nieuw slaapschema met 9 maanden ?

Hoi allemaal,
Mijn dochtertje is nu 9 maanden en heeft al maandenlang hetzelfde slaapschema gehad.
's Morgens om 7.00 de fles, drie kwartier tot een uur spelen en dan tot ongeveer 9.00 slapen. Dan van ongeveer 11.30 tot 13.00   en van 16.00 tot 16.45. en dan om 19.30.
De laatste dagen ligt ze nadat ze, na de eerste fles, weer naar bed gaat een hele tijd wakker en valt pas tegen 8.30/9.00 in slaap om een half uur later wakker te worden.
Het lijkt dus wel alsof ze ineens minder slaap nodig heeft.
Daarom is mijn vraag : Hoe vaak slapen jullie kindjes nog en hoe doen jullie het met het eetschema?
Alvast bedankt !!

 
hoi

Mijn dochtertje is nu 8 maanden en heeft het volgende schema:
'smorgens 7.00 pap
10.00 fruithapje en wat diksap
daarna gaat ze een uurtje  slapen  
ongeveer 12.00 uur eten we een broodje en krijgt ze een fles
dan rond 3 uur een cracker/soepstengel en wat diksap
daarna slapen (weer een uurtje)
ongeveer 17.00 een potje groente+danoontje
19.30 nog een fles en dan naar bed

van mijn andere dochter (nu 2 jaar) kan ik me herinneren dat we dit schema hadden tot ze ongeveer een jaar was, toen ging ze naar `1x slapen s middags

groetjes
Melanie


 
hoi judith

mijn zoontje is nu ook negen maanden en hij slaapt nog twee keer per dag
in de morgen slaapt hij van 9.30 tot 11.00 en s'middags van 13.30 tot 15.00 soms wat langer. en dan sávonds gaat hij om 19.30.
veel succes met om schakelen.
groetjes san
 
Hoi Judith,

Mijn zoontje is nu 9,5 maanden. Zijn slaap-eet schema is nu als volgt:

7.30 wakker en ontbijt (1/2 pap en 1/2 melk, totaal 240 cc)
9.00: fruithap
9.30 moe: slapen
11.30 wakker
12.00 eten: bammetje met boter en fles melk (210 cc)
13.00 moe; slapen
15.00 wakker; drinken en cracotte o.i.d.
17.00 moe; slapen
18.00 wakker; warme hap en toetje (biogarde met/zonder vers fruit)
19.00 evt. nog flesje melk afhankelijk van hoeveelheid drinken dat hij heeft gehad
19.30 naar bed en meestal niet meer wakker worden

De tijden zijn richtlijnen, het wil wel eens een half uurtje verschillen. Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Groetjes Marieke
 
Bedankt voor jullie schema's, ga kijken of ik die van mijn dochtertje wat kan aanpassen.
Wacht alleen even af tot het warme weer voorbij is  want ze slaapt dan meer dan normaal met dit weer.  Na de eerste fles ligt ze als vanouds weer een hele tijd te slapen met daarnaast de andere slaapjes.
Je blijft voor verrassingen staan bij die kleintjes.

groetjes, Judith
 
Julian is nu bijna 9 maanden.
Zijn schema is als volgt:

7.30           fles
10.00        sapje
11.00        brood + fles
11.30        slapen
13.30        weer wakker, dan krijgt hij fruit.
16.30        groente
17.00        slapen
18.00        weer wakker
19.00        fles en daarna slapen tot de volgende morgen.

Hij sliep eerst 3x 3 kwartier en toen zijn we over gegaan op 2 slaapjes.
De eerste week gaf in om 10.30 al zijn boterham en fles omdat hij het langer niet wakker kon houden.
Hij kruipt nu sinds een week en is nu echt versleten, hij slaapt nu ook langer achter elkaar.
groetjes Marisca
 
Hoi Marisca, ook bedankt voor je schema.
Hopelijk kan ik het ook zo gaan uitbouwen. Ik ben bang dat wanneer ik haar na de eerste fles ophoud, ze om 10.00 echt op zal zijn. Meestal zit er maximaal 3 uur tussen de slaapjes. Ze is ook net aan het kruipen (lijkt nog meer op tijgeren) en verbruikt ook meer energie.
 
hoi,
elk kind is uniek en elk kind is anders kijk naar de behoeftes van je eigen kind probeer daar een weg in te vinden en zodra je die weg heeft verandert een kind weer.
lange tijd slapen ze `sochtens en `smiddages en zo in ene slaan ze een tukkie over.
wat ik bij mijn zoontje merkte is dat hij periodes had van heel veel slapen en van minder.
en ik merkte dat als hij heel lang slaapt weer iets niets gaat ontdekken of ontwikkelen.

eerst kreeg hij lange tijd `s ochtens pap tot ongeveer een jaar toen over gegaan op brood `s ochtens dit ging prima at als een dijker maar toen kwamen zijn kiezen en moest geen brood meer en later weer wel en nu is hij anderhalf en ik geef hem nu weer elke ochtend pap. zo zie je maar het verandert zo weer.

groetjes monique
 
Terug
Bovenaan