nieuw op het forum, ik ben 37 jaar en heb veel vragen

A

Anoniem

Guest
Hallo,

ik ben nieuw op het forum en wil me even kort voorstellen. Ik ben nu 37 jaar en heb altijd gezegd dat ik geen kinderen wilde. Als reden zei ik altijd kinderen zijn heel leuk zolang ze van anderen zijn, als ze vervelend zijn kun je ze weer terug geven aan de moeder (ikwas als kind altijd niet makkelijk). maar al mijn vrienden vinden dat heel raar want ik ga altijd heel leuk om met hun kinderen en vind het ook heel leuk. Daarnaast zei ik altijd we hebben geen ruimte, 1 slaapkamer. Maar nu zijn we in december verhuist naar een woning met 3 slaapkamers.  Sinds oktober 2008  speelt de kinderwens toch op. Heb er veel overgesproken met mijn vriend en beide zeggen we dat we wel voor een kindje willen gaan MAAR....mijn leeftijd!   (mijn vriend is trouwens 28 ;-)) en wanneer is het beste moment om te stoppen met de pil, weet ik het wel zeker, pas sinds een maand hebben we het besloten etc.. allemaal vragen. Nu heb ik al het 1 en ander gelezen en kom ik een beetje tot de conclusie dat gezien mijn leeftijd (en helaas ook clamidya gehad) zal het zeker lang gaan duren voordat ik zwanger wordt/zou kunnen worden.  

Graag zou  ik met mensen in contact komen die ook op latere leeftijd zwanger zijn geworden of willen worden en wat hun ervaringen zijn.  

Hoi,

Ik ben Wietske, 38 jaar en sinds 2 jaar aan het proberen zwanger te worden. Ik denk dat je je wel thuis zult voelen bij de club ven 35+ klussers. We schrijven al langer met elkaar over onze ervaringen en dat is erg prettig.

Groetjes Wietske

hoi wietske,

Bedoel je de topic klusbabes 35!!!... en zag ook nog eentje 35+. Heel divers volgens mij qua ervaringen.

nu ben jij al 2 jaar bezig. is het bij de club van 35+ over het algemeen zo dat het lang duurt voordat ze/jullie zwanger worden? de reden dat ik dit vraag is omdat ik nu in mijn menstruatieweek zit en loop te twijfelen of ik zal stoppen met de pil. Enne moment zeg ik tegen mezelf doe niet zo gek, het duurt vast nog een lange tijd voordat we zwanger worden en daarna nog 9 maanden voordat het kindje er is....Ik wil dingen niet te overhaasten omdat we net hebben besloten dat we er voor gaan en ook net een nieuw huis hebben..

Groetjes,
Sandra

p.s. ben net uit een burn out (juni 2008) en daarin was mijn valkuil dat ik altijd dingen wilde overhaasten. liever gister dan morgen.. en dat wil ik natuurlijk nu niet weer.

san: waarom stop je niet met de pil om eerst te ontpillen. Dan kan je een beetje aan het idee wennen en dan komt je lichaam weer beetje in het ritme.
Het zal wel een spannende tijd worden, en je bent dan wel 'al' 37 maar wie zegt dat het lang zal duren voor je zwanger raakt.

Ik ben trouwens nu 35 en ben nu 9 weken zwanger! ben in aug 2007 begonnen, in 1e ronde zwanger helaas mk.

Ik klets trouwens bij de klusbabes, maar nu zijn we toevallig al met nr 35 bezig. Maar heeft dus niks met 35+ te maken

De 35+ klussers is echt vanaf 35 jaar

succes met je beslissing!

Hoi Sandra,

Als ik jou was zou ik inderdaad stoppen met de pil. Bij mij duurde het ruim 3 maanden voordat ik weer een normale cyclus had, 'ontpillen dus'. Bij anderen duurt het soms wel een half jaar of nog langer voordat de machine weer op gang komt!

Ik schrijf nu al 1,5 jaar bij het item 35+ klussers en de ervaringen zijn verschillend. Er zijn sinds die tijd 4 dames zwanger en ook moeder geworden. 2 zijn er op het moment zwanger en een stuk of 5, waaronder ik, zijn nog steeds niet zwanger.
Wel duurt het gemiddeld een stuk langer dan bij de jongere meiden, maar dus niet bij iedereen.

Ik en nog een ander gaan binnenkort aan IVF beginnen omdat we bang zijn dat we anders te oud worden. Dat geldt niet alleen voor mijzelf, maar mijn man wordt binnenkort 56 en is liever vandaag papa dan morgen!
Van nature ben ik ook zeer ongeduldig en ook ik ben (gelukkig alweer zo,n 15 jaar geleden) eens flink overspannen geweest. ]
Voor jouw kansen op zwangerschap en de gezondheid van jou en je baby geldt denk ik: hoe eerder hoe beter. Maar het blijft een hele ingrijpende en moeilijke beslissing.

Liefs,
Wietske

Hoi San,

Hier is de andere 35+ (ondertussen al weer 40) klusser waar Wietske het over had, die ook aan IVF gaat beginnen. Het is al gezegd, maar ik wil het nogmaals opnoemen: stop met de pil asap. Toen ik voor mijn eerste kindje ging (die is ondertussen 5 jaar) en ik stopte met de pil, heb ik een hele onregelmatige menstruatie gehad. Ik ben toen gaan temperaturen zodat je inzicht krijgt wanneer je daadwerkelijk een eisprong hebt, en mijn zoon is verwekt in een cyclus van 56 dagen (!) En ik was toen al 8 maanden met de pil gestopt. Na de geboorte ben ik nooit meer met de pil begonnen en ben ik nu hartstikke regelmatig (tussen 26 en 30 dagen).

Toen we aan de 2e wilden beginnen was ik 38 en ik was in de 2e poging al zwanger. Helaas is bij de echo gebleken dat het kindje met 9 weken ermee is "gestopt". Curretage gehad en nu word ik maar niet zwanger... Vorig jaar augustus naar de gyn gestapt. Na een paar maanden goed erover te hebben nagedacht, hebben we nu de stap gezet naar IVF hoewel ik dat doodeng vind.

Is het voor jou misschien ook een idee om de huisarts te vragen hoe het zit met de chlamydia? Misschien word je dan wel doorgestuurd naar de gyn en kunnen ze je verder helpen. Ik heb zelf eigenlijk geen idee hoe het hiermee zit.

Je bent van harte welkom bij ons topic "35+ klussers" hoor!!

Groetjes,
Luna

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie lieve/leuke reacties. Ik wil laten weten dat we inderdaad besloten hebben om te stoppen met de pil!!! hebben het over de redenen gehad met mijn vriend die jullie ook noemden. Hij was het er roerend mee eens!!

Vind het ontzettend spannend. We hebben afgesproken dat ik eerst ga afwachten wanneer ik weer ongi (hoop dat het de goede taal is, hihi. moet nog  even wennen aan de afkortingen)  ben en dan daarna samen langs de huisarts.

Voor degene die aan IVF beginnen, veel succes. spannende tijd. Mijn zus, inmiddels moeder van een tweeling van 11, heeft IXI gehad.

Leuk om via dit forum te praten, ik wil namelijk niet met mijn vrienden (behalve 2) er over praten. Bang dat ze dan steeds gaan vragen hoe gaat het, ben je al zwanger. We willen het liever rustig aan doen samen.

Liefs,
Sandra

Terug
Bovenaan