Nieuw voedingschema

hallo medemama's,

Ik weet niet hoe het met jullie zit, maar ik lijk klem te komen met het aantal voedingen en hapjes/probeersels. Ik heb tijd te kort en ik zit nog wel thuis.

Op dit moment is het nu zo:
rond half 8 fles 180ml+6 scheppen
rond half 11 (na ochtendslaapje) fruithapje (ong 200mg)
rond 12 uur half 1 180ml+6scheppen
Dan moet er ergens nog een boterham tussen maar we zijn ook bezig met een veranderend slaapritme dus die schiet er even bij in, Maar die komt dan denk ik maar na het middagslaapje (als ze niet te laat wakker wordt)
rond 5 uur groentehapje (die wil er vaak niet in,maar we zijn weer wat beter bezig omdat ik de fles van 4 uur weg heb gelaten)
rond 6 uur fles 180ml 6 scheppen (daar laat ze een deel van staan)
Rond 11 uur papfles 150ml met 5 scheppen voeding en 3 scheppen rijstebloem (we hebben geprobeerd die weg te laten, maar dan komt ze 's nachts)

Hoe doen jullie dat, na het fruithapje loop ik een beetje vast, L. slaapt nu al om 12 uur tot een uur of 15:00.

O ja die laatste fles liet ik weg voordat ik die van 4 uur uit het schema heb gehaald hoor. Dus toen kreeg ze in totaal 5 voedingen.

Ik heb hier ook de afgelopen week wat zitten klooien om van alles te veranderen. Door de introductie van brood viel hij vlak voor z'n brood in slaap, niet erg handig dus, en door de introductie van z'n toetje had hij niet meer op tijd zin in z'n papfles... Maar het lijkt nu goed te gaan en we hebben nu dit schema:
9.00 pap uit een schaaltje
10.30 slapen (hij heeft dan z'n lange slaapje)
13.00 brood (omdat ik onze eetmomentjes toch wel op elkaar wil afstemmen, samen eten stimuleert je kindje ook om te eten)
14.00 fles 200cc
15.00 fruit
16.00 slapen
18.00 groente en toetje
19.30 papfles 200cc en 3 schepjes rijstebloem
20.00 slapen (klokje rond)

Als ik je goed begrijp gaat het bij het groentehapje pas mis want die eet ze niet helemaal op en haar fles drinkt ze daarna ook niet leeg. Misschien zit ze dan nog vol? Misschien kun je proberen om die een uurtje later te geven en een wat grotere papfles ergens wat later op de avond, dus bijv. groente om 6 en papfles om 8 of 9 en wie weet laat ze de fles van 11 uur dan wel staan omdat ze lekker doorslaapt. Weet niet hoe zwaar ze nu is maar veel kinderen hebben nog maar 3 flesvoedingen nodig rond deze leeftijd ipv 4. Wat die boterham betreft zou ik gewoon een broodkorstje, of een paar stukjes van het binnenste met een beetje halvarine/margarine geven voorafgaand aan de fles van 12 uur want zo weinig brood voedt niet echt bij ze (meer een tussendoortje wat nog een maaltijd moet gaan worden) en de fles erachteraan spoelt lekker weg. Da's ten minste hier wel zo haha. Hoop dat je er wat aan hebt!

Wij zitten sinds een week of 2 op het volgende schema en dat gaat heel goed. Het wisselt soms wel een beetje qua tijden.

8.00 wakker en borstvoeding
9.30 fruit + thee en daarna slapen
12.00 brood met boter + borstvoeding. Daarna slapen
'S middags nog een keer een korst/babykoekje/stukje fruit + thee waarna ze vaak nog even slaapt
17.00 groente + thee
18.30 slapen. Ik maak haar dan 's avonds nog 1 keer wakker om te drinken. Meestal rond een uur of 21.00/22.00 wanneer het mij uitkomt waarna ze doorslaapt tot de volgende ochtend +/- 8.00

Noa is van 19 september.

Hier gaat het nu zo:

7u uit bed en fles 180/6
8.30u slaapje
Na slaapje fruit
11.30u stukjes brood
12.00u fles 180/6
12.30u slaapje
Na slaapje soepstengel en diksap
16.15u groente en fles 90/3
16.45u slaapje
19.00u fles 210/7
19.30u naar bed

Wat een verschillen allemaal! Mijn meisje is van 8 sept en bij ons gaat het nu zo:

7.15 fles 180/6
9.15 fruithapje
9.30 slapen
12.00 fles 180/6
15.30 kleine fles en broodkorst
17.00 groentehap
19.00 fles 180/6 en naar bed tot volgende ochtend

Ik ben ook ontzettend aan het rommelen ermee. Vaak drinkt ze de laatste fles niet leeg, dan .maken we haar s avonds nog wakker maar drinkt ze ook maar 50 cc. Ik ga vandaag maar eens pap proberen s middags. Heb dat eigenlijk niet gedaan omdat ik bang was dat ze anders te weinig drinkt want iets anders drinken wil ze eigenlijk niet.

Grappig dat het bij iedereen zo anders is. Blijft een beetje zoeken. Ons mannetje is nog maar net 6 maanden dus ik moet het voedingsschema nog aan gaan passen maar ik hoef pas volgende week naar het CB. Bij ons ziet er nu ongeveer als volgt uit:

7.00 fles 210/7
10.30 fruithapje
12.30 fles 190/6 soms 210/7
16.30 fles 190/6 soms 210/7
19.00 groentehapje
21.00 fles 210/7

Hier sinds deze week ook veranderd, onze zoon wil heel graag nog de fles, liefst 5x per dag. maar nu veranderen we

6u fles
half 10 fruithap met liga
12u brood
14u fles
17.30 groentenhap
19.30 fles

Terug
Bovenaan