Nieuw ritme baby door KDV?

<p>Sinds maandag gaat onze kleine meid naar een kinderdagverblijf. Uiteraard heeft zij 3 maand geleefd op ons ritme en hebben we ons zo goed mogelijk gebaseerd op het ritme van de creche. Maar het is daar altijd wat drukker dan hier dus is het sowieso aanpassen. Nu vroeg ik mij af ...</p><p> </p><p>'s avonds staken we ze altijd rond 20u30 à 21u in bed en dan sliep ze tot 3 à 4u. Toen gaven we een voeding en sliep ze tot 7u ong. Nu is het zo dat we door de creche om 6u30 al opstaan voor haar voeding en dat we in twijfel zitten om haar bijvoorbeeld maar rond 21u30 naar bed te doen zodat ze met haar tussenvoeding dichter aanleunt tegen de ochtendvoeding en we het zo combineren. Maar hoe pakken we dat aan?</p><p>We halen ze om 16u40 op aan de creche en dan kan ze gerust nog een uurtje of anderhalfuur slapen. Dus pak volgend schema:</p><p> </p><p>06u30: opstaan voor eten en vertrek creche</p><p>07u40: aankomst creche</p><p>ritme creche + eten op vraag van baby (3maand) voorlopig</p><p>Soms eet ze daar om 16u, soms om 15u</p><p>16u40: ophalen creche - slapen tot +- 18u. Ze ligt in een draagzak op weg naar huis en slaapt daar gewoon keigoed in dus we halen ze er zo uit naar haar bed.</p><p>18u: wakkere tijd 1,5u --></p><p>En nu? :D. Laten we ze wat langer wakker, bv tot 20u en dan pas in bad en naar bed? Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen. </p><p>19u30 à 20: normaal gingen we nu in bad om het avonritme in te zetten en richting bed te gaan. </p>
 
Ik zou haar niet later naar bed doen ivm oververmoeidheid. De kinderopvang brengt ook een heleboel nieuwe prikkels met zich mee. Als het kan zou ik dat slaapje wanneer jullie onderweg naar huis zijn proberen te rekken, bij thuiskomst in bad, voeden en dan gelijk wegleggen voor de nacht. 
 
Het ritme komt vanzelf na wat gewenning op de opvang. Hoe doe je het normaal gesproken thuis? 
 
Mijn ervaring: 
Dochter ging naar de opgang met 14weken. Ik voedde rond 07/11/15/19/23 uur. Wakkertijd ca 2 uur en dan knuffelen en “spelen” in de box, soms in de draagzak of wipstoel. Bij thuiskomst lekker rustig aan , muziekje aan, in bad, voeden , daarna rond 19.30/20 uur naar bed. De voeding rond 23 uur een dreamfeeding die ze toen nog nodig had en dan sliep ze meestal totdat ik haar wekte om de dag te beginnen
 
Terug
Bovenaan