nieuw op het forum, even een paar vraagjes...

A

Anoniem

Guest
Hoi meiden,

ik ben nu voor het eerst op dit forum, voor het eerst op welk forum dan ook. Dus vergeef me als ik iets geks doe, het is allemaal nieuw voor me.

Allereerst, maar dat spreekt voor zich, wil ik graag zwanger worden. Maar jullie hebben het steeds over dingen, waarvan ik niet precies weet wat het betekent...

Ronde? Is dat hoeveel maanden er al zijn verstreken dat het niet gelukt is?
NOD? betekent dat wanneer je weer ongesteld moet worden?

Ik ben 33, heb al een kindje van 7 en we zijn sinds oktober bezig voor de tweede...

Maar een andere vraag die ik jullie graag wil stellen: wie van jullie heeft ervaring met het zwanger worden na het verwijderen van een Mirena-spiraaltje. Ik heb deze namelijk zes jaar gehad, en mijn huisarts zei dat hem nog weinig bekend was van vrouwen dit zwanger zijn geworden na het verwijderen hiervan. Hij kon me dus niet vertellen hoe lang het zou duren voor ik weer een normale cycles zou hebben, en dus een beetje zou kunnen gaan rekenen...

Tot nu was ik vrij regelmatig, alleen vorige maand was ik ineens na 3 weken alweer ongesteld... nu zou ik officieel dinsdag weer ongesteld moeten worden, dus ben nu alweer een aantal dagen zenuwachtig bij elke plasbeurt in m'n broek aan t kijken....

zijn jullie ook een beetje neurotisch daarin, of ben ik echt zo ongeduldig...

Groetjes
Anja

Hoi Anja,

Nou, je hebt het best goed geraden allemaal! Ronde, precies wat jij zei. Nod staat letterlijk voor Niet OngesteldheidsDag.

Wat betreft het spiraaltje, daar heb ik geen ervaring mee. Maar ik ben wel net zo ongeduldig als jij met wachten op de rode duiveltjes (ongesteld) enzo. Ik erger me ook dood aan het wachten op ???????? Vreselijk!!! Maar ja, het hoort erbij , he?!

Succes met zwanger worden!

Groetjes, Tess.

hoi Anja

Ook ik had een Mirena-spiraal.   Heb het 25 oktober laten verwijderen en werd op 24 november terug voor het eerst ongesteld.   (had tijdens spiraal geen bloedingen)
Mijn cyclus was daarna 26 dagen en de maand erop 27 dagen.    
Nu ben ik aan dag 29 en nog steeds niet ongesteld.
Mijn gyneacoloog zei dat je na een mirena eigenlijk direct zwanger kan zijn, maar het kan net zo goed 12 maanden duren.           Een pil zorgt ervoor dat je geen eisprong hebt, dus als je stopt moet heel de boel terug op gang komen.  
Met het Mirena-spiraal heb wel nog altijd een eisprong alleen zorgt dat ervoor dat je eitje zich niet kan nestelen.      

Groetjes en succes!

Hoi Anja!

Natuurlijk ben je zenuwachtig en wil je zo snel mogelijk weten wanneer het raak is, ik denk dat we dat allemaal wel hebben. Ik in ieder geval zeker wel! Mensen zeggen zo vaak dat je er "beter maar niet teveel mee bezig kan zijn, omdat je dan juist niet zwanger wordt". Maar dat is onzin! Je moet er alleen voor zorgen dat je zo ontspannen mogelijk bent, dat werkt natuurlijk altijd mee. Maar natuurlijk ben je er veel mee bezig, dat is iets wat je zoooo graag wil, dus je gevoel is heeel begrijpelijk hoor.
Met het spiraaltje heb ik geen ervaring, dus daar kan ik je helaas niks over vertellen.

Suc6 met proberen, ik duim voor je!

Groetjes Jenny

Terug
Bovenaan