Nieuw

Hoi allemaal,

Soms lees ik de berichtjes op deze site en altijd dacht ik dat het bij mij wel meteen zou lukken. Stom, want ik zit nu alweer in ronde 5. Elke keer kon ik het goed van me afzetten, maar toen ik afgelopen donderdag ongi werd was ik teleur gesteld en verdrietig. Ik heb afgelopen maand elke ochtend getemperatuurd, maar daar kan ik heeeelemaal geen wijs uit. Het lijkt continu op 36,8 te blijven hangen.... Hebben jullie ervaring met het bepalen van je eisprong???? Groetjes Babs

hoi Babs,
Je temperatuur moet ongeveer na 15 dagen stijgen als je een cyclus hebt van 28 dagen en als je een eisprong hebt. Mijn temperatuur zit meestal rond 36.6, daalt dan net voor mijn eisprong naar 36.4 en stijgt dan in 2 a 3 dagen naar 37.2. Net voordat hij stijgt heb je je eisprong. Het is handig om 3 maanden te temperaturen (rectaal en s'ochtend voordat je opstaat) en als daar uit blijkt dat je temperatuur niet stijgt dan heb je waarschijnlijk geen eisprong en is een afspraak met de HA de volgende stap.
Succes
Marielle

Ik heb nog geen ervaring met temperaturen, maar ik heb de huisarts gevraagd en die zei het volgende: zodra je wakker wordt, nog voor het opstaan, en het hoeft niet rectaal mag ook onder de oksel als je maar elke dag hetzelfde doet. het gaat er tenslotte om om een trend te herkennen.

Verder vroeg je me waar teunisbloemolie capsules voor dienen en die kunnen helpen om je cyclus regelmatiger te maken. Ik heb een zeer onregelmatige cyclus waar ik die vroeger (voor de pil) nooit had.

Ik heb het ook een maand onder mijn oksel gedaan, maar dit is echt niet betrouwbaar!! In alle literatuur die ik gelezen hebt raden ze aan om rectaal te temperaturen en vind het echt raar dat een Ha dit adviseert. Echt rectaal doen om een goed beeld te krijgen en rekening houden met afwijkingen door alcohol en uitslapen in het weekend(bij afwijking kun je de oorzaak noteren om een goed beeld te krijgen)
Marielle

Kijk anders eens op www.9maand.com/cyclus/btemp.php
Verder is het de bedoeling van temperaturen dat je dit min. 3 maanden achter elkaar te doen om een goed beeld te krijgen van je cyclus

Terug
Bovenaan