie weet helpt het!

Ik probeer idd zoveel mogelijk leuke dingen te doen en te genieten, al is het soms best moeilijk. Dat zal velen van jullie wel bekend zijn..

Liefs Lunas.

Hoi Lunas,

Vandaag zit ik in ronde 22 helaas. Het is weer zo ver ondanks vakantie helaas.

Ik ben afgelopen maart naar de huisarts gegaan, die heeft een verwijzing gegeven voor een zaadonderzoek en een gynaecoloog. Eerst het onderzoek uit laten voeren, toen samen naar de gyn gegaan. Daar hebben ze een inwendige echo gedaan om te kijken of alles op zijn plek zat.

Daarna 2 maanden achter elkaar een samenlevingstest. Dan moet je op commando vrijen en de volgende ochtend of dezelfde dag naar de gyn. Die meet dan of je voldoende slijmvlies hebt en of daar voldoende levende zaadjes in zitten. De eerste keer was het neit goed, de tweede keer wel (overigens begreep ik dat deze onderzoeksresultaten niet heel erg veel zeggen en ook niet overal worden gebruikt).

Ergens heb ik ook nog 2 x bloedgeprikt om te kijken of mijn hormonen gedurende de cyclus goed verliepen, dat was ook goed.

Tot slot kreeg ik in juni een HSG; een baarmoederfoto waarbij ze contrastvloeistof in je baarmoeder en eileiders spuiten om te kijken hoe ze lopen en of alles doorgankelijk is. Daarna heb je een iets verhoogde kans om zwanger te worden zeggen ze, omdat evt. kleine verklevingen hierdoor worden doorbroken. Nu moet ik dus 4 tot 6 cycli wachten en dan weer terug. Feitelijk staat niks ons in de weg, alleen het lukt niet?!?

Tuurlijk hebben wij zelf al alles geprobeerd; welke dagen (even/oneven of allemaal), welke standjes, allerlei preparaten, een natuurarts, een massage met drukpunten etc. Maar ook dat zet niet echt zoden aan de dijk.

Over de vruchtbaarheidstest: bij ons kwam er een slecht resultaat uit, maar een paar maanden later was het resultaat van het ziekenhuis prima. Dus wat dat betreft hebben wij een paar maanden in de rats gezeten voor niks, en weet ik niet of het een echt getrouw beeld geeft. Je kunt bij de dokter ook eerst alleen om een zaadtest vragen zonder direct vervolgstappen te nemen. Das betrouwbaarder.

Ik heb trouwens vorige maand ook een maandje rust genomen, dat beviel wel heel erg goed. Ik ben nu minder gestresst en kan het beter van mij afzetten gelukkig. Normaal moest ik altijd verschrikkelijk huilen als het weer zover was, dat heb ik nu niet gelukkig. Ik hoop dat ik dat vol kan houden want het vreet aan je!

Je mag van alles vragen hoor!

gr.
Wenser

Of bedoelde je ovulatietests? Warbij je kunt zien of je in je vruchtbare dagen zit? Die heb ik ook geprobeerd van kruidvat, sensitest en predictor. Die vna predictor waren het duurst, maar gaven bij mij de beste resultaten. Kruidvat gaf heel veel dagen een positieve uitslag, sensitest juist niet.

Nu doe iik het even niet meer omdat ik het allemaal even zijn beloop wilde laten en toch wel weet dat ik ongeveer op de juiste tijden vrij (lang genoeg en minimaal om de dag).

gr.
Wenser

Terug
Bovenaan