Nieuw rhesusfactor bepalen van baby via mijn bloed

Over 3 weken moet ik bloed prikken, dat gaat naar Amsterdam en daar gaan ze proberen te bepalen welke rhesusfactor mijn baby heeft

helemaal hartstikke nieuw, kan pas sinds julie 2011

Als mijn baby ook factor - heeft dan hoef ik lekker geen prik met anti-D en ook niet na de bevalling een prik of wachten na de bevalling tot ze de baby getest hebben.

ik ben vorig jaar juni bevallen en toen had je ook nog maar 2 echo''s standaard. Nu is dat ook standaard 3, wat verandert alles toch snel

Vond wel komisch dat ik eerst vertel dat het huishouden geheel door manlief en huishoudster gedaan wordt en de super onze boodschappen bezorgt, en maar 4 uur op therapeutische basis werk.Ik doe dus maar heel weinig.
Ik heb nu last van mijn heup dus ik moest proberen om nog rustiger aan te doen!!!
Enige hoe dat kan is om mijn dreumes ook op di en wo elders onder te brengen hihihi, maar dat doe ik pas op laatst. ze gaat al 3 hele dagen naar de opvang dus ik wil dat het liefst zo lang mogelijk uitstellen.

met 30 weken dat doen ze sinds juli 2010

sinds juli 2011 dus die nieuwe bloedprik voor de rhesusfactor

verandert veel in korte tijd, ik beviel in juni 2010 en toen was het idd nog 2 echo's standaard

Het is nog niet overal standaard 3 echo's. Bij ons ook alleen als er een reden toe is. Maar het gebeurt wel steeds meer. Eigenlijk wel logisch, steeds meer verloskundigen hebben nu een echoapparaat en zou zonde zijn om die niet te gebruiken lijkt me zo. Het gaat wel snel, toen ik 5 jaar geleden zwanger was van mijn eerste was net de 20-weken echo standaard en moest ik helemaal naar een andere plaats waar het enige echocentrum uit de buurt was.

Hoe kunnen ze eigenlijk de rhesusfactor van de baby zo bepalen, of is dat heel ingewikkeld?

het is ingewikkeld want je bloed moet naar amsterdam, alleen daar kunnen ze het testen en ook nog niet altijd. dus 80% ongeveer lukt het

je moet echt op de dag van 27 weken of de dag erna bloed prikken, andere dagen mag ook niet
en dan hebben ze met week 30 de uitslag en weet je of je wel of niet de anti-D prik moet hebben.

Scheelt wel want die prik is niet leuk en na de bevalling moet je nog eentje en als je kindje idd andere rhesusfactor heeft kom er nog meer bij kijken

Terug
Bovenaan