nieuw

Hoi allemaal,

Ik lees al een poosje mee; maar vond het wel zo eerlijk om me eerst eens voor te stellen voordat jullie mijn naam hier tegenkomen enzo..
Ik heb wel het idee dat jullie hier aardig op de hoogte zijn van elkaars doen hier.

Vandaar effe een kort berichtje als kennismaking van mijn kant;

Ik ben dus "truusje" , 29 en woon samen met een fijne vent van 37 ;
Huisje, boompje, beestje....
Helaas loopt de harde werkelijkheid ietwat anders dan onze wensen..vandaar mijn aanwezigheid hier.

Na negatieve samenlevingstesten, uitslag slecht zaad, HSG, kijkoperatie, 6 x IUI met hormoon stimulatie (clomid, pregnyl) zijn we op het punt IVF belandt.
Om dit traject nog even uit te stellen hebben we dankzij een pittig gesprek met de gynaecoloog nog 3 x IUI gekregen in natuurlijke cyclus.
Weinig kansen, weinig hoop; maar  nu even  geen hormoon gedoe en dus nog geen IVF.
Dus...middels een ovulatietest bepalen wanneer vruchtbaar en dan bellen naar ziekenhuis voor IUI op de volgende dag.

Niet dat wij niet willen; de IVF; ik bedoel we hebben het dan over betere kansen, maar ik heb het idee/gevoel dat ik hier nog niet aan toe ben; ik ben bang dat de spanningen die ik zal ervaren nu met IVF negatief gaan werken..dus nog even op de oude, ietwat geweizigde versie verder ..en dan later met frisse moed verder.IVF betekent voor ons ook weer een ander ziekenhuis /een andere arts etc...

Zo.

Dit was toch een heel verhaal..tot schrijfs...

Hoi, jij hebt al heel wat achter de rug zeg! Ik lees ook al langer de verhalen en heb me ook pas van de week voorgesteld. Omdat ik eigenlijk met jullie allemaal meeleef, vond ik het wel zo netjes om me voor te stellen. Wij staan aan het begin van IUI, hebben in maart een intake gesprek en zijn erg benieuwd hoe het gaat lopen. Ik hou er geen rekening mee dat we meteen de eerste keer zwanger worden, maar een klein beetje hoop heb je uiteraard altijd. Ik heb het idee dat IUI niet zo zwaar is als bijv. IVF of ICSI. Hoe zijn jou ervaringen met IUI?

Tot horens, Pleun

Hai Pleun,

Tja onze ervaring met IUI..we kunnen nog geen vergelijking maken met IVF..

Wij hadden dus eerst 6x IUI met hormoon stimulering; clomid en pregnyl;
Op zich had ik niet heel veel last van die hormonen de eerste keren, pas de laatste behandelingen ging ik wat heftiger hierop reageren; maar dit viel op zich ook best wel mee.
Ik ben echter wel blij dat ik nu niks inneem, het voelt toch wel eens stuk prettiger.
Wat ik vervelender vond waren die folikelmetingen; die intimiteit steeds en telkens door een ander vond ik toch wel onprettig.

De eerste keren was er wat stress; snel potje inleveren en dan afwachten en toch wel een beetje spanning rondom de inseminatie.. achteraf bekeken viel het ook allemaal wel mee..maar ja ik maak me wel eens een beetje te veel sruk.

Na de inseminatie kon ik altijd gelijk opstaan..daar had ik wel moeite mee, maar da's weer een ander verhaal; ik wou best blijven liggen en had het idee dat alles er direct weer uitging... Ook de dag zelf hield ik me vaak wel wat rustiger, maar dit schijnt ook niks uit te maken.

Tja..al met al is het ons reuze mee gevallen, de behandeling zelf... het leverde alleen niks op, en hier hadden we af en toe toch wel wat hoop op.De laatste dagen voor het ongesteld worden waren af en toe toch ook wel spannend, de teleurstelling ook wel groot...

Wat ook prettig was; na 2 x IUI hadden we verplicht 2 maanden pauze vanwege het feit dat er tijdens de bouwvak geen zaadbewerking plaats vond; vervolgens weer 3 x IUI en toen de kijkoperatie, dus eigenlijk hebben we de IUI wel aardig verspreid en dit gaf ons toch wel een goed gevoel; we konden af en toe effe lucht happen..

Nou mocht je meer willen weten dan vraag je maar raak..

Ik wens je heel veel succes met je behandelingen en houdt me maar een beetje op de hoogte als je wilt.

Succes
truusje

Tja, ook een stomme vraag van mij als het bij jullie na 6 x nog niet is gelukt, maar je snapte gelukkig mijn vraag. Wij gaan gewoon blanco het IUI-gebeuren in, dat is denk ik het beste, en je hoort van me als we begonnen zijn. 13 maart hebben we een intake-gesprek, maar eerst lekker op wintersport, want ik denk dat er nog genoeg "stress" komt in de komende periode, dan hebben we de wintersport in ieder geval achter de rug.

Terug
Bovenaan