nieuw

Hallo allemaal,
ik ben hier vandaag voor het eerst.
ik zal me even voorstellen ik ben martine en ik ben 30 jaar.wij zijn vanaf sept 2003 aan het proberen om zwanger te worden.wij zijn nu in het ziekenhuis bij de gyn die heeft bij mij al een laproscopie en een baarmoederfoto gedaan. en bij mijn man is het ook onderzocht was allemaal goed.ze hebben mijn bloed ook onderzocht nu heb ik een te laag progesteron gehalte.dus nu gaan ze bij mijn volgende ongi in jan een cyclustest doen en als dat niet goed uitpakt krijg ik pilletjes.dus al met al ook een gedoe.terwijl ik toch al een dochtertje heb van bijna 4 en dat is gewoon spontaan gebeurt was al na 2 maanden zwanger. maar ja kun je toch zien dat het toch ook kan veranderen.maar ik ben wel benieuwd wat er nu allemaal gaat gebeuren.weet iemand mischien ook of een cyclusanalyse hetzelfde is als een samenlevingstest?Ik hoop dat ik een paar reacties krijg want het is toch allemaal best wel moeilijk ondanks dat ik al een kindje heb.verlang ik toch wel weer naar een nieuwe zwangerschap.groetjes martine

hoi niem, volgens mij is het niet het zelfde als een samenlevingstest. Bij een smanelevingstest kijken ze naar de hoveelheid/bewegelijkheid van het zaad gecombineerd met het baarmoederhals slijm (dus hoe beweegt het zad zich in het slijm). een cyclusanalyse is volgens mij de analyse van je cyclus oftwel wanner vindt de eisprong plaats, hoeveel eitjes rijpen er etc. Dit gebeurt neem ik aan via een inwendige echo. Nou meid we zullen duimen dat het toch spontaan gaat lukken liefs simone

Hallo Martine,

je verhaal net gelezen. Wij maken op dit moment hetzelfde mee. We hebben een schat van een dochtertje van 2,5 jaar en we zijn nu ongeveer 2 jaar bezig om een tweede kindje te krijgen.... de eerste spontane zwangerschap, waar we onze dochter door hebben gekregen duurde ook een maand of 8.... Afgelopen mei zijn we naar de gyn. geweest. Mijn vrouw heeft een onderzoek gehad, alles goed... Mijn sperma is van zeer slechte kwaliteit en vaker meer dood dan levend... We hebben nu twee IUI behandelingen achter de rug, vanmiddag de 2e en het was echt geen pretje... We hadden een gyn. die absoluut niet belangstellend was... erg fij, hij zal wel een auto vol kinderen hebben.... Je ziet het wij verlangen ook erg naar een kindje..... Wij wensen je heel veel sterkte en tot de volgende keer.

Joost en Susanne

Terug
Bovenaan