nieuw schema

allereerst iedereen die dit leest nog een spetterend en gelukkig nieuwjaar met jullie kind! maar nu dit, wie kan mij helpen?! Mijn 8 mnd oude Sem heeft van het cb een nieuw voedingsschema gekregen:

'smorgens pap van fles
tussendoortje (koek) met sap
tussen de middag brood met fles
tussendoor fruit met sap
'savonds groente/aard/vlees
voor het slapen fles

Dit gaat goed alleen nu is zijn slaapschema overdag helemaal in de war, hij sliep 3x per dag, nu 2x maar niet meer op vaste tijden.
wie volgt dit schema ook en op welke tijden slaapt je kind dan en hoe lang? groetjes Leontine
 
Hoi Leontine,
Mijn zoontje volgde dit schema ook. Hij sliep van 9 tot 10.30 uur, daarna het tussendoortje. En hij sliep van 13.00 tot 15.30 uur dus na het brood. Om 15.30 het tussendoortje. Dat ging heel goed. Naarmate hij ouder werd, werd vooral het ochtendslaapje steeds korter maar dat gaat vanzelf.
Succes. Groetjes, Suzanne
 
Mijn dochter volgt deze schema ook sinds 8 maanden. Haar slaapschema is daardoor ook best in de war. Na de eerste pap fles in de ochtend sliep ze meestal door tot de volgende voeding en dan in de middag nog een dutje. Dat doet ze dus niet meer. Nu valt ze meestal van moeheid om rond 18.00 uur maar dat komt zo slecht uit want daarna gaat ze pas rond 00.00 uur pas weer slapen. Ik probeer haar ook overdag weer een dutje te laten doen of in iedergeval voor 18.00 uur maar dat wilt niet altijd lukken ze krijgt volgens mij gewoon veel energie van haar voeding (dat is goed) en die moet natuurlijk ook verbruikt worden. Nu de afgelopen week begint ze weer rond een andere tijdstip haar dutje te doen, zo rond 14.00 a 15.00 uur en dat komt mooi uit. Nu maar hopen dat het zo blijft.
 
Terug
Bovenaan