Nieuw schema...wat te doen?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Elise is morgen 7 maanden...dus weer een nieuw schema!
Het verschilt nu niet zoveel als met het schema van 6 maanden.
4 voedingen waaronder, 2x pap (bambix) ik ben nu al een maand bezig om bij Elise pap naar binnen te krijgen...maar het lukt gewoon echt niet...ja hoogstens 5 hapjes ofzo..dus heb ik het van de week maar opgegeven.
En geef ik nu gewone voeding in de fles (zonder bambix) zou ze het hard nodig hebben de bambix ,of kan ik het weglaten?

En er staat ook dat ze na het groentehapje ook 100ml volle yogurt moet hebben, zou een danoontje ook genoeg zijn? Of gaat het om andere voedingstoffen die in yogurt zitten?

Dus heeft iemand advies wat ik het beste kan doen?

Groetjes Linda

Hoi

Ik denk dat als je dochter niet nog meer trek heeft ze voldoende heeft aan alleen de fles (zonder bambix).Sommige kinderen vinden pap nou eenmaal niet lekker.En het toetje wissel ik af.....danoontje is erg zoet dus ik zou met yoghurt beginnen en het zo nu en dan is afwisselen.Succes!!

Daphne

Hoi,

Je geeft het dus van een lepeltje begrijp ik?? Mijn dochter wilde dat dus ook niet...
maar wél uit de fles!! kan je eventueel proberen... mits ze er behoefte aan heeft.
Ik doe het vermengen met vanille-rijstebloem half om, en dat vind ze wel lekker.

Uhhh ff denken, wat had je ook al weer nog neergezet?? weet 't ff niet meer (is ook al laaaaaaat  )
Ik spiek dalijk nog een keer.... hahaha

Groetjes Debby mv B'Elanna

oh ja, ik heb hier dus een yoghurt weigeraar...
Ze krijgt gewoon soms een danoontje, en ook gewone melk erbij.
Ik ben met een heeeeeel klein beetje begonnen puur op het feit om haar eraan te wennen.
Of het mag... geen idee, en maakt mij ook niet uit. Ondertussen drinkt ze zo een 50-100cc melk erbij, leg er maar net aan.

Groetjes Debby mv B'Elanna

Ja ik geef het  van een lepeltje...maar de flessen gaan er ook moeilijk in op het moment, vanwege haar tantjes die aan het doorkomen zijn!
Ik heb het weleens geprobeerd om het in de fles te geven, maar dat was ook niet echt een succes!
Maar ik denk wel dat ik ga proberen te mengen met nutrix...wat je zegt..is wel een goeie!
Nutrix gaat er wel goed in (in Fles dan he...bordje ook niet!)

Bedankt, groetjes Linda

Elise is morgen 7 maanden...dus weer een nieuw schema!
Het verschilt nu niet zoveel als met het schema van 6 maanden.
4 voedingen waaronder, 2x pap (bambix) ik ben nu al een maand bezig om bij Elise pap naar binnen te krijgen...maar het lukt gewoon echt niet...ja hoogstens 5 hapjes ofzo..dus heb ik het van de week maar opgegeven.
En geef ik nu gewone voeding in de fles (zonder bambix) zou ze het hard nodig hebben de bambix ,of kan ik het weglaten?

En er staat ook dat ze na het groentehapje ook 100ml volle yogurt moet hebben, zou een danoontje ook genoeg zijn? Of gaat het om andere voedingstoffen die in yogurt zitten?

Dus heeft iemand advies wat ik het beste kan doen?

Nou, ik doe het even zo, anders ben ik dadelijk ook je vragen weer vergeten! hahaha

Ik heb het ook een tijdje zo gedaan, met die nutrix vanille en dat heeft hier ook goed geholpen! Ik deed toen half bambix en half nutrix en toen steeds minder nutrix en steeds meer bambix. Nu eet ze de bambix gewoon.
Heb je al eens smulpap of melkpap (zit al opvolgmelk in, met appelsmaak!) geprobeerd???
Dat vind ze hier namelijk heeeeeerlijk! Daar blijft ze van dooreten! Hahaha!

En als toetje na de groenten geven wij meestal fruit, omdat ze dat smorgens nooit krijgt omdat ze bijna de hele morgen slaapt (haha).
En anders (als ze het wel al gehad heeft) geven we een danoontje start, die zijn vanaf 4mnd.
Yogurt heb ik alleen een keer van mij laten proeven, maar vond ze een beeeeeeeeetje vies/raar.
Snap eerlijk gezegt ook niet waarom ze dat moeten? (weet iemand dat?)
Ze krijgen toch nog genoeg melk binnen?

Succes ermee!

Hoi...

Ik heb het vanochtend geprobeerd ( bambix en nutrix door elkaar) ze heeft wel meer op ...maar tjonge wat een slagveld zeg om ik maar iets binnen te krijgen (ook via de fles dus)!
Smulpapje heb ik weleens geprobeerd ja,maar ook daar is ze niet gek op.
Ja weet je wat ze wel lekker vind? dat spul van nestle...frisfruitje ofzo en dan in aarbeien smaak...maar ja das weer geen pap he?

Ja ik ben ook wel benieuwd of iemand weet waarom yogurt gegeven moet worden,ik zie daar ook niet echt de noodzaak van in!

Groetjes Linda

Marly krijgt ook geen yoghurt (ik heb daar ook nooit iets over gehoord hoor dat ze dat moeten eten).

haar schema is nu:

7.30 : fles 180 + 6 schepjes
11.00 : danoontje of liga en diksap
12.30 : wat brood (sinds vandaag) en fles 150 + 5 schepjes (drinkt ze niet helemaal)
16.30 : groente (heel potje) en fruit (1/2 potje)
20.00/20.30: papfles 180 + 6 schepjes + 3 schepjes nutrix vanille (begin van de week met bambix)

Terug
Bovenaan