Nieuw ritme???

A

Anoniem

Guest
He meiden herkennen jullie dit?
Mijn meissie van 21 weken heeft al vanaf 6 weken een lekker strak ritme.
700 fles en dan slapen tot 1100 uur.
1100 fles en dan lekker wakker, mee wandelen/shoppen en af een toe een slaapje onderweg.
1500 fles en nu fruit, dan kun je haar lachend weg leggen voor een middag dutje om 1600 uur. Vervolgens slaapt ze tot 1800, gaat daarna in bad en krijgt om 1900 de fles.
Vervolgens kun je haar ook wakker in bed leggen rond 2000, dan slaapt ze tot 2300 uur, slaapt daarna lekker de nacht door.

Nu ruim een week....na de fles van 700 en ik leg haar weer terug, valt ze weer in slaap tot 900 uur of blijft nu wakker!!! vanaf 700.
Het punt is wanneer je haar in bed legt met de duidelijke signalen dat ze moe is....wil ze niet in slaap vallen, wel wiegend....soms wanneer je haar dan weg legt word ze wakker...
Vind het zo moeilijk, ze huilt nu zoveel dat ze moe is maar wil zich er niet er aan toegeven. Dit weekend ging het redelijk, ging ze rond 12 even slapen en rond 1600 uur. Vandaag is het drama....huilen huilen....mama huilen, ik weet het niet meer.

Wanneer ze niet voldoende heeft geslapen, is ze bij het naar bed brengen van 2000 helemaal van slag, terwijl ze normaal vrolijk inslaapt.

Hoeveel slaap heeft ze nog nodig? klopt het dat ze een ritme gaan veranderen? kan het te maken hebben met het sprongetje, of de tandjes waar mee we dachten dat ze ook bezig is.
Hopelijk hebben jullie tips voor me.
Groetjes Miranda

Lastig he?! Als ze zo ineens je ritme om gaan gooien.
Maar als ik het zo lees, is het misschien wel logisch dat je meisje rond 9.00u wakker word. Ze heeft dan de hele nacht al geslapen en is misschien uitgerust???
Ik weet het ook niet hoor maar het zou kunnen.

Mijn zoontje gaat ook om 7.00u weer terug naar bed en slaapt dan ook tot 9.00u/9.30u.
Ik haal hem er dan uit en kleed hem aan en dan krijgt hij fruit. Daarna spelen in de box en om 11.00u weer een flesje. Om 11.30/12.00 gaat ie weer slapen tot de volgende fles.

Misschien moet je gewoon eens kijken naar je meisje. Bijv. om 9.00u er dan maar uit en zodra ze weer vermoeidheidssignalen geeft weer op bed leggen.
Dan kom je meestal vanzelf wel weer in een vast ritme is mijn ervaring.

Succes ermee!

He bedankt voor je reactie,
Zoals jij het nu doet, was ook al een gedachte van mij....ze word natuurlijk groter en kan met minder slaap af. Dat ga ik dan ook maar proberen!
Ik dacht dat ze misschien het niet snapt dat ze om andere tijden in bedje ligt, ze heeft dan denk ik ook tijd nodig om hier weer aan te wennen. Ik zat ook al te denken om de tijden met voeden iets te rekken, zodat ze de laatste straks kan laten vervallen. Dat doe ik maar niet, dan ga ik de fles van 1900 maar iets rekken met het groente hapje.
Het ging zo lekker, het is zo'n lekkere meid, dit maakt je dan weer zo onzeker.
Maar goed, het gaat vast wel goed komen.
Thanks!!!!

Ik hoop dat het je lukt
Inderdaad word je er zo onzeker van als ze dan plotseling opeens iets anders gaan doen.
Ik heb dat ook hoor!

Nou succes ermee en laat je me even weten hoe het ging/gaat?

XMariska

Elke keer wanneer ik denk morgen doe ik het zo.....dan gaat het weer anders.
Zoals vandaag, ik dacht nu gaat ze mee na de fles van 700 naar beneden en dan rond 900 weer te bed tot elf....mooi niet, viel ze in slaap bij me op de arm toen ze de fles leeg had. Dit gebeurt s'ochtends nooit. Dus terug in bed en geslapen tot half 10. Om half 12 kon ik haar naar bed brengen. De afgelopen 3 weken is het elke ochtend anders.

Wat zouden jullie dan doen?
bijvoorbeeld   om half 8 mee naar beneden en rond negenen weer naar bed tot 11?
Bij het CB vertelde ze dat je gewoon weer een tijd na de fles en elke dag het zelfde tijdstip weer je ritme kunt invoeren. Niet kijken naar de slaap symptomen maar op de klok naar bed.

Hoeveel slaapjes en op welke tijden gaan jullie kindjes nog naar bed?

Alvast bedankt....

Oja....er zijn al 2 tandjes inzicht...!

Hoi,
Isis is 5 maanden, sinds 2 weken krijgt ze 4 flessen en is haar schema ongeveer:
7:00 fles
9:00 -11:15 slapen
11:20 fles
13:15 slapen
15:20 fles
17:20 slapen
19:45 fles
                badje
21:00 slapen

Dit is nu in grote lijnen haar schema, ongeveer 2 uur op en ongeveer 2 uur slapen. We hanteren rust en regelmaat: wakker worden - fles - knuffelen/spelen op schoot, verschonen, zelf spelen en bij slaapsignalen naar bed. Dit voelt goed en met Isis gaat het goed. Overigens wil ik Isis niet in een schema 'proppen', maar  dit schema is mede ontstaan door wat ze zelf aangaf.
Succes,
x Esther (Isis 29-11-06)

Hallo!

Wat vervelend zeg... Leonie is nu 6 maanden (bijna 7) en heb helemaal geen problemen met slapen enzo.. Ze is zo ontzettend aan het ritme gewend, ze komt ook niet tussendoor ofzo.. (even afkloppen!!!) Ons schema ziet er als volgt uit:

08.00 - 09.00 uur fles
10.00 uur fruithapje (zelf geprakt)
12.00 uur fles
12.30 - 12.45 bed
15.00 - 15.30 uit bed en in bad
16.00 uur fles
18.00 uur potje
20.00 uur fles
20.30 - 20.45 bed

en dan slaapt ze lekker door tot de volgende ochtend!

Als ze op het kdv verbijf is dan is het slaap   ritme wel anders dan thuis, maar de dagen dat ik niet werk, slaapt ze lekker op de gezette tijden, en heb ik lekker de middag voor mezelf! Ook krijgt ze de 1e  fles natuurlijk eerder dan op de dagen dat ik niet werk. Dan tussen 07.00 en 07.30 uur.

Schema ziet er misschien heel strak uit, maar het werkt super!!! Ze is er echt aan gewend, wat ook weer lekker is voor ons, omdat we daar gewoon op die tijden rekening mee kunnen houden!

Moet er ook wel bij zeggen dat ik zelf geen   borstvoeding heb gegeven, en dat dan ook wel scheelt natuurlijk met de voedingstijden.

Groetjes,

mama16102006

Bedankt meiden,
Ik ga direct gewoon dan een nieuw ritme invoeren en op naar de vier flessen.
Haar tandjes zijn ook door, het zal dan allemaal wel weer beter gaan.
Wanneer ik het ritme invoer, zal ze er hopelijk gauw aan wennen.

Thanks,
Miranda

Terug
Bovenaan