Nieuw op het forum

Dames,
Heb vanmorgen voor het eerst het forum bezocht. De sfeer spreekt me erg aan. Ik heb twee vraagjes. 1) Waar staat NOD voor ? (zal wel domme vraag zijn).
2)weet iemand of het verstandig is om wel of niet een maand safe te vrijen als je met de pil stopt ? heb eigenlijk geen geduld meer....

gr
san

Hoi San,

NOD staat voor de dag dat je ongi moet worden, maar eigenlijk niet wil worden.
En wat betreft nog een maand safe vrijen...je hoort daar verschillende verhalen over. Ik zelf zou gewoon eraan beginnen en dan zie je het wel. Je hebt wel kans dat als je net gestopt bent, je cyclus nog op gang moet komen, doordat je al die tijd hormonen hebt geslikt. Nadat ik gestopt ben met de pil zijn wij er ook meteen voor gegaan en mijn cyclus was meteen goed op gang, dus het is toch bij iedereen verschillend.

In ieder geval heel veel succes toegewenst.

Gr. Ils

Hoi San,

welkom op de site. Ten eerste kennen we geen domme vragen, niet vragen is juist dom. Ik ben eind juni gestopt met de pil en wij zijn er direct voor gegaan. Ik zou 26 juli mijn NOD moeten hebben, maar nog steeds niet ongesteld. Het kan dus zijn dat je tweede ongi na het stoppen van de pil langer op zich laat wachten dan 28 dagen. Ik heb al wel gestest maar ben niet zwanger. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

gr. Sylvia

`Hoi,

ben ik nog een keer weer. Het is wel verstandig om te beginnen met het slikken van foliumzuur. Weet niet of je dat al doet, maar het is beter van wel.

gr. Sylvia

Hoi San,
Welkom op het forum.
NOD staat voor de dag dat je eigenlijk ongesteld zou moeten worden (maar dat natuurlijk niet wil worden!)

Ik zelf stop vrijdag met de pil.
Ga wel een maand (of hoe lang het gaat duren voordat het weer natuurlijk op gang komt) wachten.

Maar dat kan je ook niet doen! Het kan namelijk zover ik weet absoluut geen kwaad om gelijk te beginnen.
Ik vind zelf alleen dat er 2 minpunten aan zitten:

1: je weet niet wanneer je eigen menstuatie weer op gang komt dus je weet niet hoe lang het duurt voor dat je ei sprong er is. Kan voor veel onzekerheid zorgen. (kan soms maanden duren voordat het weer op gang is)En jij dan maar denken dat het gelijk raak is... veel testen is ook duur!

2: het schijnt dat als je de pil lang geslikt hebt je een vergrote kans hebt op een 2 eiige tweeling wanneer je direct aan de slag gaat. Het hoeft natuurlijk niet maar de kans bestaat!

Vind ik zelf reden genoeg om nog ff te wachten. Hoop natuurlijk dat ik gewoon na 4/5 weken ongi wordt en dan vrolijk aan de slag kan!!!

Succes.
Liefs Bieb.

Hoi hoi, Welkom.
Ik kan uit ervaring spreken over die onzekerheid. Wij hadden het geduld niet om te wachten en zijn meteen aan de slag gegeaan. Nu ben ik al ruim 3 maanden niet ongi geweest, twee testen gedaan in tussentijd, niet zwanger. Maar daar staat wel tegenover dat er wel de kans bestaat dat je zwanger kunt worden in deze periode. Het is dus maar net wat je zelf wilt.

Liefs MArianne

Hoi San,

Welkom op het forum.
Ik zou gewoon beginnen en niet eerst nog een maand wachten.
Het enige nadeel is (en daarom raden ze aan om een maand te wachten) dat als je de eerste maand direct zwanger bent, het moeilijk uit te rekenen is wanneer je uitgerekend bent.
Maar hier heb je dan de termijnecho voor, mocht het zover komen.
Verder zou ik het ook doen, omdat je de eerste maand dat je gestopt bent, iets meer kans hebt op een zwangerschap. De oorzaak weten ze niet.
Houd er wel rekening mee dat het wel een half jaar kan duren voordat je cyclus goed op gang is gekomen en regelmatig is.
Succes in ieder geval!
O ja, en begin al met foliumzuur slikken. Dit kun je gewoon kopen bij drogist of apotheek.
Hier moet je eigenlijk 4 weken van te voren mee beginnen.

Terug
Bovenaan