nieuw vervolg afvaltopic

Hallo allemaal,

wat gaan jullie allemaal goed zeg! Ik was vrijdag 2,4 kilo lichter als maandag. Van het weekend was het pet..... Zaterdag zou ik taart bakken met Tijn, mezelf voorgenomen om daar niet van te snoepen, maar tja ik moet mezelf schamen, hahaha. Gisteren begon ik goed, we zijn echter wezen wandelen bij de Posbank (Veluwe) en na afloop een pannenkoek wezen eten bij het pannenkoekenhuis. Vanmorgen was de weegschaal dan ook niet zo aardig tegen me (wel altijd nog 1,4 kilo lichter als vorige week).
Vandaag de boel weer opgepakt, ik moet wel zeggen dat ik me niet meer strikt aan de menu's houd, bovendien zoek ik ook internet af naar recepten.
Vanmiddag lekker een salade met garnaaltjes gegeten, hmmmm lekker.

@ Roos, vervelend van die obstipatie, als ik daar last van heb, maak ik onderstaande als ontbijtje:

4 eetlepels slagroom
4 eetlepels water
2 eetlepels gebroken lijnzaad
1 klontje boter
evt beetje zoetstof
voor de smaak is kaneel of cacao erdoorheen erg lekker

Je mixt alles door elkaar en doet het dan 1 minuut in de magnetron, even laten staan en dan eten, ik vind het best lekker. Ik heb ook recepten gevonden met sojamelk ipv slagroom.

Groetjes Danielle

Nou, toch nog supergoed dat je nog steeds 1,4 kilo lichter dan vorige week bent, hoor, jeetje, da´s best veel.... Toch?
Hier gaat Sonja redelijk goed. Af en toe is het even lastig, maar ik merk dat mijn lichaam wel wat meer gewend is aan wat minder eten. Denk dat er een halve kilo af is, ofzo. Dus we gaan maar eens even goed volhouden.
Succes allemaal met afvallen!

@Danielle: ik kan me heel goed voorstellen dat je je met zulke leuke dingen je niet aan je dieet gaat houden, groot gelijk, daar is het veel te gezellig voor :)
@Hannah: ik varieer ook met Sonja, alhoewel... echt veel valt er niet te varieren eigenlijk..
De maaltijden vind ik echt goed te doen, maar het snoepen, dat mis ik echt heel erg !!
En de chocola... en nu ben ik nog niets eens ongesteld, kan nog wat worden !
Ben je niet gelijk vanmorgen op de weegschaal gaan staan ?? Ikke wel, daar ben ik wel te nieuwsgierig voor:)
Succes meiden !
Liefs, Sophie

@Danielle...Hopeloos hier.Laat ik beginnen met het feit dat er hier 2.8 kilo af is, (3 ons erbij doordat Noa, oudste dochter van mij afgelopen zaterdag jarig was) maar na 5 dagen Dr Frank (oftewel na 5 dagen geen brood te hebben gegeten) kon ik niet meer naar het toilet...Echt dramatisch, moest een klysma, pff...en nu, zou nu 8 dagen bezig zijn, maar loop nog steeds met een harde buik...niet meer zoals voor de klisma maar mijn darmen zijn flink overstuur.Oke, ik heb een chronische darmaandoening (Colitus, zusje van Crohn) maar ik eet echt zo gezond, zoveel groente en zo...Maar ja, blijkbaar hebben mijn darmen ook de vezels uit brood nodig en niet alleen uit groente....Nu weer brood aan 't eten, want had dagenlang vreselijke buikpijn....Pffff, en dat voor gewichtsverlies...heb er alles voor over maar het moet wel verantwoord zijn...Ik ga morgen bij de reformwinkel lijnzaad halen, voor 's morgens door de yoghurt, en hoorde ook vandaag dat er speciaal koolhydraatarm brood is...Was wel 4 euro per stuk, maar doe daar wel een week mee (invriezen), dus in combinatie van lijnzaad bij mijn ontbijt en 's middags lunchen met koolhydraatarm brood en 's avonds gewoon Dr Frank mee-eten, gaik deze week in...
Begin deze week ook weer met sporten, 3 keer, dat moet wel effect hebben dacht ik zo....
O ja, mijn man (volgt nu ook Dr Frank) sinds 8 dagen....meneer gaat dus als een trein...gan gan...hij heeft al een gaatje i zijn broeksriem bijgemaakt....
Danielle, dank voor de tip, ik ga hem uitproberen!
Groetjes Roos.

Hoi hoi, dank voor je tip Danielle, hier is het flink mis gegaan...er is nu na 1 week 2.8 kilo af, (ondanks verjaardag zaterdag van m'n oudste dochter) maar al na 5 dagen zonder brood te hebben gegeten ging het niet meer, kon niet meer naar 't toilet...Moest een klisma, echt 'n drama 's avonds laat...Op dit moment loop 't nog niet helemaal goed...Morgen ga ik lijnzaad halen bijn de natuurwinkel en gooi dat door de yoghurt, verders over koolhydraatarm brood gehoord.(Weliswaar 4 euro per stuk maar doe daar in m'n eentje minstens 1 week mee, omdat ik het invries).En dan gaan we dat proberen, maar moet zeggen, be wel geschrokken, ik heb een chronische darmaandoening (Colitus, zusje van Crohn) dus ik moet al extra 'zuinig' zijn met mijn darmen.
Deze week weer begonnen met sporten (3 x per week) dat moet effect hebben!
Succes allemaal!
Gr.Roos.

Hier gaat het voor mn gevoel maar matig ondanks dat ik toch een krappe kilo ben afgevallen.
Iemand anders zou denken..... yeh een kilo! maar op de weegschaal val ik wel af maar merk er zelf gewoon niet zoveel van.
Ik zou nu dan 4 kilo kwijt zijn,(voorheen 71 en nu 67) maar alles hangt nog net zo en mn kleren zitten nog net zo als voorheen.

Hoe kom ik in vredesnaam van die buik!!! af??
Heeft iemand daar een goede tip voor?

Liefs Marina

@danielle; haha ontbijten met slagroom, dat wil toch iedereen?

pff hoe en waar krijgen jullie alle recepten enzo dan
hier ook zo,n domme doos met afvallen tlukt me nooit ik pak altijd wel weer wat lekkers pff zucht en hier net als mini ook die rotbuikkkkkkkkk en tis bij mij alleen de buik moet nog mini 8kilo af

Patricia, kijk ff op www.eenkiloperweek.nl
Dat is het Dr Frank diet, goed vol te houden (mits je geen moeilijke darmen hebt!)
Je moet je eerst aanmelden, da krijg je elke dag een recept voor ontbijt, lunch en avondeten.Je zou het 2 weken kunnen opsparen zoals ik het deed, en da een schemaatje kunnen maken wat je gaat eten, dus wat je het lekkerst vind...
Ik ben nu 3 kilo kwijt, maar moet wel smokkelen met brood, (mag je namelijk niet) wat mijn darmen functioneren niet zonder brood.
Groetjes Roos.

Terug
Bovenaan